AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.387

Tacksam för smakråd på E38

Sida 1 av 2
Har sålt min gamla trotjänare och tänkte införskaffa den här om den ser schysst ut: Länk
Verkar 80.000 vara ett ok pris för en sådan? Defektarna är att pixlar saknas på display, samt trasigt dimljus fram.
Är även varmt tacksam för lite allmäna synpunkter på just 740. Är/var du nöjd med din E-38 740ia?

----
Rasen nicht reisen
ta
144
tamtech
750i -00
tycker personligen att den är för gammal...

från 98 o upp är att föredra. gärna från 99 med facelift..

det finns så många i sverige nu, så hitta för lika pengar borde inte vara nått problem
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, nyare är att föredra, men om du inte bryr dig om årsmodellen så kan du slå till. Kom bara ihåg att de säkerligen kommer att falla mer med tiden. Finns ju redan billigare än 80k.

//Schnitzer

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Adaptiv automat kom den inte vid 96- . Lite osäker, ditt tilltänkta objekt kan ju vara en sen 95+. Låga mil för att vara en 95:a.
- För att den är utan navi/tv. Iofs så är den första sk. MK1 inte så mycket att hurra för, men.... Det viktigaste är att den svarar mot dina förväntningar. Om du slår till så kolla att oljepumpsbultarna är kollade.

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
Tackar för synpunkterna!
Nä, 01:orna är att föredra...speciellt de fullutrustade med låga mil! *Ironi. Killen hade tänkt lägga ca 80000 på sin bil....det blir således ingen 99a:S
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
80 kkr hänns dyrt!

Se bara på "marre86" här på forumet, han har en 94, 17000mil (enligt honom dokumenterat) som han inte fick 65 kkr för sin, först när han gick ner till 55 kkr i annonspris så blev det liv i luckan...
Tycker personligen inte att det är lönt att söka efter en E38 för de pengarna. Rishögar är vad man får....förvänta dig inget annat...

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Har tittat på den och fann tyvärr en hel del småskavanker. Inga vinterdäck, servoojleläckage i motorrum, 18" fälgar utan däck, trasiga dörrlister, trasiga pixlar på displayen, lite dörrost mm. Han vill fortfarande ha 80k så jag får söka vidare.

Jaken: ja det är typiskt, för 65 hade jag klippt till direkt.

Seven_: Är helt övertygad om att det går att få en schysst e38 för dom pengarna. Vet 2 personer som har lyckats och jag har bara letat i 2 dar ännu.

----
Rasen nicht reisen
Jack: Kul om du lyckas...allt beror ju på ens krav. Du blir säkert helnöjd:)

The Seven Series...Cause I ride with pride!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jack,

han har kvar den...55 kkr hade han som pris för att han behövde pengarna till en annan bil inom 1 dygn eller nåt i den stilen...

Läs här: Länk
oki, tack jaken, drar iväg ett mail pronto..

----
Rasen nicht reisen
80KSEK är riktigt höga förväntningar om pris för att uttrycka sig milt. Finns ett stort utbudsöverskott på framförallt tidiga e38or, varför regler som "man får vad man betalar för" till viss del sätts ur spel. Lycka till!

/Simon
andha45
Varför skriva "två svenska ägare" och inget om import - bilen är ju importerad!

Verkar oseriöst, faktiskt.
andha: jag reagerade på presis samma punkt...håller med dig...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
andha45,

ja det ligger något i det du säger. I början av tråden jag länkade till så är han på jakt efter mindre bil, typ 2 dagar senare så tänker han byta mot en E32 750. Vem fan vill ha en E32 om man har en E38a...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Vi snackade visst inte om samma bil märkte jag...
andha45
Jaken, dessutom är ju iofs e32 mindre än e38 men bara några cm...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
jaken: "Vem fan vill ha en E32 om man har en E38a". En entusiast som inte behöver visa sig utåt med de nyaste grejerna.

//Schnitzer

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Schnizter,

ja kanske det, dock så tycker jag inte E32 är speciell på så många sätt, jag ser den som vilken toyota som helst..
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Hoppsan Jaken

Att kalla en e32:a för vilken Toyota som helst är enligt mig lite off the track. Personligen tycker jag att en välskött e32:a är bland det allra bästa i bilväg. I många fall klart mer gediget monterad än e38:orna. Måhända att det i stor utsträckning är nostalgi men att glida fram i en ordentligt motoriserad e32:a kan göra mig lycklig i flera dagar;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.