AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
15.727

Min fd bmw, SEVÄRT! (tyvärr)

Sida 5 av 6
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Stavros:
Väl talat!
/A
In
355
Inot
745iA -02
J. Lindgren

För mig är det lika ofattbart att du inte kan förstå att människor har olika uppfattning. om saker och ting. Man får faktiskt tycka/tro vad man vill, det är ett fritt land vi lever i, och av vad jag kan se i denna tråd så är det ingen som sagt att "mannen ifråga" lurat sitt FB.

Vissa här tror inte på det som hänt, medans andra gör det, varför inte låta folk ha sin åsikt. Du kliver in lite som en skolpolis och talar om rätt och fel, vad är det som säger att JUST DU vet?

Vad det gäller "skylla sig själv" Så kan jag förstå Stavros (för det var väl hans uttalande du syftade på? Och samtidigt förstå ditt.

Man borde kunna parkera var som helst utan "skylla sig själv" Nu är inte världen en perfekt värld, vi har tjuvar och banditer tyvärr

Parkera en bil öde, och man ökar risken för vandalisering/stöld mångfalt, det tror jag de flesta vet, sen är ju vi alla mer eller mindre naiva

Länk
Inos: Jag har inte skrivit ett ord om vad som är rätt och fel. Däremot har jag, precis som du så högtidligt har formulerat, uttryckt min åsikt. Och om du hade varit en mer uppmärksam läsare, hade du ganska snart insett att tråden nu de facto inte handlar om bilderna på bilen i sig, utan just om försäkringsbedrägeri.

Det rör mig inte att folk misstänker ett brott. Tankens frihet har du redan redogjort för, så det behöver jag inte göra igen. Vad jag reagerar över är hur lätt somliga har för att vräka ur sig så grova anklagelser på så synnerligen lös basis. Det rör mig.

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
In
355
Inot
745iA -02
J. Lindgren:
Jag tycker att jag är hyfsat uppmärksam. och det jag ser är att vissa här inte tror att mjölet i påsen är helt rent.

Och om man postar bilder på sin bil som brunnit upp under mystiska? omständigheter så får man nog kallt räkna med att tråden inom en snar framtid kommer att handla om diverse spekulationer.

Vad du tycker är lös basis, kanske inte person A eller B tycker, utan de tycker att det är klockrent.

Länk
jösses vilka diskutioner om att blien står på fel sida och fälgarna var bytta osv, har bilder på den med dom fälgarna tagna nån dag innan, kolla denna länk Länk och Länk (tog kort för jag hade inte haft på 16" efter den var sänkt, om nån nu skulle ifrågasätta det med vilket jag tror nån säkert skulle göra...) som ni ser så är det grönt och fint ute... Haha, jo vingen är smält, när glaset var smält och alla bromsok och fälgarna halvt smält, då tror jag vingen smälte med. per-h, för jag är lat, och ställer bilen på fel sida för att slippa gå ännu längre. Polisen hade åkt förbi bilen på natten, då den fortfarnade var fin. har inte fått några böter än jarfall... har poliser, men hoppas dom har mer att göra än bötfälla bilar som står felvända på parkeringsfickor... är ganska intressant att läsa att folk delat upp sig två delar, dom som tror mej och dom som misstror mej...
Om jag vore du(HumAnyt) och är oskyldig, skulle jag ignorera denna tråd, och komma med konstiga ursäkter o förklaringar!
och SLUTA med att komma med komma med konstiga ursäkter o förklaringar, menade jag...
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Inot!!!

Vad jag menade om att de brukar va ganska oviliga att bara beatla ut pengar så där...på såna lite "mystiska/ovanliga" händelser som denna brukar de försätta en utredning av händelsen! lustiga förhör av pers. i fråga,spioneri osv. osv.

Sen varken anklagar jag eller håller med peronen i fråga då jag inte ä insatt i hans situation! Men lite "lustigt" verkar de iaf.!
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Hm,,Hm,,,Hm.....!!!

Rasmus Rasmus Rasmus!!!! läste lite av dina tidigare inlägg!

Din lilla fuling där!!! förklara!??? hur lyckades du?

De va många puselbitar som talade mot din rätt i denna fråga!!!
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Vad skulle FB säga om de läste alla dina inlägg på forumet???
Men de ä väl klart de pengarna de går "miste" på dig ha de väl
säkert dragit in flera gånger om på familjens dyra bilintresse och ev. Firma försäakringar och liknande verksamhet !!!!

Vilket FB äre då???

Ett av dina inlägg Rasmus!!!

vet hur det känns... kanske inte riktigt så illa för mej som för dej... Men det finns väl oärliga killar som gör sånt åt en om man bara får kontakt med dom, inte för jag vet ;) men det borde det finnas ju.... IP: ...[118.120]
v-orginal, kan väl inte strunta i en tråd jag säjälv skapat? Men snart gör jag nog det ändå. bakke, Vad menar du med familjens dyra bilintresse? vad vet du om det? inlägget ovan kommer jag inte ens ihåg, men resten av dom vore kul att läsa med. Jag måste vara en väldig buse...
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Tagit der ur dina tidigare inlägg...Bl.a.farsans 2 mercor
Att ni kör diesel gå väl ihop med ett företag..Åkeri mest troligt.
Att du kör kombi gå väl ihop att du kanske har minns 2 personer där hemma som du tycker om!!!

Ger dej inte skullden för nått heller...
FB är paraziter så de bara rätt åt dem isf.

Sköt om dej o akta dej för "Svenska anvundsjukan"!

stefannorr
De ända som är värt o kommentera som ja anser är att ja skulle ALDRIG lämna en så fin bil över natten i en väggren eller parkering eller dylikt...eldas t o m upp i Luleå...o vandaliseras...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Du har så rätt så det är inte sant stefannorr. Försäkringsbolaget borde inte ens betala ut pfenningar i ett sådant fall. (personlig åsikt).

Punkt slut.

Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Skärp er nu!!! vi lever i år 2005.folk måste kunna låta bli andras grejer,,!!!de ä den svenska lagen som är dålig...Den gör att man nästan klarar sej bättre i samhället om man är kriminell!

Människan o djuren är lika,de är bara att djur kan ej läsa o skriva så de vet bättre!!! samma är med de som inte kan ge fan o vandalisera o göra ner samhället! Släpp inte ut de om de inte klarar av samh. regler!!!

Tyvärr så är det väldigt svårt att bevisa ett försäkringsbedrägeri där bilen eldas upp medvetet av ägaren...
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
klart de går...de flesta som är krimmo o likn. är feg o pallar inte psikiskt för ett riktigt förhör!!!
Al
331
Alfred
M5 2001
Bakke... Vilka vetenskapliga studier har du plockat dom uppgifterna?
Al
331
Alfred
M5 2001
från
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
folk man ha haft me o göra o folk man ha hört om!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.