|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejs! Jakten påsommarbilen går vidare med oförminskad styrka! :) Har nu börjat plöja igenom annonser på mobile.de gällande M5 E34, jag kan inte fatta att man kan få en fullutrustad bil, med skinn, Nurnburgringpaket, med ca 17.000 mil på mätaren för ca 55.000:-! Tar man en önödigt stor risk med en sån bil? efter vad jag har läst här så håller dom bilarna fruktansvärt hög kvalité... Men hur är dom att köra jämfört med en M3 E36 som jag hade? känns dom inte stora & sega? Nyfiken blir man i alla fall, har precis hittat en Macaublå 92.a ....///MMMMM! :) /K | |
|
Har du länk? M3 3,0 känns och är lite snabbare än en original M5 3,6 snabbare i början. Efter 150 km/h och kanske lite före går M5:an bättre. Det är inte säkert att det känns av. Jag körde min kompis M3 -95 och den gick som i en väg vid 240 km/h (hade 255 km/h). Körde min flickväns M5 3,6 upp till 265 km/h på mätaren. Den började sacka lite vid 260 km/h, men gick ändå bra. Sedan är det svårt om det är dålig historik om 17k mil är riktigt. Knappt någon är helt fullutrustad, men välutrustade. //Schnitzer |
|
|
mosse: Med stor hjälp från HD91 så fick jag fram att en välvårdad bra utrustad org M5E34 ligger på 75K och upp i all fall om den ska vara i starre skick:)) |
|
|
En M5 E34 är en lite klumpigare bil än en M3 E36 men det skiljer bara 150kg i tjänste vikt så skilnaden är inte jättestor. M3 är en sportigare bil än en M5, kvickare styrning osv. M5 E34 är betydligt mer väl byggd, unik och är bekvämare men ändå ingen soffpotatis som E39an. Problemet är bara att hitta ett fint ex. Priserna har blivit så låga så många verkar missköta sina bilar :-( Både 3,6 och 3,8 är snabbare vid rullande start än en M3 3,0, men M3 är snabbare i starten, men skilnadena är små. En kompis hade en M3 -94 när jag köpte min första M5. Trots köhlerchip och sportavgas så var hans M3 inte snabbare än min tokorginal M5 3,6! Stod själv och valde mellan M3 och M5. Det är bara att provköra och se vilken man gillar bäst! Det viktigaste är ändå att hitta ett fint ex det är viktigare än om det är en M3 eller M5, i alla fall för mig! |
|
| Kan inte förstå hur någon kan uttrycka M5 E39 som "soffpotatis" eftersom den knäcker alla tidigare M5'or och M3'or (utom E46) på allt.... ? | |
| bayerischemotor: M5 E39 är den snabbaste M-bilen (förutom nya M5 och M6) absolut men den känns betydligt "softare" och modernare än E34. Den är helt enkelt mindre sportig i sin karaktär inter lika högvarvig osv. Den är betydligt snabbare det finns det ingen som ifrågasätter. | |
|
Här har ni tre av dom M5:or som jag fastnat för! (Tack för tips & åsikter!) :) Silver: Länk Diamantsvart: Länk Maccaublå metallic (mkt snygg!! dessutom Winkelhock Edition!) Länk /Klasse |
|
|
Den Macaoblåa ser ut att vara Daytona-violett? Den diamantsvarta är klart snyggast enligt mitt tycke. |
|
| Dessutom är den Diamantsvarta 3.8l, den modellen är att föredra. (Har ägt båda) | |
| mosse du ska väl bara köra bilen iblan och inte använda den som bruksbil...i så fall skulle en m3cab eller en z3m vara något | |
|
mosse: Den som är Macaoblau är ingen Winkelhock eftersom den inte är jetblack (har jag för mig att den hette), om den inte är omlackad då förstås. Det lutar inte åt att det är en sådan i alla fall. Har varit till salu i evigheter. Den som är diamantschwarz: Kolla så att det priset verkligen stämmer så den inte ska säljas till annan handlare eller export. Då kan det tillkomma moms på det priset som står. Jag vet inget om den bilen förutom att den är för billig. Den silverfärgade: Jag har varit hos den handlaren plus en till i samma ort. Det är inte säkert att allt är 100% med den bilen. Lückenlos scheckheft på en M5 som jag kollade på hade ett 5000 mils intervall som inte var ifylld. Se upp lite med Fernando Automobile och Meyer Automobile i Norderstedt. //Schnitzer |
|
| Spännande projekt! Finns det inga fina i Sverige? Är själv sugen på en M5 E34 men betraktar det som en ren lottsedel utan större värde i nästa led. Misstänker att om man viskar att man vill köpa en m5 e34 blir man väl ihjälringd. Finns det några solskenshistorier om ägande av billiga M5:or? | |
| Mina båda var solskens historier. Endast små fel, försutsatt en annan historia med den första, men det var inget fel på bilen. | |
| Bayerische: HUR billiga var dom da? | |
|
Den Macaoblå är inte en Winkelhock, hur kan man ens komma på tanken att försöka få en trolig 92:a (Winkelhock=91) i fel färg att bli en Winkelhock? Vad det däremot kan vara är en av 435 st tillverkade M5 3,6-92, som dessutom har fått viss Individualutrustning identisk med Winkelhock-bilarna. Ska man ha en Winkelhock är det www.behrendt-automobile.de som gäller för närvarande, och EUR 8900 (världens enda Winkelhock till salu just nu?). Den billiga perfekta E34 M5:an finns inte, det är alltid brister och slitage som man får som en överraskning när man väl ser bilen och som drar tiostusenlappar i mängder ur plånboken , sen finns det de som säger att de köpt kanonbilar för någorlunda låga priser, men efter närmare granskning så finner man att de inte har några andra krav än rostfri och att motorn ska gå runt och med såna låga krav så kan man kanske finna något halvrappligt som går framåt och ser hyfsat ur på avstånd. Båda de andra objekten ser bättre ut tycker jag, ovanligt bra originalutförande, kolla serviceboken noggrant, så att det verkligen är fullt stämplat och inte 5000 mil sedan det gjordes något. Den silverfärgade är ju ganska klent utrustad och emblemet bak sitter ju käpprätt åt pipan placerat. Tycker nog den svarta verkar strået vassare, mer tillval, träpanelerna är säkert från Individual och klädselfärgen kan nog också vara Individual, räkna in diverse småbrister i budgeten dock. Jag kan nog ordna utrustningslistan på den M5:an om du skulle finna den intressant. Men det tillkommer säkert mervärdesskatt om du ska köpa den privat, om de överhuvudtaget vill sälja till privat. Det verkar som att de är inställda att sälja den till handlare med VAT-nummer. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| Inte billiga, bor inte i Sverige, men inte märkvärdigt dyra i drift frånsett bensinkostnader:) | |
|
Det finns ju ganska mänga billiga m5:or till salu i sverige nu. typ 50- 75000 kr. Är det något speciellt som säger att dessa ex skulle vara sämre än motsvarande i tyskland? |
|
|
Bilar som importeras skruvas ofta i samband med införseln så på det sättet är en bil i Tyskland bättre. Men det finns ett stort urval i Sverige det är bara att leta, det finns fina bilar i Sverige. Jag har bara positiva erfarenheter av min senaste M5(än så länge) har bara haft den sedan förra hösten. Även om man har en fin bil tror jag det är svårt att säljaden för ett högt pris, i annonserna ser alla så fina ut men i verkligheten så är det annorlunda, tyvärr. Men det är ju likadant med M3 E36. |
|
|
M femma: Det stämmer, du har så rätt, nästan alla bilar ser ju bra ut på bild. Ett se dom iverkligheten och jämföra är ju ett måste. |
|
|
Min är solskens historia:) Den silvriga och svarta saknar autom. klima. För övrigt ser ALLA 3 väldigt bra ut. mosse: kolla på m5T istället. Det finns 2st 95or på mobile, en av de ha klar vill ha känsla. Har inte själv råd nu med en till:( Micke K. Länk |
|
andha45 |
Tycker absolut man ska köpa en beg. M5 på en aukt. BMW-firma, även om den är 1-3 000 euro dyrare. Extremt sällan någon blir besviken på skicket där + bra vid vidareförsäljning + mindre bekymmer + bekvämare köpprocess (det sistnämnda ska ej underskattas). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.