|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
Enligt nr 25 av tyska automotorundsport ska nya M6 släppas i juli nästa år , och 600 hk borde lämna " AMG 65orna" bakom sig , då M6 borde väga mindre , hehe . |
|
Låter som att bmw börjat få effekthysteri... som mercorna.. Men behåller de bara vägegenskapena så är det okej för mig för vägarna kommer vara krokiga även i fortsättningen =) Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Nej NEJ! INget effekthysteri, de visar bara vart skåpet ska stå...that's it.. "En gång BMW, alltid BMW" |
|
|
Hmm, M5 har runt 500hk, M6 runt 600... När kommer 8-serien? ;) ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag ställer mig lite fundersam till detta påstående... Detta skulle betyda att de hamnar utveckla en helt ny motor, eller köra med överladdning. Ingen av BMW's nuvarande lämpar sig tror jag iallafall för dessa effekter. Möjligen 760i's, men här är också ett otroligteffekt underskott, det ska trollas fram 155hk till, inte lätt utan överladdning. Och 100hk till från M5's V10 är nog inte möjligt sådär bara. Så snarare tror jag att den kommer att få M5'ans V10 på 500hk. För en helt nyutvecklad motor till en serie som 6'an som inte heller är BMW's storsäljare blir DYR affär för BMW. |
|
Evol-79 |
vart ligger egentligen den praktiska maxeffekten?? Tillslut blir det väl att bilarna endast har effekten i motorn men att den inte kan "komma förbi" olika antispinn och dylika system. T ex en "vanlig" bil med 1000hk men vars köregenskaper inte klarar av mer än 800hk utan att bilens elektronik går in och stryper. Då har bilen mer eller mindre 200hk i onödan. Hoppas att ni fattar resonemanget. |
| Min M5 har för tillfället (vinter) 250hk för mycket:) Höst och vår 150hk för mycket, sommar, ja då måste antispinnet vara av, och visserligen kan det ju vara av då, för att utnyttja 400hk. Så Håller 100% med föregående inlägg. | |
|
Tror faktiskt att BMW's M avdelning är mycket bättre på att trolla fram effekt än vad man tror... Hänvisar till S70 som i sitt grundutförande hade bara 386 hk lr någe sånt. Sen började de leka lite till med den och fick ut 620 hk ur den. Den blev troligtvis väldigt dyr att tillverka, men det gick |
|
|
Jag betvivlar att M6 får 600 hk. Det tror jag inte förrän det är officiellt i så fall. Det är officiellt bekräftat (intervju med BMW:s utvecklingschef i am&s) att M6 CSL kommer "innan 2007" och får mer effekt är "vanliga" M6. Mer än 600 hk? Knappast... Mvh. |
|
|
Dekker: De fick ut 1500hk från en 1.6l motor i Formel 1 också, men hur länge tror du motorer med 600hk och 5l håller? En bil i den prisklassen ska "tamefan" hålla 40.000mil. Så det går absolut, men håller det? |
|
Zafiro |
ni är ute och cyklar, M6 får samma motor som M5, en M6 CSL kommer dock få 530-550hk |
| det har ryktats om att m6:an ska ha 550hk | |
|
Zafiro: Är jag också ute och cycklar eller?:) |
|
| Länk här är en bild men den är säkert photoshoppad | |
| Den ser shppad ut. Kolla avgasrören, de är inte symmetriska, samt att M6 märket ser ut som M5. Sidokjolarna är helt klart shoppade, speciellt vid bakhjulet... Men annars snygg bil:) | |
|
Om den skulle ha samma litereffekt som M3 CSL så skulle den hamna på 562 hk, att få upp den till 600 hk genom att öka cylindervolymen ngt torde inte vara någon större utmaning för M GmbH. Om det blir 600 hk eller inte låter jag vara osagt. |
|
modano |
M6 = 507 hk M6 CSL = 555 hk |
|
Kom ihåg att redan man redan på 90 talet hade 600 hk i en 8-serie prototyp och det var ingen märkvärdig teknik de bilarna... jmfrt med dagens M bilar. Aldrig en rak 4:a igen! |
|
| det är klart man kan få ut 600hk men hur bra blir det...det kommer vara allt för mycker ffekt och det kommer inte hålla i många år | |
|
Jerry: Bilen skulle nästa vara snygg om den såg ut så, klart bättre än nuvarande 6'a som ser för taskig ut.. Med 600hk och bättre look vill jag också ha. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
bayerischemotor: Nog tror jag att den håller ganska mycket, tror inte att BMW gjorde en skitmotor till McLaren F1. Tror nog att dom lade någon sorts säkerhetsmarginal att man inte körde slut på motorn... Men vad vet jag, enligt dig så verkar varenda en rasat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.