|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har man råd att sköta och serva (på seriös-verkstad) en E34 M5 så har man råd med en Bi-Turbo. Annars lever man inte på särskilt mycket pengar och ska varken ha någon av bilarna. //Schnitzer |
|
| ni som har entusiastförsäkrat...var har ni gjort det?? har ringt runt massa och försökt med biturbon men alla bolag säger att bilen måste numera vara minst 20 år gammal... | |
|
M5 Touring 6vxl kan man välja något annat? i Cosmossvart tack! En Alpinagrön B10 BiTurbo är jag också mycket svag för men Touringen kommer före långt före men så är den också min favoritBMW före en Estorilblå M5 E39 och orginal M5:an E28 på tredje plats. Mvh Stephan |
|
|
HD91: Å f_n, trodde det var tillval... Vad kostar en dämpare till en M5:a då ? Schnitzer: Var faktiskt inte i närheten av toppfarten i någon av dom, tror jag sett max ca: 280-290 på mätaren. |
|
|
B10Tobbe: jag vet faktiskt inte priset exakt, men det rör sig väl om 4500-5000 kr/st för en 3,6-liters (för de bakre nivåregleringsdämparna alltså). För en 3,8 eller touring så blir det väl det priset plus moms, eller däromkring i alla fall. Tyvärr plockar en del bort nivåregleringen när dämparen blir dålig, särskilt på 3,6:or, det är ju synd att snåla så, man förstör en fiffig sak samt originalutförandet och det man ev. sparar in på snålreparationen förlorar man sen snabbt när man ska sälja bilen. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
En alpina ör inga som helst problem att entusiastförsäkra , eftersom det är en numrerad bil och en väldigt udda bil.... Kravet är att man har en annan bruksbil och garage mm. Billy B-10 Länk |
|
|
JoelBiturbo. Försök med länsförsäkringar. Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
| Bytte nivåregleringen på min för 4-5 år sedan då gick dämparna på 3600kr styck. priser i dag vet ej. | |
|
joelbiturbo: Försäkringskostnaden är individuell men jag betalar som sagt 6' /året helförsäkring (IF) i villa strax utanför sthlm. Bakdämparna till B10 Biturbo kostar 8' /st på BMW i SE och halva den kostnaden i DE. -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Ja precis som Ola skrev , länsförsäkringar fixar entusiastförsäkringen... jag betalar 1100 kr / år , då är min bil iofs "bara" en vanlig B-10. Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.