AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.473

Inatt jag drömde...

Sida 2 av 3
Dr
342
Dredd
525d -10
Drömde i samband med import av min e39:a att jag kom ner till tyskland för att köra hem bilen, så visade det sig vara en sådan där motoriserad sparkskoter (de hopfällbara med de små hjulen) i titansilvermetallic (kommer dock ihåg att den vara ganska fräsig för att vara en skoter). Det gick inte att göra något åt, eftersom köpekontraktet var påskrivet. Jag körde hem med skotern, något missnöjd.
Acceleration och topphastighet motsvarade inte alls mina förväntningar av hur en BMW 530 skulle prestera, men min omgivning reagerade inte speciellt mycket, utan tyckte jag var gnällig eftersom det var så en BMW skulle vara.

Ungefär där vaknade jag något kallsvettig och åkte till flygplatsen för att flyga och hämta min bil (den visade sig ha fyra hjul och sex cylindrar trots allt).
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Det var en tid sedan nu .. men inatt drömde jag igen att jag inte hittar min bil. Konstigt nog är det alltid samma dröm som återkommer.

"Det är sommar och jag letar efter en parkeringsplats. Jag hittar en bra plats precis vid ett köpcenter (vet ej var) och parkerar bilen. Går sedan in och uträttar mina ärenden. När jag sedan kommer ut från affären hittar jag inte min bil. Vilken mardröm!

Olycklig och förtvivlad, irrar jag runt hit och dit som en galning och letar och letar, men ser den inte någonstans.
Den kanske står hemma i garaget ?? Plötsligt breder jag ut mina armar, och lyfter! Flyger som en fågel genom hela stan, landar sedan i ett träd och fastnar i grenarna. Flaxar förtvivlat med armar och ben för att komma loss, vilket jag gör till slut. Flyger sedan vidare och landar elegant framför garaget". :)

Inatt slutade dock drömmen lite annorlunda .. tro det eller ej, men jag står faktiskt utanför garaget med nyckeln i handen och på väg att öppna porten när jag vaknar. Har alltså i min oro för pärlan, gått i sömnen för första gången i mitt liv! Tror jag ;)

Hoppas ingen såg mig :))))

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Är vi så få som fått denna sjukdom, trodde att den borde vara massivt utbredd på forumet! Var inte blyga nu då... Jag lovar, det kommer ingen med vit rock och lungt ochsätt och hämtar er för det...
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Dredd och Z4 Maria, det är klass på era bimmerdrömmar
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
hahaha..mycket rolig tråd :D.. faktum är att innan jag somnar brukar tänka å fundera på BMWbilar & min Bimmer..att man längtar tills man får ta ut den o så.. men aldrig drömt om den.. tänk om jag inte är ett äkta BMW-freak ändå? *snyft*
Re
79
Reodor
740i -96
528i -84
Bara en tanke ang Z4 Marias inlägg. När vaknar vi i bilen körandes på E4? känns som att det inte är så långt kvar när man står ute vid garaget med bilnyckeln ;)
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Jaha, då var det dags igen. Drömda att jag köpt en E30 cabrio. Alpinvit. Bara en 316 (Fanns E30 316 cab?), men jag var jäkligt nöjd ändå!

Mitt undermedvetna är tydligen lika skadat som mitt vakna jag...
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Inatt drömde jag igen ..

Jag drömde att det var sommar, varmt och skönt ...och att jag var på väg med min Z4á neråt Europa.:-) drömmen den var så oerhört verklig!

Denna film tycker jag så gott som redogör min dröm: Länk

Ol
24
OlaD
525iT -01
320iT -03
750ial -88
Har haft min 325:a avställd över vintern...
Drömde härom natten att jag skulle ställa på den och ut o köra. När jag ska hämta bilen är det fullt med rostbubblor över hela bilen... Vita hemska saltbubblor... Helt sjukt..., kändes helt verkligt...
När jag sen gick o kolla fick man sinnesfrid igen, naturligtvis var den ok...
Dr
342
Dredd
525d -10
Z4 Maria: Jisses vilken skön stämning i den filmen, var hittar man fler trevliga bmw-filmer?

Hade fö en dröm om min bil häromnatten igen, vaknade och tänkte direkt att jag skulle redogöra för den här, men glömde den naturligtvis :(
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Dredd, håller fullständigt med dig!

Ni kanske redan har sett den här filmen, men jag länkar den ändå, för den passar så ypperligt till trådens ämne. :)

Länk

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Klart "goa" filmer....
Dr
342
Dredd
525d -10
Nu får man nog snart undersöka sig, drömde om bilen inatt igen.
Nu var det en knäpp tysk som nästan lyckades lura av mig bilen, tror dock inte han lyckades. Dryg var han i alla fall. Jag vaknade strax innan jag skulle ramma honom med bilen... ;)

Man kanske skulle skaffa en skoda eller toyota eller något som man är fullständigt likgiltig till så att man slipper påhälsningar av dryga tyskar under nätterna...

Någon som har tips om hur man får BMW-drömmar av den trevliga typen, mina brukar vara katastrofinriktade?
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Nu har jag drömt om BMW igen. Inatt blev jag "hemsökt" av min gamla 328iM, en touring i polarissilver. Jag hade tydligen inte sålt den utan bara "glömt" den nånstans och helt plötsligt stod den utanför garaget en dag, gissa om jag blev glad! Igaraget stod dock min nyuthämtade E36:a och glänste i sin brokatröda lack. Farsan som hade varit på besök hade vinterrustat den bilen åt mig, snällt va! Inte bara vinterhjul utan vinterdörrar (jo så att man skulle slippa få salt på dom andra på vintern, lackade och snygga, ingen skillnad förövrigt) och lite andra prylar jag i drömmen tyckte mig höra till en bil., Kan inte beskriva dem dock. Känns lite VÄL pedantiskt att byta massor av prylar inför vintern eller? :) Nu MÅSTE jag nog: 1. in på tok-klinik 2. Byta bil från BMW 3. Sluta vara på autopower. 4. sluta läsa tyska bmw-tidningar.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Monologvarning.

Nu har drömmandet tagit ytterligare ett steg. Nu är det inte "bara" BMW jag drömmer om ,nähädå, utan nu drömms det till och med om att jag sitter och skriver på forumet, här på autopower.... Trodde att man var sjuk förut....
bmwlundqvist: måste nog kontakta de vitrockade männen med tvångströjor i väskan åt dig ;)

___
Länk Missa INTE pizzaträff i umeå den 12:e
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Hihi, jag drömmer mycket.
Inatt drömde jag om något som jag har tänkt en del på.

Jag har drömt om katten som har varit uppe i den här tråden Länk

Jag drömde att jag var arg på "Skalman" för att han kidnappat katten. På något sätt får jag reda på vart han hade fört bort kissen någonstans. Jag tar min bil och åker till det där stället för att rädda kissen, och för att sedan lämna tillbaka den till tanten som äger den.

När jag kommer till stället där kissen ska befinna sig, så ser det ut att vara ett väldigt fint flott ställe, likt en större herrgård eller liknande. Jag ringer på dörren och frågar efter kissen. Gubben som öppnar dörren såg ovårdad och vresig ut. Han passade inte alls in i herrgårds miljö ;)

Jag blev jätterädd för gubbrackarn ;) men berättar ändå med darriga ben att jag letade efter en katt, och om han ville vara snäll och hämta den åt mig?

Han hasar sig iväg och kommer tillbaka med katten som såg olycklig ut, och pälsen tovig.

Rätt var det är fräser kissen ilsket åt gubben och tar ett skutt och hoppar över till mig och min trygga famn!! :-)

Jag rusar iväg därifrån och kör iväg med min Z4á med raceliknande hastighet:-)) och lämnar sedan över kissen till damen som saknat sin kisse så enormt !

Lyckligt slut på den drömmen.:-)

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Hahadå är man inte ensam. Känns ju skönt. Grupprabatt på tvångströjor? Kul dröm!
BMW_M3
hahah jag hade en dröm innan jag hade körkort o min bil. drömde jag om att jag körde en m3 e46 eftersom det e min drömbil så. hursomhelst jag drömde att jag körde den men helt plötsligt så förvandlades den till en cykel som, jag hade som blev stulen. o det enda som va kvar från min m3 va blinkersen hahha inte fan vet jag hur det kom till blinkers. konstigt med drömmar allså hehehe
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Haha rolig tråd!
Sammanträffande att jag dessutom drömde en bmw-dröm inatt.
Det jag minns ur den är att jag kör en svart M3 E46 och kommer till en bensinstation där jag efter ungefär halva tankningen upptäcker att det är vatten som kommer från pumpen. Ve och fasa tänker jag! Värsta ångesten infinner sig (mycket verkligt!) Blir helt nojig men åker ut på vägen igen med bilen som faktiskt fungerar bra. Plötsligt är jag på E6.an vid Olskroken i Göteborg och allting förändras till ett tv-spelsscenario där M3:an bara skjutsi väg som ett skott och där jag styr bilen med en x-boxkontroll istället för ratt :D Allt går helt åt pipan när jag kör av vägen vid avfarten mot Karlstad (45:an) Behöver jag säga att jag vaknade av smällen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.