|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Väl talat HD91. | |
|
Tjena! Jag äger en av dom 2-3 st Winkelhock som finns i sverige. Ta en titt här: Länk //Newton |
|
|
Läcker inredning. Micke K. Länk |
|
|
Intressant ämne. Alla ni som värderar M5 högt, har ni provat att sälja era bilar? Det är en grej att höra en värdering på en bil av någon som ÄGER en och en som ska köpa en. Fråga nästan vem som helst som kan lite om bmw vad en M5 är värd. Inte mkt kommer svaret att bli. Att importera M5 idag är mindre begåvat då man får räkna ca 10000 på att ta hem en bil (resor, mat, telesamtal, registrering etc) Kollar man bilar som finns till salu så blir de inte sålda, hur fina de än är. Kommer in ny M5 e34 varje vecka på blocket/powerbörsen. Köparens marknad, de få köpare där finns för dessa bilar.. |
|
andha45 |
10 000 är nog absolut i underkant minimi 2000 dörr till dörr 1500 bensin färja 800 sv.reg 2000 skr.avg. 1500 ty. reg. 1500 det blev 9300 o då har jag ej räknat med försäkringar mat telesamtal |
|
Absolut i underkant skulle jag då inte säga att 10 000kr är.. Vad menar du med "minimi 2000 dörr till dörr"? Sen beror det ju på hur långt ner den finns också.. Men 10 000 brukar räcka bra. |
|
andha45 |
flyg med studentrabatt el billig enkel biljett 1300 + tåg till flyget + taxi till firman + ev.buss jag glömde att det finns ryan air också, men där är biljetterna bara billiga om man har tur. ok 1000-2500 dörr t dörr jag har aldrig hamnat under 1800 beror förstås på var man bor i sverige ev. övernattning brukar man kunna undvika tåg brukar kosta 1000-1500 ca 10 000 som du skriver är nog rimligt, men de senaste gångerna har jag nog hamnat över den summan. |
|
HenrikF: när det gäller nerkörda hemmamekade exemplar så håller jag med dig, men det har faktiskt nyligen sålts tex en M5-90, 15000 mil svensksåld och perfekt originalskick för 100tkr så visst spelar det roll hur fin bilen är! Det finns folk som söker den välvårdade fina M5:an och betalar därefter, entusiaster kallas de. Håller med dig om att det finns få köpare, och av de köpare som finns är inte många seriösa heller men det utesluter inte att få bra betalt för en fin bil! -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
HD91. Möjligt att någon betalt 100000 för en väldigt fin bil, och det kan jag förstå. Men vad jag menade var att det finns så många m5 till salu idag att man som köpare verkligen kan välja och vraka. Varför åka till tyskland ochh köpa? Jag vill ha 45000 för min (ej sönderskruvad/sönderkörd, och i princip orginal) Det är ca 10-15000 att lägga för att få den i bra till väldigt bra skick (dock ej utställningsskick/nyskick..) De saker man byter då är också nybytta/renoverade. Hade det inte varit för att jag har en massa andra projekt hade jag behållt min m5, men nu har den bara blivit stående, lika bra att sälja. M5 må vara en magnifik och speciell/udda bil. Folk är livrädda för att köpa dem för att de litar på rykte som inte är sanna (motorer som bara går sönder sådär, dyra delar, etc.. det enda jag tycker är dyrt är försäkringen, men det är den på alla bilar..) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.