AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.104

Placering av ///M emblem på baklucka...mått?

Sida 2 av 2
Håller med Dali i denna fråga: Myten kring M håller på att devalveras. Inte bara entusiasterna som smackar på M-emblem på sina 325:or hjälper till att devalvera varumärket. Värst är kanske BMW själva som släpper paket efter paket som innehåller allt det utseendemässiga som skiljer en vanlig modell från M-varianten. Elakt mot M5-köparen. Jämför E39 med sportpaket, eller M-paket som det sedermera kom att heta, med E39 M5. Lika som bär. Endast några detaljer som skiljer utvändigt. Dock återfinns inget M-emblem på skuffen på den vanliga E39 med sportpaket.
Kommer väl ifrån ämnet, men det ligger en poäng i det dali skriver. Jag skulle aldrig någonsin sätta ett M-emblem på 325i, ens om den hade haft M-aerodynamik osv. Man ska inte utge sig för att vara någon man inte är ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Men alltså...

OM bilen är utrustad FRÅN FABRIK med ///M chassie & ///M Aerodynamikpaket....vad är fel med ///M emblemet?

Fånig diskussion egentligen...men i mina ögon så är en BMW med denna fabriksutrustning (originaldelar från BMW M Gmbh) berättigade med denna dekal...
Varför annars sitter M loggon på växelspaksknoppen som monterades original...? ska man skrapa bort det eller..?

Jag har sett många 5 serie & 3 serie, främt så E39 & E36, som har all optik & chassie, MED ///M märket, det stör jag mig inte ett dugg på...och jag har dessutom kört M3 i över 4 år! :-P

Well well....
Olof Ovenholm: Ditt resonemang klingar illa tillsammans med din signatur... Vad är M 323?!?
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
mosse! sätt på märket det är snyggt du har allt utom motorn vad gör det,det brukar stå IM om den är M utr och m3,m5 osv om det är riktig m model med motor osv vissa 530IM finns från fabrik eller man ska inte ha märket bara för att det är 530 fast dom sälger den så eller? ska man ta bort det ?
nikkieb0y
varför ha m-emblem alls? har inget på min m3:a, finns väl inge roligare än när folk misstar sig. sen blir det mycket snyggare och cleanare utan. sen finns det välinget som mer störande när det kommer en rostig gammal 318 med m-emblem.
bjoerck: Kolla din mailbox ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.