|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
var och tanka bilen nyss som är en bmw 320 från 87. 1.7 liter milen drog den. då har jag kanske sladdat 5-10 mil och gasat lite ibland men vafan det gör man ju med alla bilar. hur i helvete kan den dra 1.7 l/mil?? visst en rak 6:a i stadstrafik men nåt måste ju vara galet. ska man inte kunna gasa med en bil utan att dra 2l/milen? har tankat 98 oktan nu istället. får se om det blir nån skillnad. får byta bil snart om det fortsätter såhär nå tips att ge? 1.7 l/mil är sjukt mycket för en sån slö bil | |
|
Det intressanta är ju över hur många mil din mätning sträcker sig. Visst, det är väl inga bränslesnåla bilar men. Jag brukar ligga på 0,9-1 liter milen. Hade rekord sist! 1,2 l/mil men det berodde på enormt mkt stad och korta sträckor plus lite sladda! Men det var rekord på 8000 mil det! 1,7 är för mycket. Skulle jag aldrig lyckas komma upp i. |
|
|
kört 28 mil på 48 liter jag gasar inte speciellt mycket heller. 4500 rpm på 2:an kanske nång gång i veckan. finns det snö sladdar jag men det har varit torrti 1 månad nu. annars kör jag normalt. skulle jag anstränga mig skulle jag fan lätt komma över 2.5 l/mil. :( |
|
320-325 |
hehehe 1,7 liter milen ... då måste du nog kört MKT hårt.. ifs så drar polarens 740 tic 2liter milen .. så inget förvånar .. men min drar cirka 1liter + milen o då kör jag mkt hårt . men man kan ju inte köra så jätte hårt för då spinner man ju av vägen .. en 320 kan man ju ha full gas rätt mkt ..det händer jinte så mkt för det.. Supra MKIII |
| Jag har verkligen _inte_ kört mycket hårt :( | |
SpineKracker |
Min brukar ligga strax över litern BLANDAD körning. Kör jag "inspirerat" är det dock inga problem att komma upp i 2L/milen.. Något måste vara fel på motorn om den drar så mycket.. E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
Min 318 var exakt lika dan... Då var det tempsensorn för styrboxen (blåliten sak inkränglan under de övreinsugsrören... Tryckte till kontakten lite bätter på den och vips.... Tomgång ner till normala 750rpm icka feta svart rykningar under fullgas eller liknande, samt ner från 1.8LMilen till ca 1,2 litermilen --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Alternativt kan det vara din Lambdasond som spökar... Det är väll det vanligaste tror jag.... Men börja med givaren... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Jag lider med dig har kört dessa 320 bilar och vet att dom slukar soppa. Men har du kört normalt är det lite mycket förutsat att det inte är kallstarts körning Mina tidigare e30 drog med 98 i tanken 320-1,8-mil 323-1,5-mil 325-1,8-mil på vintern när jag sladdade har prövat många gånger. Blandad blev nästan alltid 1,1 på alla bilarna för mig och min sambo körde alltid på 0,8 med 325,an Nu kör jag diesel bmw de e billit! |
|
| Senaste jag körde landsvägskörning låg den på 1.2 l/milen :/ | |
|
Det är fel på bilarna. Det går inte att få upp dem i så mycket om de är i gott skick. Eller också mäter ni slarvigt. Eller oxå sladdar ni och åker stad i 50 mil?! Kör du landsväg på 5:an så finns det inte en chans att den ska dra över 1 liter milen om du håller dig under 120 km/h. Trots många groteska omkörningar. Fan jag har kört Autobahn mil efter mil i 100-200 km/h 200-100 km/h varannan minut och inte kommit över litern. Jaja kämpa på boys! |
|
| nåt måste ju va galet iaf. kan ju byta tändstift och se om det hjälper. kostar ju nästan inget | |
brattwurst |
Har du kanske köpt trimchip här på forumet ? |
| nix. ett öppet sportluftfilter är det enda som inte är original | |
brattwurst |
Det kan ev, vara LMM klaff som kärvar för dig. Tag bort & rengör. Spraya med 5:56 och torka sedan torrt. |
| Tjena! Ta en titt på fördelan, min lilla rackare drog rätt möe soppa. Köpte ny fördelare å roto, å d va tur att jag fixade fram dessa grejer, helt söndernött både roto/fördelare. Dessa prylar alldrig bytt.Ha d | |
|
Om man jämför med min 320i (-88) så verkar det som att något är väldigt fel. Jag har svårt att komma upp i en snittförbrukning över litern även de veckor när jag är gasglad:-)Låter som att det är dags för lite kompetent service av din bil:-) ha det Jan |
|
|
mjo. det låter nästan som det.. vart sitter och vad är en fördelare? |
|
|
jag tycker också min drar rätt mycket soppa. har ju inte mätt men ändå... fast jag har rätt tung högerfot...=) det är en 320 -86 jag har... MVH Mikael Rang |
|
|
Vad ligger din tomgåmg på då Fenriz --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
| Min 325ix drog ganska mycket när snön kom. Lekte en hel del + att den har en tomgång på ca 1700rpm vid kallstart som går ner efter en stund, jag kom 32 mil på 60 liter de är nästan 1,9 liter/milen. De kanske är normalt för en ix när man leker. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.