AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.829

går lustigt på tomgång

Sida 2 av 2
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Detta är ett problem jag också lider av, det kan komma närsomhelst "varm eller kall motor" + eller minusgrader ute,hålla på ett tag, mellan 5 till 20 minuter.
Har testat med startgas men det ser inte ut att finnas sprickor.

Wdac:Tror inte det ha med generator att göra då min är nyrenoverad.

Det enda som brukar hjälpa att få det att försvinna brukar vara att köra på riktigt höga varv en stund.
Vad jag kan bidra med till mystiken är att då detta händer så går alla avgasvärden käpprätt, rakt upp som en raket.

När jag besiktade i våras så hände det precis då man hade kopplat in mätsonden o bes. mannen höll på att ramla baklänges.
Gudskelov så fick jag köra en "lambdarunda":-) o då lugnade det ner sej igen o värdena blev bra(Godkända)

Hoppas det kan ge några ledtrådar

God Fortsättning
Göran

Min bil
Länk
Visa användare
586
wdac
325i -05
observera att detta sker oftats när maskin börjar bli varm, sker sällan att den börjar larva sig när den är kall..
Ol
156
Old
328i -95
Oljekyld: Till vem lämnade du in bilen och hur mycket kostade det???

"En gång BMW, alltid BMW"
Visa användare
586
wdac
325i -05
ok Forry... jag blir inte klok på min maskin just nu då den larvar sig bland bara när den är varm å ibland när den både är varm å kall... kliar mig flint snart..

BMW Williams
Länk
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Old: Jag var på Bil&Motorteknik i Huddinge, Perre tar 1500 för detta. Har testat att låta den stå på tomgång när jag skrapade rutorna och bilen hade stått över natten, och då märke jag inget av symptomen. Jag håller tummarna att det fortsätter så!

Min bil: Länk
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Ja, vi får väl hoppas att "Oljekyld" har fått problemet löst.
Du kan väl höra av dej ifall det börjar igen.

Det skulle vara kul att få fram ett svar då det verkar vara många som lider av detta mystiska problem

mvh
Göran

Min bil
Länk
Visa användare
586
wdac
325i -05
inte för att jag tror att någon kan svara på detta men vill tillägga att i mitt sökande har konstaterat att när motorn verkligen är varm *normal arbetstemp* så dör den omgående på tomgången, och den drar mer soppa än normalt dock inte mycke men mer, någon som har nått tipps??

MvH till alla er som läser detta å kan hjälpa mig...

Niclas

BMW Williams F1 Team.
Visa användare
586
wdac
325i -05
mitt problem verkar vara så att det är fel tryck i bränslesystemet å det måste ställas å sen byta lambdan som har pajjat nu pga att maskin har gått fett...

BMW Williams F1 Team.
Visa användare
586
wdac
325i -05
kan medela att mitt problem löstes med att jorda lambdasonden till motorrummet med en svart elkabel, då sluta den svajja på tomgången å dra en massa bensin...

BMW Williams F1 Team.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.