AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
15.725

Min fd bmw, SEVÄRT! (tyvärr)

Sida 1 av 6
Min bil blev stående en natt på en parkerings ficka... Det var någon som tydligen var sugen på att grilla korv heller nåt onödigt. Hoppas dom hade kul jarfall, antagligen den största förlust affär jag någoinsin gjort och kommer göra... Så kan allså även en bmw se ut... utbränd? Totalt, halva motorn var smält!

Innan: Länk

efter: Länk

kolla den länken först, och sedan finns resten av bilderna längst ner på

Länk

Alla med HumAnyt som användare, börjar nånstan vid 1500.
frågor, jag kan svara...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Förlustaffär? Menar du att du inte får ut nåt på försäkringen?

Tråkigt på bilen hur som helst..
fan vilka as..
sånna borde sitta inne.
sörjer med dig
Länk

lägger till en bild till här. Den som vissar det värst, när en fälg smälter. bromsoken fanns inte kvar längre. dock mina helt nya belägg var fina.
jodå, ja fick ut från försäkringsbolaget, men jag fick inte ut allt vad jag hade lagt ut på bilen, fick bara ut vad som står i en lista typ.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det var ett tag sedan, full sommar varmt och skönt, vad jag kommer ihåg så var du väldigt missnöjd med bilen enligt de inlägg som jag minns, var det inte växelådsproblem, tankgivarna mm mm mm, så du kanske inte ska vara allt för ledsen och köpa den Volvo som du trodde skulle vara bättre :) eller vad åker du nu i.??

///MVH Hasso
Länk
Beemer_Linkan
du hann tydligen byta fälgarna.
missnöjd VAR jag med den. men jag tyckte ändå om den. Jo det var ett tagsen. Har inte tänkt på att lägga ut dom här innan. Åker faktiskt i två volvo nu. en v70 d5, men det är inte samma sak som bmw riktigt och en s70. ska ha mej en e65 nästa gång var det tänkt när dom är billigare. 530-535d.Tankgivaren var bytt(heller sanare pumpen i tanken var felet) växelådan fixa, båda bränslepumparna bytta, både tanken och den under förarsättet. och ett antal grejer till på bilen som var helt nya, även startmotorn och luftmassemätaren. så bilen var faktiskt okej då... det var natten mellan 3-4sep det hände. larmet kom in 01:32 om jag inte minns fel. om man går närmare 65back på en bil är jag inte helt nöjd... Ledsen, nja, nöjd, nej! har fått en hel del skit tack vare att det hände.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Några frågor:

Varför ställer man en bil i en parkeringsficka över natten?

Varför ta upp detta nu, när det säkert gått ett halvår sedan det hände?

Utan att vilja beskylla dig för något; men i mitt huvud dyker genast följande fråga upp med den bakgrund som verkar föreligga:
Vem vann egentligen på att en "problemtyngd" bil brinner upp under mystiska omständigheter?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Kanske lite grym humor.. Men det finns dom som drömmer våta drömmar om en så låg BMW.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

:))
Nog ser det lite hemligt ut. Först massa gnäll på bilen, sen ännu mera gnäll, sen försäljningstankar. Och sen hör vi inget på 4 månader. Så har bilen brunnit upp sen... haha
Hur började den brinna, gjordes det någon utredning om det?
stefannorr
Efter o ha sett en hel del så inte lämnar man en bil längs vägen eller i nån ficka över natten.stod en Ford som kört ner i diket ut mot ett industriområde här i Luleå,första natten var alla rutor krossade..efter natt 2 var den helt utbränd o detta vid en väl trafikerad väg...får ja stopp så nog ser man ju till o få bilen bogserad eller hämtad av bärgare.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Om du inte fjuttat på den själv så får du ju ändå halvt skylla dig själv.
Man ställer inte en halvmiljonerkronorsbil på en parkeringsficka.

mvh

* Missnöjd med bilen pga diverse problem...

* Försäljningstankar...

* Parkera bilen i en parkeringsficka över natten...

* Billigare fälgar när bilen brann upp...

* Ej speciellt ledsen över att bilen brann upp...

Att larmet skulle ha gått kl 01:32 säger inte mycket...

Har man bara pålitliga vänner så fixar sig det mesta till ens fördel...
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
var är parkeringsfickan alla snackar om? Det jag ser är en väggren?

/Andreas
_____
Länk
320-325
hahaha .. sånt som gör att premierna går UPP... och det blir mer såna som mej som kör runt oförsäkrade i trafiken .. för att man inte har råd.. allt komme gå åt helvete.. men skit i det .. är man missnöjd så är man .. finns det nån bil man inte är lite missnöjd med. en bil i sej själv är ju deprimerande.. suger bara massa pengar .. gäller ha så kul mellan a-b .

jaja .. ha de bra

Supra MKIII
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jögge38-
Jag ser att det är mer än bara jag som lagt märke till dessa märkliga fakta i tidigare trådar från "HumAnyt"...

OM det nu skulle visa sig att så är fallet tror jag inte att han skaffat sig så många vänner på denna sajt... Kan bara hoppas att vi alla har fel.

- H U M A N R A G E -
SpineKracker
Lite ny lack så tror jag den blir fin igen.

E30, för att man vill.

Mer GO än SHOW är mitt motto.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
320-325: har du inte ens trafik?????? Snacka om "livi´n on the edge" asså!!!

---
Den Svarte: Länk
/Chrille
wolv/Andreas:

HumAnyt pratar ju själv om en parkeringsficka, och dessutom så kan du på bild 1536 på följande länk se att det är en parkeringsficka: Länk

Dandelue:

Ja lite skumt är det allt...

// Jögge Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.