AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.989

Vilka fälgar passar till Z3 M Roadster?

Sida 1 av 2
Er
29
Erik M Roadster
BMW Z3 M-roadster
Undrar om 3-seriens ( E46 ) och ( E36 ) fälgar passar till en Z3 M?
Vet ni några andra modeller som passar till Z3, tex E39 m,m?
Några tipps på en fälg som sitter bra på Z3?

Uppskattar svar!
Jag hade 19" på min innan, och på en Z3 M är det 3-seriens fälgar som passar fram och 5-seriens bak.

Vill du kan jag fixa Radius R6 fälgar till dig som suttigt på en M Roadster, nya utan däck.

321HK ;)

VD med R&D

"M ROADSTER"
Er
29
Erik M Roadster
BMW Z3 M-roadster
Låter intressant och tack för ditt svar.
Vad kan du sälja dom för?
Skick?
Finns bilder?
Fälgarna är nya, endast provmonterade.
16 000:-

Nä, inte bild, men sök på google.com eller nåt bara

321HK ;)

VD med R&D

"M ROADSTER"
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Erik: ET8 orginal bak och ET41 fram, bredden är 9" resp 7,5". Det går att bredda 20mm utåt utan problem (jag kör med 20mm spacers, blir perfekt passning). Det går också att bredda ungefär lika mycket inåt, iallafall bak.

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Yatooil: Vad är det för bredd och ET på fälgarna?? På bilder ser det ut som om de är typisk moderna fälgar med ingen "läpp" och då oftast väldigt högt ET. 50mm spacers är ju inte vad man vill ha på varje hjul...

/Caspar
Er
29
Erik M Roadster
BMW Z3 M-roadster
Tack Casper, nu är det bara ut och söka efter fälgar!
Såg din bil i galleriet, ser bra ut!
Har en likadan fast silver.

/ Länkar till våren..
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Erik: Tack!!

Är plånboken fet, så beställ från Racing Dynamics så kan Du få dem "skräddarsydda" efter dina önskemål. RD-5F i 19" står högst upp på min önskelista, 10,5" bak 9" fram, orginal ET och en perfekt passning gentemot skärmkanterna.. Länk

/Caspar
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Caspar: De fälgarna ser ruskigt bra ut, ser fram mot att se dem monterade på din bil till sommaren.

Någon som har koll på om original Z3M fälgarna passar på någon annan BMW, typ 1-serien eller 8-serien?

Z3MPWR
har ni sett fälgarna på nya M6an? grymma! Masten: kan du photoshopa dem på en z3? jag tror nämligen at dem kulle se asbra ut...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
z3mpower: Jag ser också fram emot det, men inte plonkan,,, vi får se om jag har råd... Det blir 50K ink däck och då har jag bra priser på däck...

De passar väl på M3 E36... Bakfälgarna blir problematiska på de flesta andra bilar pga det låga ET't, de sticker helt enkelt utanför skärmen. Framfälgarna passar på många andra BMW, tex Z4..

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Glömde förresten att skriva att de fälgarna bara väger 10,2 resp 10,4kg trots 19", orginal ligger på 9,6 resp 11kg vilket ger samma totalvikt. Orginal anses dessutom som lätta bland 17".

/Caspar
Er
29
Erik M Roadster
BMW Z3 M-roadster
Får se vad det blir för några fälgar, vart kan man beställa Racing Dynamics fälgarna?

Ska även köpa ett sportavgasystem och har då fått veta att Eisman är mäst prisvärt.
Man vill ju ha ett ännu skönare ljud fast änd inte för mycket när man ska köra lite längre streckor.

Någon som har ett sportavgasystem på sin M?, har kört M Cupe tidigare och då satt det på ett Eisman avgasystem med högsta ljudnivå som tillval och det var inga problem att köra lånt med den.

Ingen som har monterat öppet luftfilter på sin Z M heller?
Har andvänt sökmotorn och hittat mycket info om detta men mycket tyder på att det inte är så bra att ha på dessa motorer.
Inte för att jag tvivlar på att BMW har monterat ett luftfilter som är ( sportigt ) på M modellerna från produktion men det blir ju så skönt ljud från ett open air!
Har tidigare ägt några M3:or och har haft open air på samtliga utan att ha haft några problem.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Tomas: Jag kan göra ett försök!

Erik: Mr Hamann på forumet tror jag hade öppet luftfilter på sin M Coupé, den bilen körs numera av ViccoA. Hör med någon av dem!

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Erik: om du inte kör avgassystemet från motorn utan vill bara ha ljudet så tror jag att det är lite hugget som stucket.
Följande avgassystem finns representerade på forumet:
Dogge: Remus (M coupe S50)
Emm: Kellerman ( M coupe S54)
Hobbe : Eisenmann (Z4M54)
Jag: Ferrita (Z Coupe M52)
Och alla vi tycker att våra låter bäst :-)

____

Erik: angående Racing Dynamics: med USDs låga kurs är det mest prisvärt att köpa hos Racing Dunamic USA. EN 19" RD2 kostar 5Kx4 så även med tull och moms är det rekordbilligt.

____

Er
29
Erik M Roadster
BMW Z3 M-roadster
Tack igen för era svar!
Ska kolla upp vad det kostar att köpa Racing Dynamics från USA.
Ang avgassystemet så är det svårt att bestämma sig men man har ju hela vintern på sig att fundera..
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ang. avgassystem, köper du ett Ferrita så kan du ju be dem bygga ett precis som du vill ha det. Den dagen jag får lite pengar till övers blir det ett Ferrita.

Z3MPOWER
Er
29
Erik M Roadster
BMW Z3 M-roadster
Bor uppe i Piteå så vet ej om Ferrita går att få tag på här.
Visst är det så att dom måste få in bilen så dom kan bygga det utifrån varje bil eller kan dom skicka kompletta kitt som man kan skruva dit själv?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Erik: Jag mailar Dig imorgon, så får Du kontakt med säljchefen direkt. Köp inte från USA då det inte är orginal RD utan ett bolag som de har bråkat med i åratal. Samma namn & logga samt kopior av orginalfälgarna. Du får inte orginal för 5K tyvärr utan ca 8K.

Det Riktiga RD har sitt huvudkontor i Italien, de har iofs en filial (stor) i USA men beställer Du från Sverige skeppas fälgarna från Frankfurt och således slipper Du tullen.

Ang avgassystem så har Fredrik M ett Basstuck eller vad de nu heter p sin 2,8'a och det ljudet är sagolikt!!

/Caspar
Er
29
Erik M Roadster
BMW Z3 M-roadster
Låter mycket bra Casper, lägg det på lådan imorgon!
Basstuck, det var ett nytt märke. Måste kolla upp detta..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.