AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.988

Är M3 GT en investering nu?

Sida 2 av 2
Ang. entusiastförsäkringar:
Det är nog bra att känna någon som jobbar på FB om man vill ha en entusiastförsäkring på någon form av e36.
Jag fick tvärstopp på min e36 M3 -95 trots att det var igenom BMWCS, bilen uppfyllde de krav som fanns plus att den var i mycket bra skick samt fick bra betyg av BMWCS besiktningsman.

Mvh,
/Wille
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
BjörnB, jodå, det var två år sen! Skulle ha skrivit det i mitt inlägg men jag söp bort det ena av mina två hjärnceller igår så det kom inte med! :-)

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Hallå!

Min M3a är entusiastförsäkrad! Det gäller bara att den är i tillräckligt bra skick enligt killen på LF.

Mvh Tobias
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tobbe din bil är väl inte så fin..*hehe* ;)
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Tobias 320i-94:
Det är en smula skillnad på din M3:a och resten av M3:orna i Sverigen och resten av europa =)

Vad hette den killen du var i kontakt med på LF??

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
OK, här är länk till annonsen, en 88:ans M3 E30, med ratten på rätt sida!
Bilden säger inte mycket om skicket, men om den är fin så är ju 64.000:- ganska bra pris! :)

Kan inte någon ta hand om den här bilen!

En sak till, det KRYLLAR av fina M3 E36 i England nu, priserna är väldigt låga..men tyvärr, ratten sitter ju hos passageraren!

/Klasse - Leg. billetare
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
öhh..så var det länken också! ;)

Länk
Mr
103
Mr Alpina
M3 -01
520D -01
520D -02
520D -03
Alle 17000 M3 E30 er venstrestyrd(rattet på rett sida). Også de bilene som ble levert til England. Dersom du ser en M3 E30 med ratt på høger sida. Da er det et firma i England som har som spesialfelt og bygge om biler fra venstre til høyre. Jeg har faktisk sett en M3 E30 i England med ratt på høger side. Men tror inte det er så mycke av dom i England.
M3 GT kommer til å stige i verdi, men inte så mycke som man tror. Selv om det er produsert 350 + 50 til England, så blir de ALDRI verd like mycke som tileksempel M3 Sport Evo. Den bilen har jo historie, og er jo en bil som ble bygd fra racer til gatebruk. Ikke som de M3 E36 og M3 E46, som er bygd direkte som gatebil.
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Värst vad alla tycker att det är dyrt att försäkra bilarna??! Har ni aldrig hört talas om Länk bolaget som vann BMW ägarnas förtroende. Ingen slår dom i pris på att försäkra BMW!

Mvh
M5-Power, så enkelt är det inte. Bolagen ändrar policy till varje år och det är ett lotteri om man ska få entusiasförsäkring eller inte. Jag har aldrig krockat, haft körkort i 15 år, bori Norrbotten och för mig skulle en M3 GT kosta 24.000 per år att helförsäkra. Kollade i somras, ringde flera bolag.
M5-Power,

Originalförsäkring var/är långt ifrån billigast när jag jämförde försäkringar senast.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
det finns en GT i börsen för 129 papp varför så svårsåld (syftar på FTAxxx)
ser jäkligt bra ut på bilderna må jag säga

___
Mvh
Patrik N.
Mr
103
Mr Alpina
M3 -01
520D -01
520D -02
520D -03
Den er vel gått langt...var det inte 18000 mil?
Mosse finns det fler billiga bmw som har ratten på rätt sida
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Patrik

Ang GT:n för 129, milen avskräcker.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tobias, var det sista halvåret du tog EF?

Tog EF på M3e30 i våras, inget problem alls.
Köpte en mkt fin M5e34 i höstas (betydligt finare än M3:an) men nu är det helt andra förutsättningar.
Är man däremot en bra (=lönsam) kund kan det lösa sig ändå.
Mosse: va skriver du för postcode på Autotrader.co.ok för att kunna kika annonser???
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ingen postcode alls...det funkar för mig iaf...
mao nyttjad som bruks då? men bilar skall tålas att användas tycker jag annars är nåt fel ;)

___
Mvh
Patrik N.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.