|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk En V8 drar mer än man tror! | |
|
Um... I listan över vilka faktorer som styr det svenska bensinpriset väljer Aftonbladet att öht inte nämna den svenska SKATTEN, men det är väl bara att förvänta i ett propagandaorgan. Blä för höga skatter och blä för AB. /Micke |
|
|
Aftonbladets kvalitetsjournalistik... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
En vacker dag kommer vi alla åker häst och vagn igen. Och tomte fan kommer åkande i en röd Volvo 740. Det är så vi byggger sverige. GODJUL Mvh Kristian |
|
|
Heja Sossarna och Co! I nästa val åker de ifrån makten! =) Snart har ingen råd att köra bil!! |
|
|
Det är ju sanslöst! Kan inte Persson & co inse att folk behöver bilen i det här avlånga landet!? Här uppe i norr är det inte bara att ta bussen eller tunnelbanan som vissa kan göra i Sthlm bl a. Här existerar i stort sett ingen fungerande kollektivtrafik utan man är helt enkelt tvungen att köra bil. Tre-fyra-fem mil enkel väg och 11kr/l är en omöjlig ekvation för många. Jag förstår inte vad de vill uppnå med allt detta. Minska bilåkandet? Alla som åker bil är väl på väg nån stans för sjutton, ingen sitter väl bara och åker bil bara för att man inte har något bättre för sig??? Det är min fulla övertygelse att edssa skattehöjningar inte kommer att leda till nånting annat än att det blir dyrare för folk samt att sossarna och deras knätofsar får tacka för sig efter nästa val. Det sistnämnda är dock inget att gråta över i min mening... Mvh, |
|
|
Jag tror att Persson har glömt en viktig detalj i sina "gröna" skatteväxlingar, dom som måste åka bil gör det ändå och struntar i att köpa miljövänliga saker då de är betydligt dyrare. Jag tror inte dom där politikerna fattar vad det kostar när dom tjänar en årslön i månaden och inte betalar bensin eller bil själva. Utan tar Regerings planet för 200000:-/timme till jobbet!! Ursäkta grinigheyen men jag börjar tröttna på hur dom "roffar" åt sig o vi ska betala!! |
|
Evol-79 |
Visst är det ganska dyrt med 11kr/lit. Men säg att bensinen skulle vara billig typ 8kr/lit. Kör man 1500mil per år så blir det ca 4500kr billigare per år. Sätt det i relation till övriga bilkostnader och framför allt värdeminskningen. T ex: Sålänge normalt folk köper ny bil för 250.000-300.000 kr och tar en värde minskning på kanske 50.000-60.000 första året så anser inte jag att bensin priset är något större problem. |
|
Just tryggve, Aftonbladets kvalitetsjournalistik... Pöbelbladet vet att prat om väder och bensinpris gör folk oroliga. Det säljer upplagor! Men det är inte så relevant i verkligheten. Som med "det stora ovädret" som skall komma in under onsdagen. Kanske blåser 10 m/s och snöar 1dm över natten. Horrible!! We are doomed!!! Jävla idioter.. (aftonbladet alltså) |
|
|
Känner att jag måste kliva in i denna lilla debatt! Jag kör ca 400 mil/månad, så jag tycket nog att dom här futtiga kronorna trots allt spelar en viss roll. Räknar vi på ovan nämnda 3 kr/liter blir det 14400 kr/år vilket knappt motsvarar värdet på min gamla bil. Jag kommer alltid att köra bil, fast jag bor i Stockholm och det kommer tyvärr inga skattehöjningar att kunna stoppa. Nu väntar jag bara på att få börja betala vägtullar här i stan, ska bli jätteskönt å få en räkning till varje månad... =/ |
|
| Blå är en finare färg än rödgrön... | |
| Det som är mest barockt av allt är att ett litet grönt skitparti med stöd av 5% av befolkningen kan ha så stor inverkan på några av de viktigaste frågorna i svensk vardag, att kalla det "demokrati" är absurdt. | |
|
Hade socialdemokraterna varit ett rakryggat parti hade de inte idkat hor för vänstern och miljöpartiet. Den politik som bedrivs i dagsläget är helt bisarr. Dessvärre finns det alldeles för många som röstar på sossarna av gammal hävd utan att ens engagera sig i vad det innebär. Säkerligen kommer dagens konstellation bestå efter nästa val. Då med skillnaden att Miljöpartiet och Vänsterpartiet fått tilldelat regeringsplatser eftersom socialdemokratin idkar hor med nämnda partier. Kommer bli trevligt med en miljöpartist som miljöminister och kanske Lars Ohly som näringsminister. Då kommer vi med nostalgisk blick drömma oss tillbaka till den gamla goda tiden då bensinen endast kostade elva spänn per liter och vi kunde välja att köra BMW istället för de enligt öststatsmodell av staten utvecklade miljöbilar... |
|
|
Sossarna är så maktkåta att de går med på vad som helst bara för att få bestämma. Jag tror de i framtiden kommer gå med på vad som helst bara för att få slippa svälja stoltheten det innebär att regera med borgarna. Det är ju inte lite grejjer de har gått med på efter påtryckningar från vpK och Mp(K). *Torskfiskestopp. *Vägtullar i Sthlm. *Höjda bil/bensinskatter *Byggande av den där järnvägen i Norrbotten som ingen kommer att åka. *Nedläggning av försvar *Nedläggning av Barsebäck *Nu senast det där med indragningen av utvecklingen av obemmanat flygplan osv. Det är saker jag kommer på inom en minut! Finns säkert 10-tals fler prylar de gått med på. Usch idioter. |
|
|
Miljöpartiet borde byta namn till miljöförstörarpartiet. En totalt bakvänd politik som inte främjar miljön det minsta. Till råga på allt så har dom lurat socialdemokraterna att gå med på denna bakvända miljöförstörar politik. Hoppas inte bjoercks framtidsvision består... ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
De är helt sjukt de här,börjar tröttna på detta röda land..blir bara värre å värre,vart ska de sluta?? De räcker inte me att höja fordonsskatten,man måste höja skatten på soppan också *suck* Vilka borliga partier va de som va i mot detta? |
|
|
Om ni norrlänningar nu måste åka långa sträckor till/från jobb etc, med höga driftkostnader som följd, sluta rösta för det var 4:e år då! Så kanske vi stockholmare också kan få lite lugn och ro... /Johan |
|
|
mitt inlägg var förstås inte riktat mot just bmw_crille. Han stod närmast och får således vara representant för hela norrland i denna tråd :-) /Johan |
|
|
Enkelt...... Så länge majoriteten vill ha höjda skatter så finns det inget utrymme för något parti som vågar föreslå en skattesänkning, inte ens moderaterna. Alla större sammansättningar av människor styrs av gruppdynamiken och alla agrerar i ett slags stimm. Innan det kan vända så måste man köra hela vägen ut och slå i väggen av bara satan för att fatta att man är på väg åt fel håll. Det gäller ALLTID, sen är det skit samma om det gäller miljön, skatten, konjunkturen, krig, fastighetbubblan, itbubblan. Varför blir det krig t.ex, jo massan kör på i en rikning tills det smäller, sen efter ett tag så fatta man att det var fel och jobbigt. Inegn kommer kunna sänka skatten innan sammhället har rasat totalt och vi har genomlevt en megatung ekonomisk kris. |
|
|
<litania> Egentligen borde man köpa en +30 år gammal Volvo och veteranbilsförsäkra den. Billigt! Sen skulle man pendla mellan Rosenbad och Miljöpartiets högkvarter och stå på tomgång 1 minut på vardera stället. Dag ut och dag in. Varför inte hälsa på diverse Miljöpartister vid deras hem också? Stå utanför och gasa. DÅ kanske de fattar vad deras politik leder till. Folk som inte har råd med bra, moderna och miljövänliga bilar kommer att åka runt i skruttbilar som är billiga att äga men som kostar på miljön. </litania> Själv åker jag inte så mycket så att skattehöjningen på bensin svider alltför mycket. Men det är klart, roligt är det ju inte att bli pungslagen varje gång man tankar. Höjningen av bilskatten är ju ingen höjdare även om jag personligen fixar en femhundring extra per år. Mest tycker jag synd om de som bor i glesbygd och kanske inte har möjlighet att köra mindre än vad de gör idag för att pressa kostnaderna. Detta kan mycket väl leda till att glesbygden avfolkas ytterligare. Det är inte bra för Sverige! |
|
|
Det svenska valsystemet är inte så demokratiskt som vi tror. Vi röstar på vem som ska styra landet, men det finns ingen svensk som har röstat för att landet ska ledas av MP, V och S.... 95% röstade inte på MP, trots detta är det dom som bestämmer... Se t.ex Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.