|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Är det någon mer som har sett den här M5:an. Jag tyckte inte om kulören på den och kan inte tänka mig att den kan vara i den färgen från BMW, inte ens Individual. Vem skulle lackera den i den färgen? Borttagna BMW-märken (bak och fram), ej originalfälgar (i alla fall inte M5-fälgar). Till sist, hur många tror att den har gått 15k ärliga mil? Vill bara höra lite åsikter! Jag tror dock att den har gått längre än så. //Schnitzer | |
|
Glömde länken: Länk //Schnitzer |
|
|
Lakkeringen er ikke engang bra.. Den er jo hvit i motorrommet.. Ærlige mil finns knappt lenger! Tror nok man skal lete lenge etter en styggere M5 en det der. "Den som har flest prylar när han dör vinner.." (PS!! Jag leder :) ) |
|
|
Ja jädrar, den är verkligen vit i motorrummet, m.a.o. inte någon Individuallackering. Jag tror att den kan nog vara ganska svårsåld. //Schnitzer |
|
|
Best av allt.... Se navn på butikken. Ugli-bugli.. Så ikke etter, men skulle ikke forundre meg om den sto i omerådet rundt Hamburg også.. "Den som har flest prylar när han dör vinner.." (PS!! Jag leder :) ) |
|
| Inte första e34 m5 jag sett med denna färgen iaf, jag tror faktist denna ljusblåsilvermetallic fanns att få som antingen tillval eller invidual!! Jag hade ju en e34 m5 som var hel rot från början men seriöst omlackad lagunagrön met med svart motorrum men men det e ju som det är | |
|
Håvard: Ja precis! Mr_Beemer: Den kulören fanns inte att få till E34 M5. Möjligvis Individual, men då är det inte många M5 som har den. Kanske ett par stycken i hela världen. Den här är inte en av dem i såna fall. //Schnitzer |
|
|
Syns ikke den fargen var fin uansett.. Min M5 (som er ombygd) har også en individual farge (Techno violett) den fanns det bare 1 av :) Laget spesiellt for Essen motorshow. Nettopp den bilen måtte antagelig avgå med døden pga Norske avgifter :( Skulle helst hatt en orginal, men da hadde jeg bare hatt 2 seter, og en tynnere lommebok... (Den gangen bilen ble bygd, kostet det ca 350000,- bare i avgifter for å registrere bilen som orginal i norge) Er ingen racer på tysk, men har bilen sveitisk brief? Hvorfor i all verden selge en sveitsisk bil i tyskland? Den hadde jeg sjekket opp motornummer+++ på!! "Den som har flest prylar när han dör vinner.." (PS!! Jag leder :) ) |
|
|
Mycket arbete och pengar! Ja, den har schweiziskt Brief. Många bilhandlare, speciellt i Bayern brukar ta hem bilar från bl.a. Österrike och Schweiz och har då Briefen med sig utan att bilen är inregistrerad i Tyskland. Kan nog ändå vara bra att kolla upp noggrant. //Schnitzer |
|
|
schnitzer@ he,he, tycker du inte om färgen ;);)?? om det är vad jag tror så fanns det folk som betalade dyra extra-pengar till 'Individual' för att få just den färgen ;) bilder och färg kan vara lite svårt med det verkar för mig att se ut som 'santorin-blå' och i så fall finns det 2 st M5touring i denna färg och en av de med -vit- skinnklädsel (med lite tur kommer den till -Knutstorp-träffen- i år ;), bilen är i topp-skick, färgen kan man åsikter om naturligtvis, MEN bilen som det handlar om HÄR är en HELT annan sak, men som sagt jag TOR att färgen är -santorin-blå- och en UNILACK som det numera finns en BMW-färg-kod för ;);) M5touring register |
|
|
Jag tycker inte att det ser ut som Santorinblå, snarare någon hemmablandad blåmetallic med inslag av silvermetallic pearl. Snyggt var det hur som haver INTE, och knappast heller originalbeställt (gud ske lov) :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
m5toureg: Nja, är det verkligen den färgen. Jag har en länk här med en Santorinblå M5 Touring. Jag tycker att det skiljer sig lite faktiskt. Den på mobile ser lite annorlunda ut, tycker jag. Jag kan ha fel! Kolla: Länk //Schnitzer |
|
|
Den som jag länkade kanske är den ändå Santorinblåa? //Schnitzer |
|
|
Den santorinblå ser jo ikke metallic ut!? Mye mer metallic i den på mobile ihvertfall. Den var jo nesten ok den touringen :) USA modell, men ellers fin.. "Den som har flest prylar när han dör vinner.." (PS!! Jag leder :) ) |
|
|
Noen av dere som kan hjelpe meg? Länk "Den som har flest prylar när han dör vinner.." (PS!! Jag leder :) ) |
|
|
Ja, den Touringen ser superfin ut. Jag skulle gärna vilja ha en M5 Touring. Helst någon med någon individualutrustning. De är verkligen snorbilliga på mobile nu. Hittade en för ca 8900 EURO. Det är bara att fynda innan de försvinner! //Schnitzer |
|
|
Näe, Santorin-blå (f.ö. en riktigt trevlig färg!) är nog inte bilen på mobile.de, det står till och med 'blau-metallic' i annonsen. Hemblandad pärlemorblå nyans verkar det, på en från början vit bil - hemskt, särskilt när man t.o.m. lackat runt fönster (b-stolpe t ex) och grill. Nästan så man hoppas bilen är ett sönderkört lik, så det inte är ett bra exemplar som blivit så illa skändat! /// Gunnar E. |
|
|
Schnitzer@ titta på bilden -snett bakifrån- på den på -mobile-de-, 'santorin-blå' var det bästa jag kunde komma på - 'touringen' på 'shades of blue' är Florida-reggad men står parkerat inte så långt från -Helsingborg- ;);) (om jag är korrekt informerat, därav kanske 'Knutstorp' ;) - - EUR 8.990 - 209.000 km - från Erbach ?? på den har jag precis gjord en utredning och skickat den till en 'spekulant', är du också en 'spekulant' så skall du få samma info om du vill ha - - för ordningens skull, jag försvara INTE den blåa limousinen som är till salu på -mobile-de-, jag gjorde ENBART ett inlägg om >vilken färg det skulle kunna vara< 0k ? M5touring register |
|
|
Synd att förstöra en vit M5 E34 när det är så få av dem. 15k mil stämmer verkar ju inte heller stämma, så med högsta sannolikhet så är det en skruvad bil (tyvärr). Enligt min mening så har de redan förstört den med den lackeringen. //Schnitzer |
|
|
m5toureg: Ja precis. Tror inte många tycker om den kulören! Jag har ju fortfarande kvar min bil, men jag är ju ändå intresserad att ta del av informationen. Det är ju inte mycket pengar för en M5 Touring -95, sjukt billigt. Skickar du till e-posten? //Schnitzer |
|
|
gunnare@ det var väldigt vilka natt-ugglor ni är ;);) jag skall faktikst jobba i morgon, så det får bli mit sista inlägg för denna gång ;);) - PS: det finns förresten två varianter på -santorin-blå- men jag orkar INTE att slå upp det nu - god natt grabbar -!! M5touring register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.