AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.838

Varför är bmw ägare så i mot styling/utstickare?

Sida 2 av 3
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Perran_,

Den där vita E36'an, ej nedlackad och med orange blinkers - det är min bil det. :) Komplett med original BMW hjulsidor på vintern och de avskydda "Style 13" fälgarna med 205/60 15" på sommaren... Till på köpet är det en 316i - med emblemet kvar! Har fått för mig att jaga fatt på en original BMW Business CD RDS från rätt årsmodellspann att komplettera med. Detta är i mitt tycke ett kul sätt att sköta en gammal E36'a - den blir aldrig lika modern/fin/up-to-date som en fabriksny E46'a med M-paket...

MEN - personligen stör det mig inte att bilar stylas. Det har gjorts i alla tider, och jag imponeras av mängden energi och ekonomi vissa spenderar på sitt intresse. Att man sedan kan ha olika smak och syn på vad smaklöshet är - ja, det är en helt annan sak. Jag har till exempel aldrig tyckt att E28 var en fin bil. Ej heller har jag mycket till övers för E39'an... Vidare har jag mycket svårt för 1-serien. Däremot gillar jag E36 Compact och X3'an - något inte alla gör...

När stylingstinna ger sig på M3 E30 blir jag kanske lite upprörd. Låt bli min ungdoms absoluta drömbil! :)
erc: Hehe okej, det var inget personligt menat :)

Fast`n Loud Turbo Proud.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jo,när vissa ger sig på M-bilar blir ganska många upprörda,och de kan man ju förstå eftersom dessa inte ska röras allt för mycket...men att sätta på ett par större fälgar å sänka den lite grann ser bara bättre ut,men grövre saker ska man ju inte behöva göra...
Alpinas styling till dom lite äldre bilarna (80 talare) är bland det snygaste man kan ha. Gå in och ta en titt på B7 som finns under ovanlig BMW, kan det bli bättre?
Tycker att många tar i lite för mycket när dom börjar plasta på sina bilar. Bra exempel på det finns i galleriet.

Livet är ingenting för amatörer...
Sa
90
Samid
318i -89
Håller me dig Haas, att en e30 eller liknande modeller med orginal stålfälgar som är lite rostiga inte är någon härlig syn.

MEN man skaffar sig inte en e30 för att den är modern, det är en "omodern" bil som dock håller väldigt bra klass för att vara en 80 tals bil.
E30n är för oss omoderna som har fastnat i 80-talsträsket :-)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Mena just de,att e30 är ju ganska omodern i dessa tider och behöver lite ompyssling för att se riktigt bra ut...
Visa användare
94
RobTheBank
520iA -91
Ser inget fel med styling. Jag klarar inte av att ha en bil som ser ut som alla andra. Fan sverige börjar bli ett BMW land och här i Malmö kör snart alla BMW kan man tro. Så det gäller att fixa bilen så den inte ser ut som alla andra som kör i stan.
Min dröm om en M3 finns ej längre för dom finns var man än tittar. Så nu blir det en Skyline istället :)
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Jag tror många av er stylingkritiker tänker på bilar som dessa:
Länk
Länk
Länk

istället för lite mer "vettiga" stylingstilar som:
Länk
Länk

Den sista vore bättre enfärgad och utan huvjobbet dock, enligt mig. Men alla har ju olika smaker...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Dom va ju inte så extrema som vissa man sett,men visst,de va ju ingen vidare stil på stylingen...(3 första)

Har också en här,är ju ingen katastrofstyling,men den är inte direkt stilren...kolla in vingen bara :)
Länk

jag är kluven! gillar inte extremstyling med widebody, lambodörrare och 20" fälgar....

beror lite på modellen också, tycker att e30'in funkar bra med t.ex. endast m-tech paket eller helt original men nerlackad med lackade lister och lite sådant, små grejor som gör det..min förra e30 lackade jag ner trösklar,lister,speglar samt stötfångarnas lister på, satte på en sån liten gummivinge och blev riktigt nöjd! det blir ännu roligare om bilen är fräsch och välvårdad vilket min nästan var...nuvarande e30 är bara vinterbil så den skall inte göras ngt på förutom byte av delar vid behov...laga den värsta rosten samt applicera bmw club schweden dekal har dock hunnits med :)

t.ex. min e36:a den skulle jag aldrig få för mig att styla sönder med kjolpaket o dyligt även fast det är lite lockande med m stötfångare fram och bak, men det har ju alla andra så det känns inte rätt ,spec. inte när det inte är en M bil....men jag har lackat listerna runtom, bytt till ett par enkla 17":are och har nu beställt röda/vita bakljus (har vita blinkers överallt annars). Det är fan mer sport att ha en nästintill originalbil i dagens läge anser jag :)

MVH
Johan K
Personer som sätter lexus-look lysen och stor vinge på E36'or rankas ungefär lika högt som pedofiler, åldringsrånare eller politiker i mina ögon.
Allt utom fabriksstyling går FETBORT.
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jag tycker att man skall få göra precis vad man vill med sin egendom och sina pengar. Det är riktig, gammaldags respekt det.

Fast en sorts "styling" som förbryllar mig är "imitations-stilen", dvs när man klär upp en normalversion till att se ut som motsvarande M-modell. I synnerhet som det i många fall verkar mer kostandseffektivt att köpa M-modellen från början, men vad vet jag :)

Själv har jag "stylat" med vita blinkers runt om, OE överallt utom fram vilket jag ångar och skall byta - dumsnålt.

Dessutom är bilen sänkt men det är i första hand ett försök att få ner rollcentrum något, bättre blev det men inte fantastiskt. Dessutom har jag köpt en uppsättning 16-tumshjul (Style 6) som komplement till 18-tummarna (Style 32), se Länk för att kunna åka bekvämt, för bekvämare är de utan tvekan.

Mvh Björn
Visa användare
401
seastream
118d -08
Det är väl bra att man vill förbättra utseéndet på sin bil( efter eget tycke), lite konstigt det här med alla som ogillar styling, man ska inte bygga om en bil efter gällande trender mm, men man kan köpa en ny bil som har designats efter samma trender, bara för att det är en orginalbil?? hmmm lite dubbelmoral anas??

Seastreams Garage -no compromises

Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Bmw måste iaf ha bland de högsta antal ägare som har samma typ av smak på bilar :) om de är bra lr dåligt vet ja inte...

En sak som fungerar på alla bilar är iaf sänkning och ett par snygga fälgar,kan ingen bli bli fulare av iaf...

Men hur ser ni på bmw som har angel eyes? (ej E39 då)
Finns ju sattser att köpa på tex realcar...
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag kan bara svara för mig: jag tycker BMW är så vackra i original att det nästan gör ont i mig när jag ser hemmastyling av grövre kaliber. Styling ska vara extremt sparsmakad och egentligen bara bestå av originaldelar också.

Att säga att det är för att vi rädda för att sticka ut är struntprat - jag har inget emot att sticka ut, men om det är fult känns det ju bara fånigt, eller hur?

Jag sticker hellre ut genom att ha en ovanlig färg eller bara en extremt fräsch bil. En vit e60, typ mmmmmhhhhhhh *dreglar på Homer Simpson-vis*

___

En, men en BMW.
seastream,

Jag förstår inte vad det har med dubbelmoral att göra. En bils utseende är en helhet. Alla delar ska passa ihop med varandra, det måste finnas ett genomgående formspråk. På din bil har du blandat E46:ans mjuka front med E36:ans kantiga kaross och i mina ögon ser detta helt fel ut.

Huvudsaken är givetvis att man trivs med sin egen bil.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
jag är inte emot något av detta.....jag är för båda....dock är strået lite mer för bild nummer 2 och sen satsar jag hellre på trimmning istället....

///325///
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
varför styla äldre för att de skall se modernare ut, jag kan förstå att "vissa" människor gillar moderna BMW-bilar men är det då inte bättre att köpa en sådan då, allt plast trams kostar ju skjortan också så det blir väl jämnt ut i slutänden? Det är värst att styla äldre modeller som är i bra skick, för då begår man en rent brottslig handling och aldrig att man skall smacka dit lampor från Lexus osv, trodde man köpte BMW för att man gillar bilarna och dess design, varför göra en blandras av ett så fint fullblod?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Även fast man tycker om bmw och köper dessa fina bilar så behöver de inte betyda att dom är perfekta,som dom heller inte är...
Har man råd att fixa till bilen lite så gör man ju de,sen va man menar me att fixa till bilen lite är ju en personlig..

Själv skulle ja aldrig kunna tänka mig att åka runt i en helt orginal e30. Dom är höga, har fula fälgar å låter som symaskiner orginal..

Till er som kör e30.Hur många av er skulle vilja köra en helt orginal? menar då fabriksorginal..
Min 320ik -88 var ganz original. Om nu någon förväntade sig något annat ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.