|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
RH Schnitzer |
Jag hadde exakt samma Problem med min bil och jag höll på att bli knäpp...min tog betydligt mer bensin också.. jag testade med att rengöra och smörja tomgångsmotorn och massa givare utan resultat.. sen provade jag koppla ur Lamdan utan resultat, bilen gick lika dåligt på tomgång och tog mycke bränsle.. Slutligen Bytta jag Lambdasond och bilen började gå som en Klocka igen.. jag köpte en Lamda på Mekonomen för 900 kr och det tog ca 10minuter att byta den.. Detta verkar vara ett mycke vanligt fel på e36:orna.. |
| Även jag har haft varierande tomgång några gånger och då så mycket att motorn dör om man inte gasade eller växlade snabbt. Vid dessa tillfällen har även motorn hackat enstaka gånger vid körning. Nästa gång man skall köra är allt som vanligt och bilen går som smort. Har nyligen varit på inspII och trodde därmed felet var åtgjärdat. Hände dock igen för någon vecka sedan. Kan lambda sonden göra att bilen missar en tändning ibland? Min har gått 12000mil, vid vilket miltal brukar sonden "ge upp"? Enl online-prislista kostar sonden 1380kr till min bil. Kan inte felet orsakas av ngt annat? | |
RH Schnitzer |
Min gjorde också så ibland.. Min har gått 13000mil hadde jag varit dej skulle jag bytt lamdan.. det är tydligen ett vanligt fel på BMW.. |
|
Finns den där lambda sonden i alla E36 karosser tro? /MAN_DIZEL |
|
|
Är det någon som vet hur det är med E46:orna? Har de samma Lambdasond? Vi kall väderlek rullar min tomgång upp&ner lite... Det är inte mycket men man stör sig ju i alla fall. Mvh / Micke R |
|
| Lambdasond finns på alla bilar med katalysator. | |
|
Jepp, på alla bilar... ÄR det krångligt att byta den? Gör man det själv? Mvh / Micke R |
|
|
Min tenderar också att pendla på tomgången men bara under en kort stund när man bromsat in sen lugnar den ner sig igen. //Ric Wraaaaooom |
|
| min tomgång pendlade ganska mycket, jsg bytt tändstift då blev det perfekt igen | |
*L.R* |
Lamdan går att mäta upp med moltimeter.. En dålig lamda håller samma värde länge, (pendlar långsamt) eller håller konstant värde.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.