|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
en sak till något måste väl göra att en BMW kostar mer än GOLF typ 20k kr. Det är väl inte bara märket. Kvaliteten är bättre dessutom bakhjulsdrift, bättre larm, chassi. Sedan vet man ju inte om andrahandsvärdet Min BMW 116i Länk |
|
| Jag tror att BMW 1-seriens tillskillnad från vad clark säger är deras räddning att göra märket mystiskt igen. Jag tror inte jag var den ända här som när jag fick syn på bilder på BMW M3 E90 i nya Autobild för 4 månader sedan. Jag köpte tidningen med buller o bång, för att sedan upptäcka att enligt trovärdiga rykten veta att nya M3 kommer innehålla 8 cylindrar. Då rasa min värld totalt. En BMW 3-serie ska ha 6 cylindrar varken mer eller mindre. Mot slutet så stog där en liten artikel från samma källa att BMW M1 skulle släppas. WOW där kom räddningen. En liten BMW med en rak sexa. Det är så det ska vara. Jag tror inte BMW kommer misslyckas med en bil Kallad M1 då det var den som stod till grund 1977 av dåtidens revolution. Jag anser fortfarande att BMW E36 M3 och E34 M5 är BMWn's BMW! För vi vet väll alla hur det låtar mellan 4000-7000rpm, som alla världens vattenfall och melodier samspelade i en stor symfoni, ren flytande extas! Jag tror på att BMW M1 kommer föra bmw dit igen! | |
Coupén |
Fifth Gear är sponsrat av den engelska bilindustrin, undrar varför de gillar engelska bilar, kan det finnas ett samband? |
|
Clarkson jobbar på Top Gear. |
|
| I senaste programmet av Top Gear hyllades Bugatti Veyron och den är väl knappast engelsk... ;) | |
Coupén |
Nej, men hur många Veyron kommer säljas? Knappast något hot mot engelsk bilindustri eller hur? Detsamma gäller andra supersportbilar, det är inget viktigt segment för den nationella ekonomin. Det är däremot oerhört viktigt för britternas ekonomi att behålla inhemsk biltillverkning vad gäller "vanliga" bilar. Det säljs miljoner bilar i UK varje år, tänk om varje bil vore utländsk, inte bra för bytesbalansen... Att tro att Clarkson mfl är objektiva är nog ganska naivt. |
|
Clarkson skriver otroligt underhållande och det är nog det han ska göra, det är inte faktagranskning och överlämning han sysslar med. Läs flera av hans artiklar, det är värt alla minuter framför skärmen. Huruvida 1-serien är snygg eller ful ligger ju i betraktarens öga att avgöra. Själv tycker jag den ser ut som en slalompjäxa med kort skaft :-) Hur kört en 116i i 2 veckor och i början tyckte jag den var hur kul som helst, men mot slutet vart det bara en pina. Trött, och framförallt skramlig och plastig som få. Och i mitt ex helt kassa stolar. Men bara för det kan jag inte dömma ut alla 1-or! Allt beror ju på utrustningsnivå, och den jag körde var en hyrbil med ett minimum av godis. Har alltid haft svårt med BMWs nya design och älskar min egen 5:a och anser att det är den absolut snyggaste bilen som finns, men det är ju jag det. OCh det är för min egen skull jag har bilen, sen må det vara vilken bil som helst. Om andra inte gillar den, ja det skiter jag faktiskt i. Jag tror att 1-serien kommer att hjälpa BMW att sälja många fler bilar och på så sätt fixa in mer stålars i deras kassa så att dom kan göra ändå häftigare bilar för oss att drömma om! Niklas Fransosen |
|
|
Hela Top Gear Crew gillar ju Porsche massor och det bilmärket är inte särskilt engelskt den heller. Om ni tror att Top Gear killarna är satta där för att vara objektiva är ni nog ute o cyklar :) De är där för att skapa ett humoristiskt och sevärt motorprogram. Det lyckas enormt bra med den uppgiften om du frågar mig. Att Buggatti Veyron konsumerar hela sin 100 liters tank med bränsle på 6 minuter vid fullgas/fullfart är för mig helt underbart vetande, men kanske inte särskilt intressant för den normala bilköparen.... Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.