AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.865

Farväl...av en vän

Sida 1 av 3
stefannorr
Så har man bytt bil...tänkte hinna rekomendera min bil här,men hann inte ens..den vart såld från de ja böt in torsdag till fredag förmiddag...nu mer rullar ja i en ny japanare..ja ja vet komforten är inte samma..ingen sexa som spinner heller...men nu har ja i alla fall en ny bil me nybilsgaranti..o när den gått ut kan man lita på f-bolagens maskinskadeförsäkring om nåt händer...varför böt ja bil då undrar väl dom flesta..ja kör för lite..700 mil max år..mest korta sträckor..tror inte den stora bmw motorn mår bra av de..skulle nog klara mig med eu moped..men älskar ju bilar...men nu har ja testat 2 bmw dom sista 3 åren o de har för mig varit en bra upplevelse..första köpet gjorde ja ju en miss att ej kolla upp den innan garantitiden(bmw 320 i 97) gick ut,så åkte på en del byte av förslitningsdelar till ett nätt pris av minst 20 000 kr..(mitt misstag)...den andra var en luleåsåld bmw 523 ia..lågmilare med 8500 mil vid köpet..skinn fullservad på auktoriserad verkstad m.m..gick som en klocka...men börjar kännas gammalt med en 96 a nu år 04 snart 05..därav en av anledningarna till byte..sen skulle ju skatt m m höjas o säkert kommer mer..dessutom är de tjafs på jobbet om sparkrav o vad de kan innebära kan man ju räkna ut....men ordnar sig allt på jobbet,ja vinner på tipset : ) så är ja no tebax här igen som ägare..kommer dock stanna kvar på forumet..för de har satt sig i min själ..
ps...bilen såldes för 136.500 kr (bmw 523 ia-96)...lite skillnad mot söderpriser..men då är den ju sv såld(Luleå) o n-bottenskörd+ fullservad o lite till o endast 9175 mil på mätaren..
Hasso-pris på den alltså, inte illa:-)
Men du måste uppdatera profilen:-(

/Udo Dirkelsniff

Länk
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
stefannorr
Har ändrat profilen nu...o kommer stanna här..bättre forum finns inte...o bmw är alltid bmw...kommer säkert köpa en bmw till nån gång..med rätt service o ägare som skött bilen så är de ju en kanonbil...vill verkligen framföra de här o nu..att dom 2 bilar ja haft så är de slitdelar ja bytt...o ej typ dålig kvalite saker..sen har ju givetvis alla bilar sina fel o brister..så även bmw.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Sanslöst.

136 500 :- för en -96. Det spelar liksom ingen roll om den är samekörd eller reservdansk körd. Det är ändå sanslöst för en 8 år gammal bil. Inte undra på att det fortfarande dyker "lokala" BMW återförsäljare i parti och minut om man kan få de summorna.

Var det en gammal dam som köpte ?

Jag var och tittade på en 528 idag (-96 med 17558 mil). Jag får den för 64000:- . Svensksåld, schiin, 1 ägare, plus det vanliga, "allt" bytt läs; vattenpump, termostat, lägesgivare, bensinpump mosv.

Så man kan säga att prisspannet är brett.

I all ära men den som ger 136 500:- för en -96 måste vara väldigt pris omedveten.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
Priserna här upp är helt annorlunda fick tex 25 000:- för min 1988´s 318is inte speciellt fräsh i lacken men annars fel fri och rost fri.

och vid inbyte på en bil affär är ju bara mellan skillnanden det man bryr sig om.

hade min ekonomi varit stabilare hade jag själv köpt den
spela roll om den kostar 137" om man bara får betala en liten summa i mellan.om känner bilen väl och den är 100% ärlig och ok i allt är det väl inte mkt att tjafsa om vi här uppe säljer bara lite renar sen handlar vi vettu:D
Stefannorr: Vad blev det för bil denna gången?

Autopower.se - Som en enda stor familj :-)
stefannorr
Kävlingepågen> Kikade på www.bytbil.com priserna där på en 96 a ligger på allt från 69 000(1 st) o upp till 145 000 kr för den dyraste....snittet verkar ligga runt 100 000 kr..har ej kollat utr m.m på dom..dom flesta har dessutom rullat de dubbla mot min..sen är ju priserna här uppe helt annorlunda..
Vart en civic 1,6 ies-02 uttagen mars 03,rullat 2700 mil..inte samma komfort,me rätt pigg o busig bil..men som sagt en tipsvinst eller ett arv från nån rik amerikasläkting kan ju få mig o byta igen : )
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
stefannorr:
Jag har hört någon gång, att Honda är Japans motsvarighet till BMW.
/A
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Tips till alla "lokala" BMW handlare. Köp i DE och sälj i norrland ;)

Mvh, Thomas E

stefannorr
Sigdarve> har haft 2 hondor tidigare o dom har varit problemfria..börjar ha haft en ansenlig mängd bilar nu..3 hondor me den här..2 bmw...2 saab..2 fordar..1 rover..1 mazda..2 volvo..
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Av rubriken trodde jag det var CB som skulle sluta... =/

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kävlingepågen. 528-96 står sig bra i pris i söderna osså.:))
Länk

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
He-He.

Norrlandskörd, kanske därför ;)

Annars var den här fin Länk

Mvh, Thomas E

Haha ser ut som legenden Juro har varit i farten igen :)

Hasso: Den som betalar 170k för en 96-as 528 måste sinnesundersökas.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kävlingepågen: Jo men inget M5 pkt utan aerodynamikpkt :))
Perran: 96orna är det nog kuriosavärde på numera, du vet ju hur det var med Mustang årsmodell 64½ :) först=dyrast :))
Det lär nog vara bilförsäljaren som ska sinnesundersökas :))

///MVH Hasso
Länk
Hasso: Den där Rudvi slutar aldrig att förvåna :)
Jag tror han skall få sälja min bil på försäljningsuppdrag när det är dags! Han vet hur man tar betalt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Är det mer än jag som tröttnat på begreppet norrlandskörd?
Är det någon slags glorifiering att bilen fått rulla i minusgrader och snö 8 månader om året?
Eller är det alla myggen man dödar med bilen som gör den så bra? Renarna/Älgarna?
Att den slipper salt mer eller mindre är ju en sak, men Om man börjar tänka på alla kallstarter så börjar de kännas lite 50/50.
Nu vet jag inte hur effektiv en motorvärmare är i -20 och nedåt, men att blocket är varmt betyder inte att hela motorn/drivlinan är det. Det är så mycket annat som tar stryk av den "extrema" kylan såsom stötdämpare osv. Hur bra är det egenligen för en stötdämpare att frysa fast?

Tänk på alla otäcka isklumpar osv man tvingas fronta när de är blidväder osv.
Nej, några fördelar som dryg skåning kan jag inte se, men kanske kan någon upplysa mig?

De talas ofta om hur skåne saltas sönder varje vinter och därmed skulle bilarna rosta mer härnere.
Jag har hitills sett saltbilen 1 gång, och de är den enda gången jag sett lite saltrester på bilen. Sen kom störtregnet och sen dess har det varit 7-8 + grader dvs nästan vår :)
Eftersom det bara är 2 månader av potentiell vinter kvar härnere så börjar jag mer och mer tro att begreppet norrlandskörd är något överreklamerat.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
nog äre nått viisst med norrland alltid

själv klart före drar jag iaf en norrlands körd bil.
lika mkt som en tysk körd mot en sydsvensk bil
om jag har möjlighet.

som sagts tidigare salt fritt i stort sett
(vi snackar riktiga norrland nu inte söder om luleå:D).

jag har alldrig hit intills bytt broms skivor på någon bil jag ägt.
alldrig heller har några bromsar beckat ihop.ej heller har synlig rost visat sig på någon av mina bilar.
bilarna har dessutom gått vad som står på mätaren inte +100 tals timmar kö körning som i stor städer.sen vet ju norrlänningar att man inte skall köra på en stor snö klump som ligger på vägen för den kan inne hålla is(eller kan tom vara ett isbjörns ägg å då är det fara och färde:D).

vi brukar dessutom hålla oss på vägen även under det ni söderut kallar för snö storm pffffft.ej heller behöver försvars makten rulla ut med bandvagnar och repa våra fina rost fria bilar för vi klarar lätt av att forsla bort den dagliga dosen av 10-15 cm ny snö själva.vi har dessutom hemliga recept som håller isbjörnarna på avstånd från våra bilar så vi slipper klös och rivmärken.

dessutom kan vi få ha våra bilar för det mesta i fred för klåfingriga element som tycker det är för kallt för att bo här uppe och saknar salt
som vi har ont om.

dessutom är det inte bara tro att man kan komma upp hit med en söder bil vi norrlänningar aktar oss för sånna dära stockholms bilar
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320d Touring-08

uffe12a: hehe, den var bra... ;-)
stefannorr
wendtan>Det är kunderna själva som från början sökt efter norllandsbilar eller rättare sagt norrbottensbilar..men kan man få extra bra pris på de så inte oss emot..sen är ju de som verkar svårare att förstå att priserna här är högre!..men de är väl mellanskillnaden som är de viktiga eller?..om ja köper en bmw 523 -96 söderut typ sthlm..kanske ja får 70 000 i inbyte och ska byta till en annan bmw som dom vill ha 100 000 kr för=mellanskillnad 30 000 kr...här uppe kanske ja får 100 000 kr för min i inbyte och dom vill ha 130 000 kr för den nyare bmw= 30 000 kr i inbyte..alltså de skiljer inget mer än på pappret,mellanskillnaden är de samma..däremot kan ja ju sälja min privat här uppe o få mer o dra ner till sthlm eller Malmö o köpa bil...men nej tack : )
Som sagt så finns de mer än motorvärmare här med,kallas garage....snöklimpar finns ej på vägarna eftersom dom som sköter snöröjningen kan ploga...sen har vi ju även varit rätt så förskonade från Juroförsäljare..typ annonsen du länkade till o som säkert är ett fynd : )
Min syster bor utanför Lund..o va ja hört så har ni mer snö eller haft än va vi har hitills...och som uffe12a säger så går väl vissa av era bilar mer i kö än på landsväg..nyttigt..nja...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.