AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
15.730

Min fd bmw, SEVÄRT! (tyvärr)

Sida 4 av 6
pe
17
per-h
BMW 528iA -97
Humanyt: Vad jag förstår så körde du bilen till platsen? Men hur kommer det sig då att bilen står åt fel håll som man kan se på en av bilderna, dvs mot färdriktningen?? Kändes det inte konstigt eller det kanske inte finns så många poliser i dina hemtrakter som det gör här!
32
46
325Power
BMW 320/325 - 85
BMW 323- 85
Ture Sventon har talat!!!
Humanyt: Jag har full förståelse för att du la upp denna tråd, och jag tycker att du verkar ha tagit det hela bra, betydligt bättre än jag hade gjort om min bil hade råkat ut för något sådant. Synd att vissa ska hoppa på dig bara för att du i tidigare trådar hade sagt saker som kunde uppfattas som att BMW:n inte var världens bästa bil. Då vet vi det, om man klagar på sin bil och den därefter blir stulen är det bedrägeri, solkart fall!
Sitter här å skrattar lite smått. Samma sida som människor sitter och klagar på den svenska jantelagen. Men i samma stund så är de villiga att kasta skit lika fort som de fördömmer andra......

Jag tycker inte mina bilar är bäst och skulle fan inte bli ledsen om nån elda upp någon av dem...
Det är bara pengar...allt man har...
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Vet inte heller om jag tycker min bil är "bäst" (JAG är grymt nöjd med den...), men jag skulle bli JÄÄÄÄVLIGT sur om nån joppe eldade upp min bil!
Jag skulle inte befinna mig på detta forum om inte bilen betydde nåt extra för mig.
Jag har också skrivit trådar tidigare om problem på min bil, men jag har aldrig tex. hintat till att jag kunde fixa folk som skulle bränna upp den. Tror det kan vara små detaljer som det som gör att folk inte tycker att det vore konstigt om det som hänt med bilen varit helt "rent"...

- H U M A N R A G E -
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
nä fan ville inte påpeka nåt men kan inte låta bli.
Detta var den förjävligaste tråden jag läst igenom (o ändo så läste jag igenom den)......

Är ni avundsjuka för att han fick bra pengar ut från försäkringsbolaget eller???? Om han nu överhuvudtaget gjort nåt, o det drabbar ingen fattig heller så....

Bara folk som dömer en, man börjar tänka på vad det är för folk som hänger på forumet igentligen. Trode vi BMW ägare höll ihop på nåt sätt, he he he men näääää....verkar inte så

hoppas ingen tar illa upp, o ni som tar illa upp....

K.M.I.R.

.:Kristijan:.
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Håller me föregående talare! Hade försäkrings bolaget haft minnsta lilla tvekan hade de nekat honom pengar..
In
355
Inot
745iA -02
Rätt intressant... Så om försäkringsbolaget nekar pengar, så är det alltid nån typ av skojeri/bedrägeri, och om de betalar ut så är det alltid ok?
Försäkringsbolagen vår nya måttstock för rätt eller fel? Skulle inte tro det, men det är ju jag det.

Själv så är jag inne på Dandelues resonemang.

Länk
Helga
Även vingen bak är bortplockad.......Inte bara fälgarna......
Mer som var bortskalat innan branden?

//Helga
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Plast smälter.

Till er alla önskas ett Gott nytt ÅR.

///MVH Hasso
Helga:

Hur varmt tror du att det blir när en bil brinner upp?

Om inte vingen var av bilplåt så skulle jag gissa att den har gått upp i rök....

Nu får ni väll förfan ta och ge er. Snacka om att ni skitar ner hela forumet med dessa anklagelser utan några som helst bevis.
Riktigt LÅGT.

Ps. Men inte lika lågt som Glocalnet....... :-))) Ds

Fan jag kunde inte låta bli he he he he he.

Nä skämt och sido skärp er och börja uppföra er med lite hyffs.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
kristijan-

"Är ni avundsjuka för att han fick bra pengar ut från försäkringsbolaget eller???? Om han nu överhuvudtaget gjort nåt, o det drabbar ingen fattig heller så...."

Absolut inte avundsjuk på NÅGOT sätt. Men, detta påverkar alla som har våra BMWs försäkrade i allra högsta grad... (Oavsätt om han gjort det eller inte.)

- H U M A N R A G E -
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Dandelue: Förstår vad du försöker säga, men...... ser det bara som en bortförklarning.....

Denna tråd handlar jo just om att ni från början av tråden började misstänka att ägaren eldat upp bilen själv, eller hur? O sen rullade anklagelsena....

O så finns det många som har haft problem med alla möjliga försäkringsbolag, när dom inte gjort nåt fel....Bara helt enkelt nekats ersätning av olika skäl.....Så i detta fall tycker jag att det bara jämnar ut sig, IFALL ägaren gjort det själv......

så många procent ökar inte din årspremie av den här händelsen, så du behöver inte oroa dig ;) ..........

Sen så säger jag inte att ägaren är helt säkert oskyldig, det ser jo lite skumt ut, o det är ägaren nu medveten om. Men jag tycker att det är fel av oss alla att gå ut o anklaga nån så.

In
355
Inot
745iA -02
Vem är det som anklagar någon då?

Om man säger sig åsikt, exempelvis att man finner det mycket suspect, så betyder det inte att det ÄR så Det här är väl ett forum, och ett av syftena med ett forum är ju att säga SIN åsikt, tro är en sak, veta är en annan.

Och Kristijan, Resonemanget om att "att det bara jämnar ut sig, IFALL ägaren gjort det själv......" eller att "så många procent ökar inte din årspremie av den här händelsen" Måste du välan skämta om va för det fick mig att gapskratta :p

Länk
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
he h ehe roligt att det fick dig att skratta för det var väl syftet ;)....

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Kristijan-
Bortförklaring?
Tycker du är helt fel ute. Det är klart att inte "min", försäkrings premie höjs med massor pga just denna incident, men allas påverkas av incidenter som denna (inklusive denna). Det är ett FAKTUM.

Tycker det är på sin rätt att folk ifrågasätter händelsen just här på denna sajt, för jag kan lova dig en sak... försäkringbolaget skulle nog också ifrågasatt händelsen om de läst trådarna.

Tycker också att ditt "utjämningssystem" är en rätt skrämmande tanke.

Jag kan inte och skulle inte heller anklaga någon för något eftersom jag inte vet och har all fakta. Det har heller ingen gjort. Det som folk reagerar på är omständigheterna med tänke på tidigare trådar. Som du själv säger så ser det ju lite skumt ut. Det är också det ända andra säger.

- H U M A N R A G E -
fjamsetramsa
Jag håller med Dandelue....han har haft tur som fått en spänn överhuvudtaget...försäkringsbolagen är numera inte dumma som på 80 talet, dom jagar stålar i varje hörna till sina fallskärmar...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Man bildar sig en uppfattning på trådskaparens resonemang. I detta fall verkar en en liten majoritet av trådläsarna notera och ifrågasätta vissa detaljer i trådskaparens berättelse.

Ville inte trådskaparen ha synpunkter på sin historia hade han aldrig skapat denna tråd. Och vi skall icke såga varandra och moralisera över varandras slutsatser.

Det är ett fritt land så sluta moralisera och man får skriva vad man vill här. Det är finns ingen åsiktscensur. (Åtminstone inte om det är sakligt).

mvh

För mig är det direkt ofattbart att ni kan sitta och anklaga mannen ifråga för försäkringsbedrägeri - speciellt som varken polisen eller försäkringsbolaget har konstaterat det. Materialet ni har att gå på är en säljesannons, några frågor på ett forum och någon bild på en utbränd bil. Helt otroligt.

Och den som säger att man får skylla sig själv om man parkerar sin bil vid en landsväg en natt och återfinner den utbrunnen borde skämmas ögonen ur sig. Det var det dummaste, mest korkade och nedlåtande jag har läst på verkligt länge.

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
J. Lindgren: Håller med dig helt o hålet......

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.