|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hehe. Hade en tillbörjan kul dröm inatt. Drömde att jag en morgon skulle gå ut till bilen och fara till jobbet, bilen var en NY E30 325 touring som jag hade köpt och lyckan var stor. Diamantschwarz, sportstolar, lucka. Lyckan byttes dock mot förtvivlan när jag kom framtill bilen och såg att det varit inbrott!!! Neeeej , min nya fina bil!!! Sättet att ta sig in på var lite udda...De hade inte pangat en ruta eller brutit upp ett lås, nej de hade klippt upp taket i framkant längs vindrutan. Usch. Undrar vad som rör sig i ens sjuka hjärna.... Fyll görna på med BMW-relaterade drömmar så vi kan skratta lite;). | |
|
hade en skrämmande dröm om min e36:a för ca 2 veckor sen...drömde att det var i april och jag tog fram den från vinterförvaret, körde in den i garaget och pallade upp den för att byta olja i växellåda och bakaxel samt bromsvätska...när jag låg där så såg jag att hela golvet hade rostat tvärt av ungefär där golvet övergår i kardantunneln...hela vägen bak!! jag tog en stor skruvmejsel och bände och då vek sig hela golvet och passagerarstolen lossnade från sina fästen....sen vaknade jag och drog en lättnadens suck :) MVH Johan K |
|
|
Det var iofs inte i natt jag drömde detta, utan i början av åttiotalet.Helt jävla otroligt egentligen.Jag hade precis flyttat till Uppsala, men hade lämnat E3:an hemma hos mina föräldrar på Gotland.Hade inte råd att köra den just då.Men efter dryga året i U-a så beslöt jag mig för att ta bilen till Uppsala.Jag var då van vid att åka buss. En natt drömde jag att E3:an var stulen, och när jag vaknade så trodde jag det var sant. Jag tänkte då ringa polisen, men kom då på att jag drömt alltihopa. Jag gick ut till parkeringen, men det fanns ingen bil där!Den var alltså stulen! ...trodde jag, och kände mig halv-psykotisk. Men så kom jag på att jag dagen innan åkt bil ner på stan (var van att åka buss) och tagit bussen hem, och lämnat bilen kvar nere på stan! Så drömmen jag hade var väl någon form av undermedveten oro, över att ha glömt bilen mitt i city, vad vet jag!? /A |
|
| Haha, kan bli en rolig tråd... | |
|
Bmwlundqvist: Freud hade sagt att du under din tidiga barndom upplevt mycket dramatiska, våldsamma och aggressiva händelser i anknytning till någon bmw bil. Du har sedan förträngt händelserna, helt omedvetet med hjälp av ett antal psykologiska försvarsmekanismer och nu efter en längre tid försöker det omedvetna få utlopp, samtidigt som ditt omedvetna samtidigt förtränger det. Drömmarna är somsagt, ofta sexuellt och aggressionpräglade och okontrollerbara. Där får ditt omedvetna ge uttryck för sina känslor, emotioner och luster ´=) skoja bara=) BMW-Brings more women |
|
| Bayerische: Vilken lättnad, att äntligen få reda på roten till det hela... ;) | |
|
Bayerische: Du ska inte ge dig på en Behavioristisk tolkning också? =) När vi ändå tala om drömmar... När jag var lite så drömde jag att jag skjutsade syrran på en gräsklippare (en sån man knuffar framför sig). Jag hade en svart skinnjacka på mig, när jag sen läste in gräsklipparen i garaget så började syrran grina, skrika och sprang till pappa... Vad betyder den där drömmen då? Frågan är om man vill veta... =P /Erik |
|
|
ErikR. =)) Jag tror inte de har något vettig förklaring till det omedvetna. Håller mig till psykoanalysen=) Gräsklippare och syrran?=) Aj aj.=) Det låter som om du omedvetet förträngt mycket ondskefulla och aggressiva tankar gentemot henne. Det kan väl inte stämma=) |
|
|
Drömde att jag fick en svart G55 AMG till skänks inatt, 2001a... störde mig som fan på att det "bara" var 347hk och inte den nya 476-hästaren :) MVH, E38B12 |
|
| Har drömt flera gånger att jag kör en helsvart BMW M3 CSL, bara njuter av att ha en ny bil och köra om alla sölkorvar som inte hinner med eller som ligger i vägen! =) Det är lagom rolig väg med långa backar och sköna kurvor. | |
bole |
Drömde att jag körde min bmw och att Little Goddess med två D var med sen vaknade jag och kallsvettades och kunde inte somna om igen :-P aja d va strax efter att jag köpt min 323-a som jag drömde om att jag ville byta den mot en äldre Ferrari modell från mitten av 70-talet...den va helt ok o så men jag tyckte min beemer kändes ändå lite bättre...så jag åkte tillbaka för att lämna den och hämta ut min igen..hittade den skrotad utan hjul ganska bra tillplattad ovanpå någon annan bil..kändes jobbigt som fan och man hade lixom inget val längre..d värsta var att jag lämnat just ferrarin tillbaka och beemern var helt sönder och delarna bortplockade så att man inte hade någon bil kvar alls. Vaknade, gick ut till fönstret och kollade upp att allt stämmer för att gå tbx t sängen igen. Första gången att jag drömmer om något sånt dock. |
|
För 1-2 år sedan drömde jag att jag åkte till Tyskland och köpte mig en underbart snygg oxfordgrön M3 E46. Varför den var just oxfordgrön vet jag inte. Men i alla fall så poppade jag huven när jag kom hem och där satt en 316-snurra... Behöver jag säga att den goda drömen övergick på ett ögonblick i en otäck mardröm? Fråga mig inte varför jag inte upptäckte blåsningen på vägen hem.... :) /Andreas _____ Länk |
|
|
wolw ha...ha... den var bra!:-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Har drömt flera ggr att jag blivit av med körkortet för fortkörning... (stämmer ej) Har drömt flera ggr att jag behövt motor i M3:an... (stämmer en ggn) Har drömt flera ggr att jag fått den stulen... (stämmer ej) Har drömt flera ggr att jag aldrig kommer få klart stereobygget... (stämmer säkert) Har drömt flera ggr att jag är ute och glider och livet leker... (stämmer på sommaren) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
drömde inatt att jag fick reda på att jag var döds sjuk, canser eller nått liknande, o hadde ca ett år kvar att leva, tog då alla mina sparpengar o köpte mej en 325i -88 o byggde en riktig kanonpuffra, körde strippen hela sommaren, allt gick underbart, sen så testementerade ja bort bilen till min bästa polare, ett volvo freak =) men sen vakna ja o insåg att alt bara va en dröm. fikc dö (någorlunda) lycklig IAF. mvh erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
en gång drömde jag att jag fått en sprillans ny skoter av farsan! (ski-doo summit -700) som väntade i garaget.... så jag stiger upp ca:07:00 och är på väg ut i garaget när farsan frågar vart jag ska? ut och köra ny skotern svarar jag och farsan bara flinar och säger: vi har ingen ny skoter bara så du vet! de var lite tungt när man insåg att allt bara var en dröm! =) God jul och gott nytt år till er alla Mvh/jpn B-M-W |
|
Tux Thunderbird |
Inte bilrelaterat men iaf. Sov en gång över hos en kompis (tror vi var 11-12 år). Sov på en madrass på golvet i hans rum, men vaknade mitt i natten av att han snubblade över mig och rasslade vidare ut i hallen. Följde efter och fick se honom stå och pissa i en stor blomkruka. Sedan gick han och lade sig igen. Dagen efter mindes han ingenting, men hans mamma var arg för att det luktade piss i hallen. Tror Freud att han utsatts för svåra orättvisor tidigare i sitt unga liv ? /TT "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
Tux Thunderbird |
... utsatts för svåra orättvisor av krukväxter ... skulle det vara. /TT "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
|
Blåser liv igen i min egen tråd efter en natt med mer sjuka BMW-drömmar. Drömde att jag kommer ut ur huset på morgonen, strålande solsken, på väg mot garaget utanför står sambons M3 E36. Babyblå. Och med nalle puh motiv präglat på skinnklädseln. Då tittar jag ut mot gatan, där kommer svärmor åkande i sin E36 Cab.Vit, sliten som satan och högerstyrd. Får nog beteckna det här som mardröm... |
|
|
Du behöver professionell hjälp hehe ;) Bilen: Länk |
|
| Thorssa: Det verkar ju snart så;) Får ringa till tok-doktorn och fråga efter bot mot bmw-inflammation på hjärnan... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.