AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.558

e21 323 hur snabb?

Sida 3 av 3
nicky b
jag hade å problem me tändningen på min jag va dum nog att börja med tändkablarna bytte alla innan jag fatta att de bara var stiften
nicky b
men den gick bra mycket bättre än va den gick före i allafall.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
I originalkablarna måste gnistan hoppa innan den når stiftet. Sätter man dit vanliga OK kablar blir det mindre kräm eftersom de inte har "hoppet".

Det tråkiga är att nya originalkablar kostar fläsk... :-(

Kiip Spiiding!
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Visst hör av dig om det är tändmodulen.
Ja det är surt att tänkbalblarna ska vara så dyra.

hjorten
ersn7107
hej på er jag undrar om ni har nått tips till min polare han har en 320 84 och vill chippa den finns det nått chip till den och hur ska man få upp en ungefär 180-190hk utan att bli ren på pengar på köpet???

stebba
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Det går inte att chippa den bilen. Däremot så har jag för mig motornord säljer en "styrbox" eller nåt, som styr tändningen så att man kan mappa motorn själv med en laptop. Jag vet inte om den passar till k-jetronic-sprut, som jag tror att din kompis har i sin bil. Något sätt att billit trimma upp den i 180-190 hk finns nog inte, om man inte vill vara oseriös och räkna med ett motorras varannan vecka. Tyvärr.
Däremot så går det nog att hitta hyfsat billiga 323i -motorer som har 143hk original. Dessa går att trimma en hel del men det är ju inte heller direkt billigt. :-(

//Johan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.