AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.575

Du ägare av en M3 E46 Cab med hardtop på Kungsholmen...

Sida 2 av 2
Respekt till ägaren av en vit e46 M3 cab med hardtop med personlig regplåt som står på Östermalm.
Alltid vit och ren! :)

/Wille
m3
23
m3e46
F36 Gran Coupe xDrive 2016
Jag kör också året runt, och det är ett helsike att hålla bilen ren. Jag försöker köra på modellen att spola av ofta och tvätta ordentligt så ofta man hinner med. Men som sagt, 2 mil efter tvätten är kärran ljusgrå istället för carbonsvart..... Jag är väl just en sådan som beskrivs i tidigare inlägg, ingen sann entusiast utan uppskattar BMW i största allmänhet och M3 i synnerhet! =)

Trevligare bruksbil är svårt att hitta! Dessutom så anser jag att en så pass modern bil som M3 E46 ändå är, ska gå alldeles utmärkt att köra med även på vinterhalvåret, bara man ser till att hålla efter och spola av det stygga vägsaltet så ofta man har tillfälle!

"...there are only 10 kinds of people...those who understand binary and those who don't..."
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
AndersM3: Samma problem med Z'an med hardtop, den hålle rinte tätt för högtryck. Hittade lösningen!! Silvertejp!! Tejpade hörnen fram där det läcker innan tvättningarna och det funka perfekt.

Man får ju inte solka ned Armanin, det finns säkert någon fattig själ som gör tejpningen för en 50-lapp åt Dig så slipper Du det också!!

Klart man skall köra en M3 vintertid och sörja ned den.. (ja ja, jag har ställt av Z'an nu..)

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
knivrobot:

Min bil var c:a 2ggr så skitig när jag parkerade den i ett p-hus. Då skrev någon "I wish my wife was this dirty...". Jättekul, om det inte vore för det att det inte går att tvätta bort ifrån min CSL-lucka, utan står kvar även efter tvätten :(
Sist jag såg den E46 M3 cabben (förra veckan) var den grymt skitig :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.