|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
320-325 |
hehehe .. vilket tjafs.. alla vet ändå.. att lägga ut det på forumet visar ju ifs tvärtom.. jaja vem bryr sej.. min bil är avställd. 5gg jag åker fast nu. segt. nu kan vi ju starta en långt tjafs om d. hehehe . nä men ha de bra grabbar nu är det fredag o fest. lycka till med bilen .. du som starta tråden ..lite vit färg på den så blir den nog fin .. Supra MKIII |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Rasmus: Du står som dräng och länkar till en hemsida, med Jordbruksrelaterad verksamhet, eftersom jag själv är bonngrabb, så förstår jag hur och var du jobbar och varför du kan parkera efter vägen. För övrigt så har jag din fälg och däcksannons :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Inga mer inlägg från HumAnynt!!!! Konstigt. |
|
| Nu får ni väl ta och ge er, varken Polis eller försbolag har kommit fram till att det var nåt fel men ändå sitter ni och anklagar honom för bedrägeri. | |
|
Slutsats:Det är livsfarligt att erkänna fel på sin bil, eller berätta att det är en problembil. Att klaga eller be om hjälp likaså, OM, din bil sedan blir stulen / vandaliserad / uppbrunnen. För då är du en försäkringsbedragre..... Hmmmm... inte bra va? Ibland blir man fast man inte vill nödgad att parkera bilen på olämpligt ställe. Önskar du då att den ska fösvinna eller bli skadad? Att tänka efter innan man anklagar någon är bra. Inte för att jag vill tala till någons för eller nackdel, men till eftertanke. |
|
| Om det finns en fälg och däckannons utlagd, så blir man ju lite intresserad över om det står att det är dåliga däck på fälgarna..? De skulle ju vara obesiktningsbara.... | |
|
Rasmus: Nog skulle jag allt bli ledsen om min bil brann upp, trots att den bara är värd en tiondel av vad din bil var värd... |
|
|
Hej jag tycker att man ska få parkera sin bil var som helst utan att man får den bänd el vandiliserad !!! dET ÄR INTE ENS EGET FEL ATT PARKERA PÅ FEL STÄLLE, utan den som begår brottet gör ett fel. En annan sak,är man missnöjd med en bil betyder inte direkt att man bränner den för att bli av med den. jag antar om han sålde den skulle han inte gå back 65 loppor så jag ser det som en dum utväg/förklaring till det hela. Att dömma en person utan bevis utan ens egna spekulationer är BARA BARA BARA FEL FEL FEL. |
|
| Beskyller ingen för något, utom dom ev tjuvarna för att vara idioter som gör sig besväret o tar risken att stjäla en sån dyr bil, enbart för att bränna upp den, hade ju inte varit svårt att sälja diverse delar... | |
stefannorr |
Bilen var väl inte ens stulen utan bara vandaliserad o uppeldad. |
|
Håller till 110% med bmwlundqvist. |
|
| Håller till 110% med stavros och Evol-79... :-) | |
Evol-79 |
danieel: Jag förstår din moraliska aspekt på att man inte ska behöva skylla sig själv om man ställer sin bil på ett visst ställe, jag påstår inte heller att vederbörande ska behöva skylla sig själv. Ganska hårt att säga om det nu var vandalisering det rörde sig om. MEN, som det ser ut idag så får man tyvärr överge idealtänkandet och vara mer rationell. Eftersom det är allmänt kännt att det finns folk som inte kan uppföra sig som de borde så måste man även ta hänsyn till det. Då man vet att sannolikheten att en bil kommer att bli vandaliserad om den står längs vägen är relativt hög så har man tagit en kalkylerad risk genom att ställa sin egen bil där och därmed har man på så sätt medvetet utsatt sig för en risk. Med andra ord så kan man anse att en person som frivilligt och kalkylerat utsatt sig för denna risk även för "skyla sig själv" då riskfaktorn realiseras. Att det är så idag är verklighet och fördjävligt!!! |
stefannorr |
de är väl de nya EU..är ju bara kolla efterlyst! tyvärr.. |
| DALILAMA: har ett liv utanför datorn som sagt. Så nu svara jag, nöjd? jupp, hasso, fäglarna såldes för att jag som sagt inte hade någon nytta av dom, vilket jag ser ganska naturligt. Har man en kompis som jobbar på däckfirma så brukar det inte vara några problem att få tag idäck, där det står att dom är ganska nya med. Det finns folk som inte är nöjda med dom däcken dom har och byter, eftersom det var ett billigt märke, nakaang tror jag det heter så tyckte han dom var hårda och med för mycket obalnas, och då fick jag dom till ett bra pris. gjorde precis lika dant med vinterdäcken, fast dom hade bara gått 15mil och fick dom för under halva priset, som var dom bästa däcken jag nånsin haft, fattar inte vad en del klagar på. Skönt att det finns några som inte bara klagar. jögge38, läs där uppe. Jag är en person som ser en bil som ett objekt, inte en individ. och inte var jag glad över att det hände, för jag förstod vad för anklageser som komma skulle direkt när jag hörde det. Men inte ledsen heller, bättre en bil brinner upp utan att nån skadar sig än att bryta ett finger och bilen klara sej... Är inte en person som hänger upp sig på saker, tog tillexempel inte det direkt hårt när en körde in i min fd bil (854), då gjort är gjort och det är inte lönt att bli arg på person som gjorde det. Jag ansåg inte det riktigt bra att lägga ut bilderna på bilen samma helg som det hände, ville att allt skulle vara utrett och färdigt innan det las ut, är det så konstigt då? sommar, det var i sepember fortfarande. Jag har ju sagt att jag la ut bilderna här för att visa vad som kan hända och själv tycker jag sådan bilder är roliga att titta på. Måste väl ni göra med eftersom ni har varit inne på tråden. Så det ser jag inget konstigt med. Har ju fått hjälp här innan på tråden, så då kan väl jag "hjälpa" till med? Hasso: jaså, det var mer än jag kom ihåg att jag hade skrivet =) jo, jag jobbar på en maskinstation som har högsäsong mellan april-nov. | |
|
Vilken tur att du inte fick tag i däcken tidigare då så du kunde minska förlusten på bilen lite :-))))) jaja så kan det gå... Bmw CSnr 05419 |
|
| Jögge38: Jag kan nog glädja dig med att din bil numera har ett högre värde än hans bil, såvida inte bränd plåt har större skrotvärde än plåt med lack på. Man kan ju alltid testa att måla lite på e39an så blir den nog fin igen... alternativt så kunde man skaffa sig ett liv och inte skriva "tycka-synd"-trådar för sin egen skull... Anledningen med forumet är att man ska diskutera sitt bmwägande med andra likasinnade. Vem bryr sig eg om någons uppgrillade bil? Vi kan inte hjälpa dig ändå. | |
| har inte änvänt denna för att tycka synd om mej själv, utan för att visa vad som hända vilket jag har sagt några gånger nu. för det är det inte. har det bra faktiskt. m_johan84. min bil är värd 1200, heller inte, jag äger den inte längre, står på en bilskrot nu. och sedan verkar det vara väldigt många som bryr sig johan... | |
|
Ja det var ju verkligen tur att de fina fälgarna med de fina däcken inte brann upp de med... Den förlusten hade ju varit svår att ta... :-) |
|
|
FAN va många tröttsamma människor som bara är ute på detta forum bara för att hacka, klanka ner och anklaga andra. Om ni har problem så gå till en psykolog el kurator istället för att sprida galla på forumet. Vilket är återkommande i många trådar. Diesel=Styrka |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.