AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.400

Är den värd så mkt?

Sida 1 av 2
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Det känns verkligen tryggt när man alltid vet att man har ett forum som detta att vända sig till varje gång man behöver/undrar något rörande en beemer.
Till frågan:
Såg denna annons Länk på blocket. Vad tycker ni om denna bil? Något och ha? Rimligt pris? Åsikter?
Tack på förhand
brattwurst
Verkar lite dyrt, försök med: 30-35000:-
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Oj 30-35000? :) Jag har ju själv en 318 som skulle tänka mig få så mkt för , men min är ju ovanligt fräsch också.
Så inte ens i 40 klassen för 320 an?
Evol-79
Gillar annons texten: Grym

jaja, så väldigt grym är den väl inte? En kompressormatad M3 är något som jag skulle kunna använda den beskrivningen på men inte en 320 med sportavgass och röda bromsok.

Den e absolut inte värd så mkt..

Jag köpte min 328 -95 för 59000:-, den är i toppskick,sv.såld, M3 fälgs, vitt heltäckande skinn, dubbel klima m.m..

så jag skulle lägga en summa över 30 lakan för den där bilen..Den e ju importerad, liten färdd., små fälgar, 18tusen+ mil..

Nej, avvakta istället, av att dömma på både namnet längst upp och stavfelen så får jag mig en bild av vad de är för sorts person som äger bilen..håll dig borta från den, ett tips bara..
hej, om du är sugen på en 320 i

då jag såg en annons på Länk
den är värd om ägaren heter mohamed eller svensson.
Visa användare
61
Henke325
Bil Lös
Tycker att det är dags att dessa e36 modeller börjar sjunka i värde lite dom har legat högt länge och folk ska ha 40 50 tusen för 316 318 92 det är mycket pengar för så gammla bilar med dålig historik.dessutom börjar man ju kunna köpa dom nya modellerna e46 för en billig peng
Vilken dum annons. Jag får intrycket att det är en 8-åring som äger bilen. Fint hemmagjort BMW-märke ovanför sidoblinkers också... Priset är i överkant om man nu ska säga något om det, jag hade inte ens sneglat åt den bilen.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Bilen saknar AC och har i princip inget särskilt förutom vanlig standardutrustning. Runt 35-40kkr känns mer rimligt, all krims-krams annonsören nämner känns mer som ett patetiskt försök att få igen varenda korvöre han lagt ut på den...

Mert: Killen du köpte din 328 av måste ha varit extremt mån att bli av med den bilen snabbt. En sv-såld 328 med den utrustningen du nämner tror jag att det bör finnas kunder som kan tänka sig betala minst 15kkr till för.
Jag funderar själv på att sälja min och kan tänka mig ett utgångspris på runt 70kkr. Då anser jag att priset ändå ligger relativt lågt.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
SpineKracker
Tycker också att det var dyrt.. och som sagt.. så himmla "grym" var den väl inte.. ser ganska så standard ut.. fast iof.. ögonlocken gör ju bilen "grym".. eller? haha
Har svårt att ta annonser där stavfel förekommer, endast mobilnr är angivna och där inget riktigt namn är angivet. "Power".. störtlöjligt!
Runt 35k tycker jag är mer rimligt.

E30, för att man vill.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Det är faktiskt ganska viktigt hur man utformar sin annons.
All respekt för att alla inte stavar perfekt men ta gärna hjälp av någon som kan bättre alt. använd rättstavningen i word.

Kolla på andra annonser mm.
Riktigt namn och telefonnummer är bra att ha med.

Annars tycker jag fälgarna var riktigt trevliga på den bilen, på Z3:an tycker jag dom ser för tråkiga ut.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
vaddå stavfel? hittar bara ett par stycken.
Tycker annonsen var bra,bortsett från ett par "grym". Mycket information om utrustning, importfakta m.m...
Att Mohammed skrivit annonsen förvånar mig, stavar bättre än många med svenska efternamn...

/Christofer
Kristoffer_L: Jo han skulle sälja den så fort som möjligt, bekant till en bekant så de va väl typ symbolisk summa, men han hade annonserat den för 65k:- ungefär..full servad och nyligen inspektion 2 m.m..haft den nu i snart 4-5mån, inte funnit ett enda fel..så, jag hade väl rätt tur kan ja tänka mig..

Bayerische: Haha, e själv inte hel svensk och jag menade inget på ett rasistiskt sätt, läste mitt inlägg nu, och insåg att de kanske uppfattas lite fel..

DÄREMOT! så tror jag faktiskt, inte för att låta fördomsfull eller så, att majoriteten av de som köper bilar efter annons på blocket exempelvis, vill hellre köpa bil av en som annonserar sitt riktiga namn och lägger upp en bättre annons, utan stavfel m.m..Sen så tro det eller ej, så tror jag att en bil som säljs av en Martin får bättre respons än den som Mohamed lägger ut..tråkigt men säkerligen sant..
Mert: Ja tror nog ändå på att majoriteten som köper bilar inspekterar bilen och inte säljaren.

///Schumi
SpineKracker
_Schumi_
Säljaren kan dock säga en hel del om dolda fel på bilen...Känns tryggare att köpa bil av en entusiast än någon som bara tycker den är ball..

E30, för att man vill.
Håller med Mert om att annonser med mycket stavfel, annonser av folk som kallar sig "Bmw" går bort.
Visst inspekterar man en bil och inte säljaren men känns
inte säljaren "rätt" så är nog inte bilen rätt för mig heller.

Tycker om ordentliga annonser med mycket fakta
om bilen , bra bilder och vettiga kontaktuppgifter.
Jo
23
Jocke_84
328iC -96
Att kalla ett ljudpaket med en mds 12" och ett gas steg, för GRYMT! säger sitt om hans kunskap... så njaeee!
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
29000 kr skulle jag kunna ofra för en likn..
men läg märke på han som säljer lägger inte ut sitt namn.(lustigkurre) o den är säkert en skruvad importare!
sålde min 320 -94 för ca 5 år sen för 66000!
O den va då mkt finare än denna på bilden!
jag menar lägg på 30000 kr till på e han begär o du får en
importerad e46 som är mkt finare tycker jag....
Håller med om att iallafall jag undrar vad säljaren har att dölja då denna kallar sig för "power" har aldrig någonsin hört talas om någon som heter så. Hoppa bilen och ring till en seriös säljare istället.

/Simon
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
jo det där med avsaknad av namn gör ju att man backar en hel del samt stavfel. Ett standard fel som väldigt många gör både på forumet och i annonser är att skriva att dom har "bytat" saker på bilen. Det heter BYTT och inget annat.
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
Ok..tack för alla svaren. Ska nog hoppa över denna bil !
En sak bara...det behöver inte vara en utlänning som annonserat bilen. Det finns åtskilliga infödda svenskar som stavar så dåligt att man skäms nästan när man ser det. Bara ville påpeka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.