|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har suttit å läst lite olika trådar nu och märker hur många bmw ägare är i mot styling i stort sett. Har nån satt på en vinge tycker nästan alla de e fult,eller att nån som har ett kjolpaket som inte är ett M-paket så passar de inte osv... Håller med om att en ½ meter hög alu.vinge på en förövrigt orginal e36 kanske inte är så snyggt,men ni förstår säkert min vinkel me detta.... Tycker dom flesta vill ha bilen så mycket orginal de går,men hur kul skulle de vara om nästan alla bmw så likadana ut överallt? Varför är så många så rädda/imot detta? är de bara för att vi inte är vana vi de? | |
|
Det är inte för att vi är ovana vid det, utan för att det är alltför vanligt att man fördärvar annars fina bilar med detta otyg! Skall det vara styling, skall det givetvis vara original, eftersom BMW ju är ett bilmärke av klass. |
|
|
håller med oh2000. Det är snarare så att det finns färre BMW som är helt original än det finns modifierade bilar - därför är det så klart roligare att ha en originalbil! Min bil är dock inte helt original, på gott och ont. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Styling och sån skit är till för gamla Volvo 240 med kepsförsedda tonåringar bakom ratten! ;) Mvh |
|
|
Styling är helt OK, MEN då ska det vara styling som går ihop med bilens linjer, d.v.s diskret. Rundade stylingdetaljer till en i övrigt kantig bil ser ju bara underligt ut. Likaså om grejorna är för stora i förhållande till resten av bilen så ser det också bara B ut. Diskret är snyggt enligt mig. Det ska inte se ut som nåt bara är ditsatt utan som om det faktiskt hade kunnat vara original. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Håller med oh2000 och Kalle. Jag kan sträcka mig så långt som att modifiera med BMW-partners fälgar såsom Alpina och Hartge, som ju varit "med i leken" ett tag. Men ska sanningen fram så är ganz original det som vinner i längden. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Sållar mig till skocken och håller med oh2000 och Kalle. En BMW är rätt från början och behöver oftast ingen hjälp på traven som tex japanska bilar. Däremot uppenbarar sig en annan fråga om jag rattade en japanare: skulle jag förbättra formgivningen och därmed ådra mig allmänhetens blickar och få skämmas över mitt bilval? Eh, nej. Är det bekvämare att köra en bra formgiven bil från början? Ja. Gåta 1: varför sätta s k Lexus-bakljus på en BMW? Borde inte benämningen få en vettig människa med god smak att tänka till en extra gång? Gåta 2: Ögonlock? Varför? Ok för en Kamei-sats på en Golf GTI -80, men en BMW? |
|
parolof |
När köpte min BMW valde jag en "icke stylad" (nästan), nåja, vita blinkers, sänkt och med 17" fälgar har den, men det är helt ok tycker jag. Lätt att återställa till orginal. Men ska man se framåt så kan jag garantera att orginalbilarna kommer att vara mest värda om en 10-15 år, sen om det finns någon soppa under 100:- litern är en annan historia............ |
|
Helt ok med styling, så bra design har inte BMW att den inte går att förbättra, men det skall som sagt passa på bilen oxå. Tänker bland annat på den stackars förstörda E36 M3'an med "Lambodörrar" och E46 bakljuse som var med i Bilsport för 1 - 2 nummer sedan. Ett exempel på BMW orginal styling som inte passar alls är Aerodynamik paketet till Z3, kantigt och fruktansvärt fult, stämmer inte alls med bilens övriga design. Lexusljuse? Jag är väldigt vettig, men tycker Lexus IS200 Kompressor är en väldigt snygg och trevlig bil. Sen kan jag hålla med att vissa Lexus lampor är mindre lyckade, som de till E36 t.ex. Men det finns andra, till Golf IV t.ex., som är grymt snygga, så rata inte ner på alla Lexus lampor. Konstigt nog finns det inte så väldigt mycket prylar till BMW som inte ser Vulgo ut, så det är väl därför många BMW ägare inte gillar styling. Men det gäller ju att plocka ut godbitarna. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Det finns väl inga bilägare som lägger så mycket pengar på styling som just BMW ägare. Några ex: -Feta fälgar och däck -M-paket -Facelift osv osv |
|
|
Håller med BMW_MAN.. Men till exempel, är en vit icke nedlackad E36 med orange blinkers en snygg bil? Knappast. Vilken skillnad om man lackar ned den, sätter på vita blinkers, sänker den och ett par schyssta fälgar... Det finns smakfull styling och det finns kebabkitt. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Gillar styling i allmänhet men tycker att på de flesta BMW så ser det helt enkelt inte bra ut! Vissa kjolpaket är jävligt snygga men de som är mer vulgära tycker jag inte alls om. Formerna skär sig på något vis mycket mer än på andra bilar. Bilen: Länk |
|
|
Instämmer K1mzo. Överlåt orange metallic till de som har en "unik" V eller C70 istället, gärna med chip ("Hej, jag har 400 hästar på framhjulen, ingen väghållning och en snart havererad växellåda i min R-Volvo. Kör ifrån allt när hjulen slutat spinna."). |
|
|
OT: Har inte R-Volvosarna 4WD? =) Tycker att det var en rolig kommentar dock! Håller med dom flesta andra att det ska vara styling som passar in med bilens linjer! Skulle jag modda min E34 så skulle jag köpa M-paket, vilket jag knappast lär göra. Går som mest runt och funderar på om jag ska köpa vita bakblinkers eller om det skär sig för mkt. Tycker att det är lagomt med styling, BMW drar till sig tillräkligt med uppmärksamhet ändå har jag märkt! :) /Erik |
|
|
Hejsan! Nämen , med BMW så behöver man inte styla lika mycket som med andra bilar för att den ska se snygg ut. Det har pojkarna från Munchen gjort bra redan från början. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Vita blinkers är en synnerligen mild form av styling. Snarare en lättare form av justering av utseendet om vit blinkers blivit standard på en senare modell. Har för övrigt för mig att de s k t-gul och t-röd bara hade drivning fram. När det gäller senare modell och antal hjul som driver sviker minnet mig. Kanske inte någon skam att inte kunna Volvos alla modeller i detalj, hoppas jag. |
|
|
Grejjen är den att idag finns det mångt fler modifierade och stylade E36 än orginal. Därför tycker man en helt orginal nytvättad E36 är dödsläcker! Svårare än så är inte förklaringen. |
|
|
Att rakt av kalla all typ av styling av BMW för skräp är fel. Finns smakfull styling och mindre smakfull styling, där avgör ens individuella smak vad man tycker. Personligen finner jag att Alpina, Schnitzer, Dinan och Hartge generellt sätt har ganska lyckade prylar att slänga på bilen, dock med vissa undantag. Att fälgmässigt inte sträcka sig längre än original tycker jag är lite fånigt, då det finns många snygga fälgar att försköna bilen med (tyvärr verkar dock dessa smakfulla alternativ ofta sållas bort i förmån för mindre lyckade kebab-diton.) Oavsett vilket bilmärke vi talar om kommer det alltid att finnas originalfreaks som inte vågar byta en mutter i bilen, Golf GTI som BMW 540. MVH, E38B12 |
|
|
Visst är bmw fina bilar orginal,men absoult inte perfekta...Dom lite nyare ser rikigt bra ut från fabrik me tanke på deras utrustning från fabrik,men kollar man på dom lite äldre som tex e30,e34 mfl så behövs de lite sk "styling" för att de ska se riktigt bra ut,ser så omoderna ut på nå sett annars... Va tycker ni om Riegers paket? tycker de ser rätt hyffsat ut på e30 iaf |
|
|
Jag tror att dom flesta blir upprörda när någon har stylat sönder unika, och redan vackra bilar, som t. ex M modellerna...personligen blir jag gråtfärdig när jag ser en sönderstylad M3:a...mkt tråkigt...dom är ju liksom fulländade från början..& tidlösa i sin design. Hur roligt ser ett dåligt monterat stylingkit ut efter några år..? |
|
|
Vita blinkers är en ytterst mild form av styling :) Men som studerande så tillåter inte ekonomin att man köper ett M5-paket. Skulle hellre satsa på ett gäng snygga fälgar. Hellre fälgar än blinker. Tycker att fälgarna på en bil är GRYMT viktigt, har man en bil med snyggt kjolpaket kan allt detta saboteras av en omgång plåtisar till fägar. Traktor 850 T5-R är FWD, men fr.o.m. V70 så har jag för mig att dom ska driva på alla fyra. Den nyaste är iaf 4WD.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.