|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hööru stefannorr, vad är det för konstig bil på din mv-plats på mbg-gatan? Den fanns inte där när jag sist tittade åt det hållet. /Mats |
|
|
Stefan: Självklart är det så angående inbyte osv. Jag ser bara inte mervärdet i Norrlandskörd. Jag har inte länkat till någon annons i denna tråden. Snön vi hade här regna bort efter en dag precis som vanligt, jag tror vi hade snö i 20h eller liknande. Vad jag vet finns det inga alptoppar häromkring där din syster skulle kunna vara bosatt :) Köbildningen ni pratar om finns i princip bara i Stockholm samt Göteborg i Rusningstrafik. Jag har aldrig upplevt riktig kökörning alls i skåne faktiskt. Inte något som går att jämföra med huvudstaden eller götet iaf. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
wendtan! Försök ta dig ut från parkeringen i Burlöv center en lördag. Där snackar vi kö ;) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
stefannorr |
Anlima>..he he...Jag såg dom bogsera bort din häromdan : ) Nu blir de japanskt ett tag...själv kommer du ju hem sent smygandes i en liten Toyota corolla. : ) |
|
Jo ,jag vet, vi tog in den i garaget för att koda larmet efter den var strömlös i höst. Ska KÖRA till garaget med den nu i veckan för att riva automaten för rep. Den höll inte att ta en corvette på en boggievagn bakom bmw'n. Den gula renaulten R17 som har stått i garaget har jag äntligen fått klar så den är borta nu. Bmw'n har stått för länge nu så den ska igång härnäst. corvetten är vinterprojekt. Måste tyvärr erkänna att bränslenotan har sjunkit betydligt i höst, anna's baur-cab, min toya, blå 735an + en fård (inbytt ikväll), det har inte gått så mycket soppa när blåbilen har stått på mv-platsen Men vänta bara ,till veckan rullar blåbilen igen. /Mats |
|
|
Fan vad surt att inte ha nån snö. Jag vet hur det känns, det är plusgrader här just nu och det töar för fulla muggar. Wendtan: Detta har diskuterats tidigare har jag en känsla av. Ett gott råd, var god att bruka sökfunktionen! Om inte så kan jag avslöja att hela Norrland är inte saltfritt, men där man slipper salt är bilarna givetvis finare.. Dessutom är det självklart färre bilar som rullar i dessa regioner än södra Sverige. Kombinerar du detta får du högre priser. Det är ju inte mer än logiskt. Sedan så hjälper ju inte grabbar som J*ro direkt att hålla ner priserna/dåliga rykten på bilar söderut.. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Eh, vänta här. "Grabbar som J*ro hjälper nog till att hålla priserna nere och skapar sämre rykten söderut." Japp så skulle det stå. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
stefannorr |
anlima> Ok..saknar ljudet när den rullar in på gården..skönt ljud...lär sakna BMW en del med..men kommer väl fler chanser i framtiden om man känner för de då..men nu ville ja ha lite nyare bil..slippa fundera på ev dyra rep..bilen har ju funkat kanon o bara gjort service på den,men den började ju va 10 år så..har ju haft 2 Hondor tidigare o dom har funkat kanon men visst är de lite skillnad i komfort,men kul o köra lite bil igen nu när man är tebax till manuell låda,bilen är ju rätt pigg 110 hk duger ju på mina långfärder till o från jobbet : ) |
|
Har du hört anna's ljud sedan jag monterade komplett SUPERSPRINT med dubbla 70mm pipor på Baur-caben? Tänk att en liten fyra kan låta grovt,,, Letar för närvarande efter nåt liknande till min 735, finns till 535 men har ej fått bekräftat om det passar till min bil. /Mats |
|
stefannorr |
anlima> Nej har inte hört den ännu..har du något som man kan suga upp lite motorolja med?..nya bilen var nyservad när ja köpte den,men är drygt 5 mm över max på stickan..tycker inte de känns bra..var förbi o snackade med mekanikern på Honda men han tyckte de va lugnt och nog inte troligen skulle hända nåt..låter ju inte överdrivet betryggande..men kanske måste köra bilen riktigt varm nån mil o kolla oljan efter nån minut då? för nu har ja bara kört jobbsträckorna på 2 km fram o ebax : ) |
stefannorr |
Tänkte sätta supersprint på min förra..men nu blev de ju inte så... |
|
Har olje-sug a'la super med långa sonder och adapters för nya bmw,ådi samt mb. Vaccumsug som rymmer 19liter för 3,100kr. Kaffe brukar också finnas i min lilla "hobbyverkstad".gott enligt mina kaffedrickande "kunder". /Mats |
|
stefannorr |
Oki...ska köra han nåra mil i morrn så han e riktigt varm,sen får den stå nån minut så ska ja kolla oljan igen..enligt mekarn rörde de sig högst om nån dl..max halv liter..hmmm..har ju nybilsgaranti om nåt skulle hända,men vem vill börja me o repa en relativt n bil helt i onödan..vilka tider finns du där om man kikar förbi? |
|
Jobbar förmiddag på bussen ,åker förmodligen efter kl 16 till garaget. Ring före så det är säkert att jag finns där,,, fredag, lördag och söndag skall jag repa automaten på blåbilen. /Mats |
|
stefannorr |
Oki..ja gör så... |
stefannorr |
Tänkte dyka in o lämna en lägesrapport efter att ha svikit min BMW 523 Ia-96b(e39) o nu mer rulla i en Honda Civic 02 uttagen 03-2700 mil....plus o minus..lite tidig sammanfattning...men.. Kvalite invändigt...Honda plastig..men verkar rejäl o tålig... BMW...ser ut o va hög kvalite i alla material invändigt men finns ju en del som bytt panelknappar till kliman,handtag m.m... Utvändigt...BMW..de ja märkte av min väldigt bra..rostfälla dock i innanför tankluckan..o kanske under motorhuv o bagagelucka.(skarvar) plåten kändes tung o robust... Utvändigt Honda...tunn plåt..rostskydd?..stänkskydd ialla fall orginal ..skarvar här o där men inga tendenser till fukt eller rost va ja kan se än,men som sagt var bilen mycke nyare... Körglädje..BMW...hade ju automat = komfort...dock vindbrus(rutor)..otäta lister?..troligen på åldern av bilen..hade valt automat än idag,men nu gavs inte de tillfället... Körglädje Honda...faktsiskt kul liten bil...110 hk..pigg o exakt låda..lådan sitter ju på instrumentpanelen..ingen asc dock...men talar tydligt om ifall nåt är på väg släppa...faktiskt rätt kul växla ibland...men i stan saknas automatlåda... Usende...ja där tar BMW 5 o Honda 3......... Kvalite totalt...BMW..för min del så e-36 tveksam eller genomsnittlig, e 39 bättre o för mina äganden inga problem....beror mycket på skötsel service o korrekt miltal m.m... Honda....bra eller mycke bra...har haft 2 Hondor tidigare utan minsta stul...första Hondan..accord aerodeck 87 hade ja i 7 år utan service o oljebyte(skäms) inga problem..tror ja fick byta stift en gång..andra Hondan hade ja bara ett halvår drygt...va ja läst om den motor som sitter i min nu vtec..så har de inte kommit in en reklamation under garantitiden som är 3 år eller 10 000 mil..men som sagt var..BMW s sexa är underbar o för mig vållande den aldrig nåra bekymmer.... Saknar o saknar inte...va saknar ja då hos BMW..jo inredningen i skinn..automat..harmonin..sexan..prestandan...o forumet..ja nu är ja ju kvar i alla fall här ..... Hos Honda uppskattar ja billig service...reservdelarna har kommit ner på europeisk nivå...kvaliten kan se billigare ut men håller oftast mycket länge..typ ac,motor m.m...rostskyddet har väl varit tvivelaktigt förr,men ska va bra nu..även krockskydd me 4+ i test ...pigg o busig bil me exakta växellägen o driftsnål...men visst blir de väl ev en BMW till i framtiden.. |
| wendtan: Inga köer i Skåne?? Har du en privat tunnel under Malmö? :P | |
|
Johns: Har du kört tvärs över stockholm mellan 16:00-18:00 någongång? När du gjort det så kommer du konstatera att de i princip aldrig är kö i Malmö. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
sålde min 320 -00 och köpte en gammal 318 -88 för o köra till jobbet med o tänkte satsa resten av pengarna på lgh...men men ack så man hade fel igen...kunde inte hålla mej o slog till på 02-as 318!!!! Man lever juh bara en gg! |
|
stefannorr |
anlima>>>,,,Har de livit nå kap ännu?,,,vill höra mullret av en minst 8 cylindrig BMW som rullar in på gårn..än hörs bara din fars gamla toyota..88?,,,o Annas sportsystem... : ) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.