AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.511

Sportstolar till M roadster!

Sida 2 av 2
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
OT: det helt ofläckade golvet inne i garaget var nog förra husägarens stolthet. Jag har redan spillt ned det med ungefär allt griskladd som man kan tänka sig... zodiaken som alltid blir medtvingad på mina knäppare meksessioner lyckades totalförstöra en tröja (han tog en vit, bra där Per). Jag är ganska nöjd att jag inte lyckades sparka omkull några oljedunkar eller bromsvätskebehållare. Fast jag är ju å andra sidan inte klar än... växellådan innehåller inte SÅ mycket olja, så det finns faktiskt en liten chans att jag klarar golvet någorlunda :-) Jag har mekat obetydligt med bil innan, så varje delmoment där grejorna håller är små men ack så viktiga segrar. Värst hittills var nog när pedalstället åkte ur, fy satan vad bromsvätskekladd det var överallt, men jag fick till slut upp allt från golvet inne i bilen (och jag behövde inte offra mina egna kläder SÅ mycket :) Ska ta några bilder från nästa kaosomgång så kan ni garva, jag har iaf jäkligt kul i garaget och under bilen! :-D

Caspar: Aha, du kör alltså fast installation. Tips är att verkligen fundera igenom om du ska ha det - det finns många fördelar med att kunna skjuta stolen åtminstone några cm, och det bygger max ett par cm på höjden. Jag skulle gissa att du ändå kommer ned lägre än dina standardstolar (jag gjorde iaf det).

BoZton: ensam sedan oktober?!?! Jag förstår om din bil är sur, nästan lika bra att du direkt köper ett hårt paket som du kan ta med dig o muta den med :) Jag hoppas på att bilen får komma ut i början av mars, men med det här mystiska vädret vet man fasen aldrig :-/

mvh
Anders
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Firren: Jo jag kör nog fast installation. Det är inte främst hur lågt jag sitter som är huvudanledningen utan att justerbara underreden är TUNGA!! Orginal väger lätt 10-15kg. Visst vore det bra med justering, men man kan ju inte få allt. Skulle jag höja sätet så vore det för 15" basar under...

Vi ser fram emot bildserien..

BoZton: Ha ha, jag fick den!! :-) Jag har faktiskt bara sett en Bostongrön M överhuvudtaget, inte ens någon mer till försäljning..

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
OK, jag köpte ett par med någon sorts glidskenor från Sparco samt en u-formad mojäng som efter lite våld passade som handtag för att justera avståndet. Hela klabbet väger nog inte mer än 5 pannor. Hm, hittade inte någon bra referens på nätet. Om du fortfarande är intresserad så väger jag nästa par skenor när jag köper till passagerarsidan! Om garaget var bredare skulle jag nog kunna pilla ur stolen ur bilen och väga hela paketet.

mvh
Anders
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Stolarna har jag redan. De fast fästena väger ca 1 kg för båda stolarna..

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Så sket sig alltihopa... :-(

Sparco Evo L är för breda för bilen. Visst går det att få in, men då med nästan rak rygg, så högt upp att tom jag med mina blotta 1,83 nästan tar i taket och långt till vänster om centerlinjen från ratten...

För att få plats måste man antingen plocka bort mittkonsolen från växelspaken och bakåt eller bygga om dörrsidorna (fast då hamnar stolen fortf för långt till vänster.

Det finns inte en suck att få in 10" basarna heller bakom sätena i de positioner som ev kunde fungera...

B L Ä ! ! ! ! !

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.