|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har läst någonstans här på forumet att m5 e34 är handbyggda, stämmer detta?! Och i så fall är dom numrerade som Alpinorna typ, eller inte?! Bara en tanke, men kan ju var kul att få svar på... Ha de' Sjöberg | |
| Det stämmer. Alla M5 E34 är handbyggda, den sista handbyggda M-bilen. Här är en film om M5 E34 från -91 Länk De är ej numrerade som GTn som bara byggdes i en liten serie på några hundra bilar. | |
|
Vill du veta mer om E34 M5 så gå in på: Länk //Schnitzer |
|
|
chassis-nummer får duga som 'numerering' fast inte som löpande nummer eftersom många bilar blev färdiga långt före andra även om det inte var deras -tur- än (inget löpande band här inte) - det är enbart "20 Jahre BMW Motorsport"-bilarna (01/20) som är numerade (emblem) samt 'UK-modell-run-out"-bilarna (01/50)- de sista 50 högerstyrde E34 M5 (klistermärke "M5 limited editon") (OBS! EJ godkänt av ///M som 'Sondermodell" men allmänt akzeperat som sådan, nummer-fördelningen m.m.,m.m. gjordes av -BMW GB- i det här fallet) - |
|
|
Finns ytterligare en handbyggd numrerad E34:a nämligen den för Canada specialframtagna M540i endast tillverkad i 32ex med både M5-95 bromsar och Nürburgringchassi Länk En annan dock inte handbyggd med numrerad E34 är dom 70st 540i LE 6vxl som såldes i Australien Länk Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i@ helt rätt ! fast E34 M540i (Canada) är ju ingen M5 -fel motor- fast den har allt annat och är mycket riktig -handbyggt- i Garching , 'ok' då vi får väl ta med den eftersom det räknas som en ///M-bil i allafall ;);) |
|
|
Ok, kul ändå att ha en handbyggd bil... Hade dom varit numreade hade man kanske kunnat få reda på mer om vad som hänt bilen under "livet". Hade varit skitkul om man kunde kartlagt vad bilen varit med om i Tyskland... Men man kan ju inte få allt. Bra film "M-Femman". Sjöberg |
|
|
sjoberg@ det är ju bl.a. därför t.ex. -m5touring-registret- finns, jag kan inte se vilken skillnad ett löpande nummer skulle göra, det går ju lita bra med 'selleri' ? nej, men med -chassi-numren - tyvärr är det ju -inte- bara roliga saker som kommer fram vid en 'kartläggning' om vad vissa bilar har varit med om, även 'mätarskruving' och liknande, tyvärr.... M5touring register |
|
|
m5toureg: Du har säkert rätt i det du skriver om att det går lika bra att göra en "kartläggning" av bilen med hjälp av chassinr. E det ngn som vvet hur man går tillväga om man vill snoka upp lite fakta om bilen?! Visst det e säkert inte bara kul grejor som kommer fram men det känns som att det spelar mindre roll, man har ju liksom redan köpt och godkänt bilen. Historik e ju alltid kul, speciellt eftersom att det lär ju inte bli fler m5 e34 vad tiden lider. Sjöberg |
|
|
m5toureg: lite O.T. det finns en svart M5T-95 på mobile för 8995 euro. Kommentar? Micke K. Länk |
|
|
b97_knl: länk? |
|
|
Sorry:) Länk Micke K. Länk |
|
|
sjoberg@ från BMW kan du få uppgiften till vilken återförsäljare din bil levererades innan första försäljningen - är bilen svensksåld är det ju alltid lättare, är den importerat så har besiktningsstationen (SBP) som gjorde reg-besiktningen en kopia av det sista tyska 'KFZ-brevet' som visar tidigare ägare till bilen = lycka till ! - b97_knl@ som många känner till så har jag -fabriksuppgifterna- för -alla- M5touring, jag har varit i kontakt med säljaren i annonsen men kommer inte -just nu- ihåg vilket -chassis-nr- den här bilen har, kan du ta reda på det ? då är det lättare för mig att hitta uppgifterna men jag skall göra ett försök att hitta de åndå - M5touring register |
|
|
m5toureg: har tyvärr obefintlig tyska samt inte råd att driva 2st m5or, just nu. Men det är målet;) Micke K. Länk |
|
|
b97_knl@ Hej Micke K., vad vill du veta om denna eller är det överspelat ?? samma -säljare- har ju en M5touring till till salu - EUR 9.990- - 170.000 km - EZ 09/94 - daytona-violett-met. |
|
|
m5toureg: om det är inte för mycket besvär: värför kostar 95a mindre än 94a, även om den har lite mera mil? Jag er intresserad av den svarta 95a. Micke K. Länk |
|
|
Hej micke. jag fattar exakt hur du känner! jag råkar vara- en utav dom lyckliga.... jag har en svart 95a ja fast nu är den frostvit. Det är en mycket ball bil. funderar på att byta till en x5a- nu när familjen skall bli större.god jul alla m5 fans. MVH janne |
|
|
vilka M3:or är handbyggda då? BMDoubleVMthree |
|
|
Bara M3 E30 Cabrio, om jag inte minns fel? -M5 E34 Limousine register Länk |
|
haimaul |
Men vänta nu, fanns det en E30 M3 cab?! __ When in this charming car, this charming man... |
| Ja, den fans som cab. Kolla på den här sidan Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.