|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tja Fenriz. Jag har likadan bil E30 320 -87. Jag har samma problem, det började nu i vintras/höstas. Min drog nu senast 1,4 men har dragit ca 1,7 -2,0 /mil Tänkte om du gittar en lösning , jag har bytt tändstift osv..utan resultat.. Jag har mailat till dig också. Vi hörs.. |
|
|
tomgången ligger på ca 1500 när den är kall och runt 8-900 under normal temp får se om jag hittar nån lösning |
|
| Har samma problem som Fenriz, har en -86 o kan inte fatta va som är fel, tror ständigt att det är fel på mätarn, men verkar inte så. kommer typ 20-25 mil på ca35 liter...men vad är lösningen? | |
brattwurst |
Tror att den mesta soppatörsten beror på att nästa samtliga E30 är mer eller mindre ihjälskruvade. Samt att det mesta är utbytt mot pirat.Typ: avgassystem med fel motstånd, piratlambdor, styrboxar som byter chip tre gånger i veckan,mm.mm. Luftmängmätare som är fulla av skit p.g.a sportluftfilter. |
|
På min är det iallafall ej sportfilter samt att allt är original, så det kan vara rotorn kanske då, men vad menar ni med fördelare? (korkad fråga kanske) Fördelardosan? // Tommy |
|
|
antar att de menar fördelarlocket.. ska iväg med bilen och kolla upp detta imorrn en fråga till er andra..ni snacka om LMM klaff. Vad är en LMM klaff? vart sitter den och är det svårt att ta bort den? |
|
|
OK, så surt, jag tar tåget istället imorgon. Blir FÖR dyrt när bilen drar så mkt i soppa... ha en god jul allihop! |
|
| LMM=Luftmassemätare, sitter ihop med luftburken=insuget...TROR inte att det kan bero på den, bilen skulle bete sej väldigt illa då.Ha d å lycka till. | |
|
min är verkligen inte ihjälskruvad, snarare tvärtom, två ägare tidigare sen -86! måste vara något annat. min tomgång är konstig o ojämn går mellan 700 - 2000, påverkar det? Kan det förresten vara så enkelt att bara plocka isär o rengöra slangar o skit? gjorde en total rengöring i motorrummet, o bilen gick "mycket" snabbare o jämnare. |
|
brattwurst |
gsus2 Prova med att byta tomgångsmotorn,då brukar tomgången stablisera sig. leta även efter sprickor i gummibälgen till insuget. |
| okej nu har vi kollat upp lite. luftfiltret är rent, fördelaren och rotorn är i bra skick. tändstift ska bytas. det är dock en läcka i främre delen av avgasröret men vet inte ifall det är det som är problemet. nån annan kanske vet? | |
| Min drar ca 1l/mil vid blandad körning, har som mest dragit 1,2 vid full fart med full bil... Hade en 325 tidigare, den drog 1,2 bandad körning... Och jag kör inte direkt lugnt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.