AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
7.569

740:in på nestors bil ab?

Sida 1 av 2
sk
252
skinkan
M3 cab 98
535 dam-sport touring 07
bmw 645 cab 12v
730 95 e38
3,0cs 72
Är inte så haj på att länka,men bilen jag undrar över finns med på bytbil.com.ägare Nestors bil AB.Är det någon som varit och kikat på den?eller kanske ägt den tidigare?Bilen har stått där över ett år men har ändå haft 12 ägare.

Tacksam för svar!Har nämligen 35 mil enkel resa att åka och har inte lust att åka i onödan.
Scheckheft
Hej
Är det detta objekt:
Länk ?

Mvh
Scheckheft

sk
252
skinkan
M3 cab 98
535 dam-sport touring 07
bmw 645 cab 12v
730 95 e38
3,0cs 72
Stämmer bra!!!
Har tittat på den lite snabbt. Bara gått förbi. Ser rätt oki ut. Förutom 17 tummarna med för små däck. Satt 20 på den från början men inte långre??? Men såg inte direkt rostig ut och var rak i plåten och såg hel ut på insidan. Men som sagt var ett tag sen jag var där och titta bara lite snabbt på den när vi var där å titta på en annan bil. Så det är inte säkert jag kommer ihåg rätt.
de
51
denpa
728ia -97
Köp inget därifrån. de mycket bluffiga bilar där
Använd gärna sökfunktionen och skriv in nestors. Så kan du ju se vad som skrivits om dem.
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
hmmm där e ju min gamla 7a ju.... skumt att den hamnat där i ett år??????

7a
186
7an
BMW 740Ia 99
o vart tog mina kungliga 20" are vägen....hmmm jag vet nog iaf! nu har den ju börjat rosta igen på bakskärmen såg jag när jag var där o kolla.....

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nestors är en handlare som ligger i ett industriområde, gården är packad med objekt med utgånget bäst före datum, ser ruggigt oseriöst ut när man kommer dit. Har det dessutom regnat nyligen så är det lersörja överallt.

/Christofer
sk
252
skinkan
M3 cab 98
535 dam-sport touring 07
bmw 645 cab 12v
730 95 e38
3,0cs 72
7an:är det en bil du kan rekommendera mig att byta till?
vore roligt att veta lite mer om rosten?

Hur länge sen hade du den?den har ju haft ett par ägare!!!!
En E38a med enbart standardstolar är i mina ögon ingen sann E38 :)
Är väl zigenare som har det där?
Scheckheft
m_johan84: något du vill säga med ditt inlägg, något du vill utveckla?

Mvh
Scheckheft

Scheckheft : Inte ett enda dyft, ställde bara en fråga för att ta reda på om handlarn var den jag tänkte på.

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Scheckheft: Vad pysslar du med? Försöker du provicera till "brott" eller? Eller vad är det du vill att m_johan84 ska utveckla i sitt inlägg? Det kanske är du som ska utveckla vad du trodde m_johan84 syftade på?

I övrigt så jobbar det en del killar med Romskt ursprung hos Nestor, det stämmer bra. Har sålt någon bil till dem, fungerade bra... men jag fick ett mail som förklarade att jag var ett snuskigt äckel när det visade sig att bilen hade en skjuten vipp (jag hade berättat detta 10 ggr för dem innan de köpte den för 5000:- spänn, men de lyssnade inte).

Jaja, det är vad jag vet om stället.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag sålde en sunkig Nissan Bluebird till Nestors för ett antal år sedan, rostig, dåliga drivknutar, i princip färdig för skroten, inte besiktningsbar. Fick 2 tusen för den, hade den varit OK, kanske den var värd 20.

Jag skulle aldrig köpa en bil där efter det.

Bilen lever fortfarande, jag såg den i trafiken för några månader sen, såg konstigt nog OK ut.

Mats
Scheckheft
Hej
quixotic2: precis som jag skriver. Jag ville att johan skulle utveckla sitt resonemang då jag inte förstod kopplingen mellan hans inlägg och ursprungsfrågan.
Sedan verkar det så att du känner dig oerhörd provocerat av mitt inlägg. Kan det bero på att du har dåliga erfarenheter av Nestors bil? Låt isf gå din ilska gå ut över rätt person.

Mvh
Scheckheft

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Scheckheft: Tja, mina erfarenheter av Nestors bil är väl inte de bästa kanske... men det som retade mig lite var hur du uppenbart försökte dra igång ännu en (jag vet inte hur många det funnits och som tagits bort) diskussion kring om ifall Romer generellt är bilskojare eller inte.

Det är trist att varenda tråd där någon (av förmodad klantighet) råkar insinuera att en polack, tysk, rom, amerikan, svensk, jugoslav, norrman eller någon annan nationalitet skulle vara sämre att köpa bil av än volvohandlaren på hemorten, ska sluta med en hätsk debatt om fördomar och smygrasism.

Folk har ju inte bara smör innanför pannbenet, jag tror de flesta själva kan räkna ut att det är blankt skitsamma vilket etniskt ursprung en säljare har.

Faktum kvarstår, Nestors Bil har inte världens bästa rykte, så ska man köpa bil där får man vara på sin vakt.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Kollar man på bilderna inifrån bilen så har den manuell AC och inte den digitala ACC'n som anges i annonstexten. Eller finns det ACC med manuella/analoga vred?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tittade på en V***o Tdi (långmilare, fd Taxi men ändå väldigt välhållen) där en gång, tydligen var inte ägaren där utan nån yngre (30-35år?) kille som försökte pusha oss att köpa Volvon helst utan att provköra,iofs var han ärlig, men han lyckades inte sälja nåt till oss...
an
255
anma0572
520dA Touring -12
Jag var och försökte titta på en 518 -95:a i höstas. Jag väntade på handlaren i en halvtimme utan att han dök upp. Ingen vidare service tycker jag!

Meken som var där verkade inte särskilt intresserad av att hjälpa till. Pga av att han inte talade svenska och inte kunde ge några uppgifter om var handlaren var fick jag lite känsla av svart arbetskraft utan de rättigheter och skyldigheter som följer med en anställning. Men det är inget som jag egentligen vet.

Bilen var fullständigt översnöad och gick knappt att hitta bland alla bilar men underdelen av de fyra dörrarna kunde jag konstatera var rejält kexiga, inte bara lite ytrost. Är inte det ganska ovanligt på en -95:a? Lite rost kan ju finnas vid kanske tanklock men inte på alla dörrarna! Det var bara att öka därifrån.

Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.