|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Mors Ska nu montera mitt ///M emblem på bilen. Har ingen susning om VAr det ska sitta på bakluckan dock...om någon vet ungefärliga mått, så vore jag mkt tacksam! /K | |
| Dekal trimmning? Jag vet var M-emblemet ska sitta: på en M bil ;) | |
|
VISSTE att någon klipsk kille skulle anmärka på detta. Nu är det såhär, förstår du. Att min bil är utrustad med både fullständig M optik och M chassie från fabrik..och då såldes t. om bilarna med ///M emblemet...jag har det på växelknoppen & sidolisterna.... Är det OK för dig...? eller sticker det i ögonen? |
|
|
Med tanke på just M-emblem, har ni sett vad M3 märket sitter fel på många bilar. Verkar som vissta bara klistrar på skiten, snett å vindt. Tror det finns en gammal tråd om vart märket skall sitta. Mätte nämligen upp mitt märke en gång i tiden och skrev måtten i den tråden. |
|
|
Shit, såg inte att du åker touring...Således stämmer la inte måtten ett skit. Sorry. |
|
|
Noop, det är det som är problemet...vet hur det ska sitta på coupé / sedan, men icke på touring. Tack ialla fall! :) |
|
|
BMW kan ha mallar på hur "skiten" ska sitta. Nicke |
|
|
Mosse: såg du inte min ;) Tror inte det fanns orginal med M emblem, så du får nog chansa eller helt enkelt köpa en riktig M3 så slipper du dekaltrimma... |
|
|
Mosse, kolla din mail! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ingen idé att köpa en riktigt M3:a, alla tror ändå att det är en dekaltrimmad 316i ... | |
|
dali: Sen finns det ju faktsikt dom människor som köper bilen för att dom uppskattar dom underbara köregenskaperna och pärlan till motor, men däremot skiter totalt i om bilen ger poäng och suktande blickar bland kepsraggarna vid lokala korvkiosken. Diskretion var ordet... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Dali, säg till när du hittat en E36 M3 touring! ;o)) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Länk hehe | |
|
M Femman: Joooo...det är lugnt Detta med ///M emblem har ju diskuterats friskt tidigare, man "kom överrens om" att det är OK att ha ett M emblem om bilen har M chassie & optik från fabrik.. ;) |
|
|
På den gamla goda tiden när begreppet M-Technic existerade (gör det kanske än) så var ju faktiskt bilar med M-Technicpaket utrustade med just det omtalade lilla M:et på bakluckan. I alla fall vissa av dom. Att en liten bokstav kan ställa till det så mycket... Mosse, tycker du gör rätt i att klämma dit ett M-emblem. Diskret och snyggt tycker jag. /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
Akta er...annars sätter jag dit ett M3 emblem...BARA för att retas! alltid lurar man nån stackare! ;) Gonatt! |
|
|
Jag måste bekänna en sak... på en av mina M535 E28 hade jag M5 emblem på. Det satt på när jag köpte bilen och jag lät det sitta kvar. På M535 sitter det ett M-emblem orginal i grillen faktiskt, tror även att det sitter bak orginal också. En liten rolig sak som hände när jag körde den M535an: när jag körde på Valhallavägen en dag så kom det en gubbe i en S60 T5. Han började rejsa mellan rödljusen med vilt rykande framhjul, det var ganska jämmt. Till slut vevar han ner rutan vid ett ljus sager glatt "min T5 hänger på ganska bra fast du har V8 och 400hk" :-D |
|
| Haha! :) | |
|
Tycker tvärtom faktiskt, hellre ett snyggt placerat M på bakluckan, (på bilar som förtjänar det.) än i grillen! :) Tur att vi alla har olika smak, hur skulle annars världen se ut! :-D |
|
|
M femman, exakt vad jag inte gillar ... folk som tror att deras Saab 900T spöar en "M3:a" när det egentligen är en dekaltrimmad 316i ... snubben i S60 T5:an hade säkert skrytit vilt om att BMW:s M5 minsann inte kan köra ifrån en Volvo om du inte hade påpekat att det inte var en riktigt M5:a ... för det gjorde du väl? Andersson_CSI, de personera är raka motsatsen till dekaltrimmarna. Räkna in mig bland de diskreta ... hellre en äkta M3 utan dekaler än en dekaltrimmad fejk-M3 ... Min åsikt är klar: satt det inte ett ///M på bakluckan från fabrik ska man inte sätta dit ett heller. Spelar ingen roll om man har M-backspegel, M-rattmuff eller M-sockar på sig ... på bakluckan ska det stå ///M3 eller ///M5 och det ska vara där när bilen lämnar fabriken. Jag har haft en ny 330i med M-paket (från fabrik) och det satt inget märke på bakluckan. Ni som vill klistra dit märkena i efterhand får väl göra det, men ni sänker samtidigt värdet på ///M-märket. Varför snåla, sätt dit GTI TURBO 4WD TDI INTERCOOLER också, de har lika stor rätt att sitta där ... |
|
|
Finns det verkliga belägg för att BMW levererat bilar från fabrik med M-emblem (självklart M-serierna undantagna!)? BMW har alltid varit restriktiva med M-symbolen på bakluckan. Däremot dyker den ofta upp på de olika M-attributen, som exempelvis växelspaksknoppen. Jag kan inte erinra mig en enda modell där det funnits ett M på bakluckan från fabrik. Däremot är M:t det tillbehör BMW sålt mest av genom tiderna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.