AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.577

Du ägare av en M3 E46 Cab med hardtop på Kungsholmen...

Sida 1 av 2
fr
122
fredrik95
M3 -02 med SMG, Carbonsvart.
Du som stod på Fridhemsgatan igår - Det är gött att se att du kör med bilen i saltet och slasket och faktiskt brukar bilen.
Men snälla, din bil SKRIKER efter lite kärlek. När såg den en tvätt senast? Gör nu oss alla glada genom att vårda pärlan och köra som fan även under vintern.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Men...haha!

Du kan väl inte lägga upp en tråd där du uppmanar folk att dom ska tvätta sin bil!?!

Ge dig!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Klart man kan, jag tror jag har sett denna bil, och den ser för hemsk ut.

Finns en till fruktansvärt otäck bil, parkerar på Nybrogatan vare dag, snälla... en tvätt tar en halvtimme, för allmänhetens bästa!

Man mår ju dåligt av att se bilarna så nedsolkade och hemska!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det är rätt, på dom bara ! Man behandlar inte en bmw HUR som helst...
;)
Hahahaha
Helt rätt, mer tvättkommendering åt BMW-folket! :-D

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
fr
122
fredrik95
Jawohl! :)

Mosse: läs med glimten i ögat.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
fredrik95:
klockrent inlägg.:)

Jag tror dock inte ägaren finns här.
Många som kör bilar som M3, M5 osv av nyare årsmodell ser nog inte bilarna som någon entusiastgrej. Det är helt enkelt en sak som transporterar dom från A-B. Att dom väljer dyra fräcka bmw, audi och annat beror på att dom har pengar och därför väljer en fräck dyr bil, mkt för status osv.

Det är stor skillnad på vanlig M3 ägare som använder bilen dagligen och byter ut den efter 2 år utan att blinka till skillnad från många som hänger här och har bilen som sitt största fritidsintresse, kör på banträffar osv.

Tror t.ex. inte att vi till en början kommer få se speciellt många E60 M5 här, Det är ju en dröm för många här men dom aldra flesta som köper en sådan bil ny sitter nog inte och surfar på autopower dagarna i ända...

tyvärr bara att inse en ny M3 är entusiastdrömmen för många som man skulle kunna offra en hand för. Medan för andra är det "bara" en bil som man kanske tvättar någon gång då och då...om man skulle få tid över...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Tillägg till Fredriks slut.

...i automattvätten med borstar så det blir riktigt rent!

Såg en skitig gul Ferrari 360 idag på söder och sedan en ännu skitigare M3 E46 cab med hardtop på östermalm, de hade nog trevligare än jag i min 316 på väg till jobbet!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Micke:
Precis!, hur kunde jag glömma slutet...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
An
78
AndersM3
M3 E46 -02 CAB SMG
Ja, ja jag ska väl tvätta då. Anledningen att den är så skitig är faktiskt att HT´n läcker in vatten i biltvätten. När jag ska sätta mig i bilen ser det ut som någon just har nysigt i den. Då blir min Armanikostym blöt ;)

Anders-M3
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Hahaha.....bra svar :)
Vem orkar tvätta bilen när den blir lika smutsig dagen efter speciellt när man använder bilen 10-20 mil / dag :-)
Visa användare
7
knivrobot
M3 -02 SMG
dsa
Visa användare
7
knivrobot
M3 -02 SMG
Länk
Länk
Länk
Länk

Klart en BMW skall vinterköras ;-)

(Gbg - Sthlm t/r häromdagen)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha! BRA DÄR!!

Våga Vara Skitig! :)

Sanningen är ju den, att bilen ser precis likadan ut igen , 2 mil efter tvätthallen...så det känns lite meningslöst att tvätta varje dag....
fr
122
fredrik95
Man måste inte tvätta fullt, men spola bort saltet är ju snällt....
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
På dem bara! ;-)
Nu skall jag skälla på farsan som förtillfället harvar runt i en Schmutzgraumetallic mit salt Z limpa...

Precis som fredrik95 skriver så räcker det ju att spola bort saltet med vatten för att hålla rosten och märkesfanatikerna (jag är en dylik) borta. Har en skolkamrat som spolar av sin Audi 80 av tidig 90-tals modell efter varje körning han gör, den bilen är en fröjd att se trots att det är en Ådi...

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Audi 80 *ryyyyys*
Moderna bilar är till för att användas, en Ferrari 360 i vinterväglag är helrätt. Skulle vilja se den som för 20 år sedan körde sin Ferrari 308 i slasken :)
Står en silverfärgad?? GT3 utanför som är minst lika skitig som bilderna ovan visar.
Dessutom åker han fortfarande på FETA sommarpuckar. :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.