|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Blev förvånad över att så många gillar sänkning, finns inte mycket som ser mer tonårsaktigt ut, och finns absolut ingen anledning att göra på en standardbil som rullar på vanliga gator, om man inte gillar att åka stötigare dvs. | |
|
Visst! kör man många tusen mil om året kanske man ska överväga att sänka bilen. Men bilen blir så himla mycket snyggare när den e sänkt,ser helt enkelt fetare ut! + att man får en bättre vägållning som man kan ha nytta av lite då å då :) |
|
|
johns: Det handlar om estetik och inte funktion. Dessutom sänker BMW själva bilarna med diverse M-chassin så helt fel är det inte. Sen är det skillnad på 15mm och 55mm när det gäller sänkning. Finns inget jag skulle ändra på hos min E46 (mer än ett par M-speglar möjligtvis) :) Och då är allt förutom fälgar original. |
|
|
Haas > Inte alls säkert att du får bättre väghållning av at sänka bilen. Sänkning i form av kapade fjädrar och billiga sänksatser med mjuka fjädrar brukar inte vara något upplyftande vare sig för dämpare eller vägegenskaper. Jag helrenoverar en e30 och de enda icke original prylarna den bilen kommer att ha är ett Alpina chassie samt eventuellt andra bussningar för bättre hållbarhet. Dock beror det mest på att original M-chassie inte går att köpa hos BMW längre. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
tryggve: Nja..håller inte riktigt med. Bilen får ju en lägre tyngdpunkt när den sänks,sen beror de ju såklart hur mycket du sänker bilen,är de bara några mm de handlar om,så visst! men handlar de om ett par cm så blir de skillnad,även fast de handlar om kapade fjädrar...sen hur mycket skillnad de blir är ju en annan sak. |
|
|
Jag gillar fälgar det är helt ok för mig att folk sätter dit snygga fälgar. Men när jag hade min M5 så vägrade jag byta ut original 3.8 fälgarna, det skulle ju totalkvadda bilens identitet och speciella utseende för just M5. Men min 525 jag hade med orig alu 15" bytte jag mot 17" Hartge och jag tyckte den blev otroligt snygg. Likaså hade jag en vit e34 520 som jag sålde med dåliga lister och originalfälgar. En vecka senare kom nye ägaren förbi och hade monterat 17 + nya fräscha svarta lister runt hela bilen + välpolerad vit lack, jag kunde inte tro att det var samma bil den var kanonsnygg, speciellt med den vita lacken. Nu är jag stor fan av vita bilar, dom kan bli ruggigt fina. |
|
|
Kontentat är: det finns smakfull styling och det finns sk. "tattarstyling". Jag tycker att alla svulna vulgo spoilers, "billy hylla"-vingar, vinyldekaler över hela bilen, blinkande discolampor och neon samt kromade spinners passar bättre på japaner och andra småtöntiga bilar än på BMW. MEN: inte ens BMW är dock så fulländade i designen så att det inte finns nåt man kan förbättra eller försköna, och original delar är inte alltid de bästa/snyggaste... BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
| Tryggve, till E34an finns M-technic satsen fortfarande, framfjädrar 885kr/styck, bakfjädrar 905kr/styck, framdämpare 2650kr/styck, bakdämpare 1850kr/styck! | |
|
Jag håller med om det johan e sa helt och hållet, man lär ju tänka på linjerna och hur bilen ser ut för övrigt innan man börjar slänga på grejer. Personligen så har jag svårt när det är för vrål stylade och ser ut som nå rymdfarkoster men visst ska man styla måttligt. Jhons: Både utseende och kör mässigt är det en VÄLDIG skillnad när det gäller sänking, men då förutsatt att man köper rätt grejer och gör en 4 hjuls inställning när kalaset är klart. / KEN Länk |
|
| Feta fälgar gör allt på en bil oavsett märke. det hjälper inte med plastspoilers om man sen har svarta plåtfälgar.Jag tycker att hjulen är en del av bilens identitet, sen har man ju sett 3:seriebilar med sk DTM-vinge på bakluckan!!! men herregud förstöra så fina bilar | |
|
Min 540 har de snyggaste M5 - fälgar som någonsin skapats och jag bryr mig föga ifall nån tycker att det är fult på min bil. Jag gillar utseendet. Varför måste man bry sig så mycket om vad andra tycker? Frågar ni nån annan vad ni ska ha för kläder också? Extremstyling tycker inte jag är snyggt på nån bil men det är ju jag det. Jag hoppas att ägarna till riktigt stylade bilar skiter högaktningsfullt i det. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.