|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad betyder det , mer än att den just är tjejkörd. Har ett gamalt ex som körde M3 e36. Hon körde som vilken kille som helst. Är det ett bra försäljnings argument? Den bilen finns för övrigt till försäljning här på Autopower. | |
|
Vill få folk att tro att bilen är lungt körd antar jag. Som du säger finns det nog många tjejer som kör precis som killar och tvärt om. Bara larvigt att skriva så i en annons. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Håller med. Dessutom, kan den säkert hamna "lida" på nåt annat sätt i händerna på en Tjej.... |
|
| Tjejkörd: slut koppling, kantstötta fälgar och repor efter automattvätt! | |
|
Men om hon nu menar att tjejer kör lugnare, så är väl det ett bra säljargument!? Vem köper ni helst en beg. M3:a med en ägare av? En tjej på 25 eller en kille på 25 år? /A |
|
|
Ingen av dom två:) |
|
|
Det är ju ungefär samma sak om man skulle sälja tävlingsbilen och i annonsen skriver att den bara är använd på helger och aldrig vinterkörd ;-) _______ //Niklas |
|
|
Tyckte M femman uttryckte det rätt bra ;) Givetvis finns det undantag. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
bara för attman är 25 år innebär inte att man kör slut på grejerna, det är hur pedantiskt och välskött man är mot bilen. Olika person till person=) Instämmer med M femman lite: Slut koppling/kantstötta fälgar BMW its a ride not a car |
|
|
Vilka fördommar ni kommer med. Har en tjej köpt en M3 så är den inköpt för att ha kul med. Bilen är inlämnad för reparationer. inge bonnmek och kan själv mentalitet där inte. oftas en budget för att äga köra. /Nathi MvH Nathi Min bil.Länk |
|
|
Gör det själv mentalitet?? Det handlar väl om kunnande kanske? Tror en bil mår bättre i händerna på en kunnig ägare än någon som måste lita på verkstäder,sedan spelar det ingen roll om det är en tjej eller kille. Klart om det är en nyare bil måste man ju ha serviceboken. |
|
|
När ja läser tjejkörd i en annons så är det nåt som säger mig att den är nog inte skött som den ska. Ja påstår inte att tjejer inte kan nåt om om bilar men jag ser det inte som nåt positivt att den e tjejkörd. Vet ju själv att många av mina tjejkompisar som kör bil inte vet ett skvatt om dem, de kan typ tanka men inte så mkt mer. Men visst finns de dem som är kunniga och säkert jätte rädda och försoktiga om sina bilar. Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
|
Det jag tänker på när jag läser tjejkörd är en annons jag såg på blocket. Det var en tjej som skulle sälja en Renault. Den hade gått 4000 mil och den var så bra så att tjejen som skulle sälja den framhävde att den inte varit servad en enda gång! Det kallar jag tjejkörd ;) |
|
|
Instämmer med bpower. Har 2 st kompisar som båda är under 25. Ena har en 325 cab -88 som är ruskigt pedant skött. Och den andra har 2(!) cossies som aldrig lämnar garaget i onödan. Mer kärlek till sina bilar får man leta efter. |
|
|
"Tjejkörd därav priset" brukar jag tänka:) //Per |
|
|
Folk som köper en bil med 321 hk gör det av en anledning, och den anledningen är könsneutral :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Här har ni svaret varför man inte ska köpa sig en tjej körd bil punkt slut Länk |
|
|
Tjejer kan:) Atlas MvH Nathi Min bil.Länk |
|
| Hehehe...jo ja vet alltid lika roligt att åka med morsan man får sig ett gott skrattttt varje gång hehee.....;) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Atlas Copco! Då skulle du kunna hålla dig för skratt och kliva ur bilen med naglarna kvar i instrumentpanelen om du åkte med min;) Själv skulle jag nog skriva anonnsen lite annorlunda och inte nämna "tjejkörd". Skulle hellre skriva entesiuastkörd alt motionskörd, hehe! MVH Patrik Min älskling Länk |
| Att ens skriva tjejkörd är ju löjligt. Kan ju bara relatera till de tjejer jag känner som tycker det är skoj att köra bil..De har inte en susning om hur man behandlar en bil, Att varmköra innan man använder effekten finns inte ens baktanken. Oftast tror de att om bilen låter illa så lagar den nog sig själv om man kör en bit till osv.. Lite fördomar har man allt sen hur de stämmer överns med majoriteten är ju en annan femma.. Köper hellre en bil som är servad samt lagad av ägaren än en bil som är servad på verkstad. Oftast sker arbetena mer nogrant av ägaren m det finns ngn form av entusiasm bakom då.. annars brukar det visa sig ganska snabbt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.