|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Efter att ha lagt ut cash på div styling produkter och upptäckt att större delen av det man köpt håller så låg kvalitet att man inte äns är i närheten av BMW kvalitet så är det nu dags att börja med "operation Orginal BMW" Har plockat bort mina fina vita blinkers som läcker som ett såll, runt om och ersatt dessa med mina orginal täta orange blinkers så slipper jag numera att torka upp reservhjulsbaljan varje gång jag tvättat bilen. Varje gång jag sätter mig i min stelfrusna bil och ska växla på min fina chromeväxelspak ifrån Mono så förfryser jag större delen av handen nu när det är vinter, när det är sommar så är den så jävla het så att man tror man ska få brännskador. Den plockas bort omgående. Nu är det slut med stylingen på min Bimmer. Är det bara jag som går mot strömmen?? =) MVH | |
|
har också tröttnat på styling...tycker bilarna gör sig bäst i original skick... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
| Förresten, vad kostar orginala orange blinkersen på BMW? Oxå tröttnat på mina vita som läcker som in i h..e speciellt när man tvättar bilen. | |
brattwurst |
Det finns gula BMW originalblinkers på Biltema.. |
|
Biltema sälljer inte originaldelar, det är av något annat fabrikat. Det borde finns massor av original orange blinkers till salu, kolla på t ex powerbörsen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
brattwurst |
Biltema säljer orig BMW blinkers till bl.a E30. (Loggan står på) |
| Skönt att ha en bil som är 100% org. okay 99% då, stereon är inte org. fast den finns. Fast dän är ju inte så snygg kanske:-) | |
|
Kan ni inte skaffa VITA orginal blinkers då grabbar? The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Original är det som står sig bäst i längden. Är själv så otroligt trött på alla stylingprylar som i mina ögon inte förhöjer intrycket ett dugg, men väl förstör "original-looken". Tycker själv att gränsen går vid en lätt sänkt bil med sjyssta fälgar och ett fräscht avgassystem. Mer behövs inte för att en BMW ska vara fulländad för mig ;-) BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den. |
|
|
håller med raygun!! skrota alu vingar å plojiga lexus lysen |
|
|
för att inte tala om andrahandsvärdet som ju på äldre bilar sjunker som en sten desto mer styling och plast som skruvats dit på bilen - original ska det va |
|
|
Alltid sagt det.. Original är bäst! Varför förstöra det som är perfekt? Speciellt nuförtiden så finns det inte många originala E36:or på vägarna... Min bil definitionen på original: Länk "En gång BMW, alltid BMW" |
|
|
Jag beställde orginal vita blinkers av märket hella till min runt om funkar mycket bra, ser ut som från fabriken. Dom är ju dyrare än pirat, smakar det så kostar det. |
|
|
Härligt att läsa att man inte är den enda som uppskattar originalutförande! Givetvis kan man komplettera med några smakfulla detaljer, min bil är till exempel måttligt sänkt med en väghållningssats från Sachs/Eibach (samma som sitter originalmonterat), och till våren blir det några roliga fälgar (helst BMW/BBS Kryssekersplit). Vita blinkers har jag köpt, men de kommer inte att monteras. bmw alpina b10, Hella = BMW Original :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
håller med om att alu-vingar å lexus lysen inte är snyggt. Alpina Power! |
|
|
nope ... "diskret" styling är melodin .. ! säkning , lackade detaljer , m.m saker som man inte märker vid en första anblick ej stora dekaler lr spoilers som släpar i marken m.m |
|
|
Kalle: Menar du att du ska ta bort dina M-System I fälgar? De är ju en design mässig fullträff, snyggare fälgar får man leta efter till E34:an. Eller börjar dom bara bli jobbiga att håla rena ;) Fast BMW/BBS kryssekersplitt är ju inte fel det heller. /Erik - BMW CS #05162 |
|
|
Erik, M-system 1- fälgarna är sålda till Victor AKA E38B12, så de hamnar i goda händer. Kul att du gillar dem, riktiga entusiaster brukar göra det :) De var tämligen hemska att hålla rena, men anledningen till att jag säljer är att det blev lite mycket 80-talskänsla med dem, och bilen är ju trots allt från 1993 :) Jag är dock helt övertygad om att jag kommer att ångra mig något kopiöst - det är ju trots allt en fruktansvärt vacker fälg :( Hoppas nu att jag hittar några bra BBS-fälgar, annars får det bli 15" tills vidare - äkta originalstuk! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Hoppas fler än Dubilidu ändrar sig. Slipper man se massa halvtaskiga rieger bilar i sommar. Daniel |
|
|
Jag har ett krav på styling till min bil! allt ska gå o köpa på Bmw!! Dock fick H&R Chassit inhandlas utanför Bmw:s regi. Länk |
|
|
Old: Riktigt läckert originalutförande! Du gör mig ännu mer ambivalent om huruvida jag ska nerlacka min 325i -92 eller ej... :) Orange framblinkers är på väg. Länk /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.