|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Olof: Om du skall nerlacka din 325 så skall du köpa orginalkjolar på BMW (dvs inte M3) istället för att lacka direkt på plåten. Kom även ihåg att den svarta plastläppen i bakstötisen inte skall lackas. Har gjort det på min coupe och nu ser den ut precis som i katalogen från -94 (förutom vit blinkers men de är BMW Orginal). /Rickard |
|
SpineKracker |
Håller fullständigt med om att original är det som gäller! Jag blir mer imponerad av en fin original E30 än en sönderstylad E46 som exempel. På min har jag sänkning och 15" BMW kryssekerfälgar som styling. 15" är precis lagom stort till E30 enligt min åsikt. Dessvärre sitter även 3" slutrör som satt på när jag köpte den men det tänker jag ersätta så småningom med ett mera moderat sådant. E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
Kalle! Är det inte såna här du är ute efter?? Länk En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Rick: Originalkjolar? Är det inte det jag har nudå? :) Bilen är helt original förutom vita framblinkers (skall bytas) och Bilstein Sportdämpare (skall sitta kvar). Den svarta plastläppen skall inte lackas, nej. SpineKracker: Håller med dig. Alpina 16" tycker jag dock är oerhört snyggt och tidsenligt också. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Hoppas inte Kalle väljer de fälgarna som "spookshow" länkar till, då 18" är ett snäpp för stort för E34. Men det är ju min (orginal)åsikt... ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Kalle>> tycker också det är lite synd att du säljer M5-hjulen. De var mkt stilrena och eleganta. Skulle i så fall förorda nyare M5-hjul från "rätt" tidsepok. mvh |
|
|
Får väl bidra med min orginalbil Länk ha det Jan |
|
|
haha..vilken rolig tråd grabbar! själv har jag alltid ogillat påhängs-plast å mega-vingar..men vita blinkers är ok..lika så med lite sänkning å finare fälgar, iofs så finns det många läckra bmw org fälgar men dom är svindyra. sen beror det väl på vad man menar med "styling". Hur ska man kunna göra en "racing bmw" som ska vara gjord för lite bankörning då å då, och samtidigt ha "original look" det går inte. tex som min bmw, den ska göras om till en brutalt rolig bil med racing stolar, bur, strippad inredning,sitter redan gula koni på den, all onödig plast ska bort, mm mm ingeting ska vara original på den förutom kaross plåten typ..men det är fortfarande ingen styling, det är en racing bimmer!:) /Tobe |
|
|
Rolig och intressant tråd det här. Köpte en extremt original e46 i Augusti Länk Har nu stlyat med förnuft, mest för att få en lite modernare look på bilen. Bmw original vita blinkers runt om, kostade 882:- fram och på sidorna, bara känslan av passform var värt dessa extra pengar... Sen köpte jag begagnade vita bakljus från en kille som skulle uppgradera sin till de nyare bakljusen med led lampor eller vad det nu är, för dessa batalade jag 1000kr inklusive de som sitter i bagageluckan. M-Aerodynamikpaket 2 köptes nytt i originalkartong på BMW för 6400:- och så till kom det lite småsaker som luftkanaler och bakre diffusorn (nej den är lämnad olackad, precis som det ska vara...) för ca 800kr (rabatterat) Jag gav dock tusan i att köpa den lilla i mitt tycke löjliga bakvingen som finns till detta paket, har aldrig riktigt gillat vingar, tror det var vår 635csi -83 med original gräslig gummiankstjärt som dog död på dom känslorna :-) Sen som invändig "styling" köpte jag original mugghållare samt original mittarmstöd i svart skinn, samt det enda icke Bmworiginalrelaterade- Kromringar runt mätarna, det blev för övrigt ett riktigt stort lyft. Till våren åker en lämplig sänkningsats på av fabrikat H&R, ja inte original men iallafall är det väl tyskt ;-) Och sen ska jag försöka få tag i en uppsättning original 17" dubbeleker 68 fälgar. Hopppas att ni inte tycker jag är allt för styligvulgär...själv tycker jag det verkar kunna bli diskret och bra och jag kan tillägga att mina originalblinkersar håller tätt i vätan, men jag behåller alla oranga originalgrejer samt all originalplast utifall den riktig orginalnojan kommer i framtiden... Bilder på skönheten kommer att kunna beskådas mot våren, känns trist att visa en fin bil med bakåtstuk och plåtfälgar (dock med...jajustdet - original fälgsidor.. Peter Barrljung "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
Glömde tillägga två saker: Original rostfri avgasförlängare samt lackerade dörrhandtag, det sistnämda grorde bilen så mycket cleanare om ni förstår, så det rekommenderar jag i er jakt på diskression... "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
| håller med er boys styling är inte så häftigt men nått ja tycker är snyggt på en e36:a är när dem är lite sänkta, å sen gillar jag BRREEEEDA bakdäck men det är jag det :) | |
SpineKracker |
Olof: Alpina är självfallet helt ok och mycket snyggt! Det är originaltillbehör och därför rätt! "Något som avslöjar en riktigt BMW-entusiast från en icke-sådan är Venomfälgar" |
|
Olof: Jo visst är det orginalkjolar du har nu. De jag pratar om är de som sitter på vissa M3 sedan samt som orginaltillbehör på övriga E36. De täcker hela kjolen och ser ut som M3 men har inte "vecket" som M3 har dvs helt plana. Kan maila bild till dig så ser du hur det ser ut på min bil. /Rickard |
|
|
Rick: Maila gärna bilder! Är det vanligt att man monterar denna plastkjol utanpå? Vad ger det för fördel? :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.