|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
rick.b |
Har en dakargul 523 -00, någon som känner till fler e-39:or med den färgen?? Han jag köppte den av påstod att det bara finns 3 i sverige... någon som vet? |
|
Har då aldrig sett nån vad jag kan minnas....så det kan nog vara ett riktigt antal. Har du inga bilder på den så man kan få se den. MVH Robban |
|
hjulet |
Det rullade en gul touring i malmötrakten för några år sedan vet jag. Har dock inte sett den på länge.... |
|
Fanns en 530iAtM -01 till salu i Fyndbörsen för något nummer sedan. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Har sett två touring samt denna sedanen: Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Janne Söderman har en bekant som har/hade en gul E39, den första jag sett. ///MVH Hasso Länk |
| Fanns en här i upplands väsby gör ett tag sen. Vet inte om den är såld eller inte. Touring var det E-39 | |
|
Letade upp annonsen. Det är en 530iM touring -01 som är dakargul och svensksåld. Ganska vettig utrustning och finns i Malmö. Ser riktigt läcker ut. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Jag har sett en dakargul E39 523 i centrala Lund nära järnvägstationen i samma område där jag bodde 2000-2001. Den brukade stå parkerad där regelbundet men jag har inte sett den på mycket länge så jag misstänker att den är såld eller att ägaren flyttat. Den hade inte heller M-sportpaketet vill jag minnas. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Såg en gul touring på gotland i sommras | |
|
Rätt så ballt med individual-lackerad bil, nån mer som har det, eller skulle vilja ha det?Vilken färg i så fall? /A |
|
|
Motorkompaniet i Huddinge hade för ett tag sedan en sv-såld dakargul 530iT -01 med M-paket. F.ö. kanske samma bil som nämns ovan? Men jag måste personligen säga att jag tycker nog gult är mer klädsamt på småbilar än på stora mellanklassvagnar. Har även sett en och annan gul Audi A8/S8 samt BMW E38 7-serie och det är kanske inte det vackraste jag sett i mina dar... :) Hellre en gul MINI Cooper eller MG ZR! Mvh. |
|
|
Jag har även sett en gul 540-touring E39, hade äran att mäta mina krafter mot den vid trafikljuset korsningen E18/Växlarevägen i Solna en kväll för ett par år sedan. Vet ej årsmodell men det var ej facelift. Dessutom vill jag minnas att någon (Sala Bil?) sålde två touringar till samma företag någon gång 97-98. Med tanke på dessa och bilarna som nämns ovan samt bilarna som synts i annonser under åren så skulle jag inte bli förvånad om det fanns mellan 10 och 20 dakargula E39or i Sverige. Det är naturligtvis bara en gissning. För övrigt har jag fått berättat att det kostade cirka 22.000:- att få sin E39 Individual-lackad från fabrik i dakargult. Dock är attraktionen inte lika stor som begagnad. Min bekant, som har kvar sin gula 523iA limo -97, räknade med att värdet är motsvarande 22.000:- mindre än om bilen haft en attraktiv färg. Den skillnaden är förmodligen mindre nu när priserna sjunkit, men ändå. Mvh /Janne |
|
|
I Huddinge stog en gul E39t ett tag sedan, idag på samma plats står en gul sedan :) /Manray/ |
|
|
I Hörby rullar det en dakargul E39 touring (01- dvs faceliftat) med shadowline, såg den senast för en timme sen.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Finns även en i trakterna runt Halmstad. (528 E39) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| Annorlunda, men ful färg på en E39:), Däremot e ju E36 M3 helrätt som dakargul! | |
|
Ytterligare en E39T diesel pre-facelift dakargul UTAN rails siktad på Ölandsbron i lördags påväg till Öland.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
När det dyker upp en dylik färg på vägen, så får man en smäll av dottern som glatt ropar "GUL BIL" inte nog med att det är "fult" man blir påmind om detta varja gång osså :)) tydligen nån Internationell företeelse som ungarna har för sig, vet flera föräldrar som blivit terrad på detta viset. PS . Sist hann jag före :D (obs icke barnmisshandel) ///MVH Hasso Länk |
| Jag var på gång att köpa denna, skickad på mail till rick.b | |
|
Jag har för mig att jag har sett annonser på en gul Alpina B10 också, varje gång jag sett den har jag tänkt att den blir inte lättsåld. Men jag vet inte, den Dakargula var rätt fräsch... /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.