|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Philly |
Era orginalbilar är GRYMT ful! ser ni nu! hur kul är det och få höra!? säg istället att ni TYCKER den är ful, inte att den ÄR ful, ägaren av bilen meckar väl inte och bygger en FUL bil enligt honom! gillar inte folk som säger så att dem är fula, säg att DU/NI TYCKER den är ful! waaaaaaaaaaoh! BMW |
|
Philly, Jag skiter ärligt talat i vad du tycker om min bil och dess utseende. Om du tycker att den är snygg så blir jag förstås glad, men om du tycker att den ser för jävligt ut får du gärna säga det. Jag blir varken sur eller ledsen. Jag tror nog att de flesta förstår att det man uttrycker i tråder som den här är ÅSIKTER och inte faktum. Smak kan man inte diskutera, utan var och en är som sagt berättigad till sin egen åsikt. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
haimaul |
Jag tycker att man kan diskutera smak. Att sedan ingen har mer rätt än någon annan är en sak, men själva diskussionerna - och det gäller i alla möjliga andra sammanhang än på Autopower också - är bland det roligaste jag vet. Det gör också att man förstår sig själv, sina bevekelsegrunder och sin egen smak bättre. Och inte minst att man förstår andras smak, även om man inte behöver dela den. Det är tråkigt bara att så många verkar ta illa upp av att få sin smak ifrågasatt. Dessutom är det konstigt när någon gör det efter att ha postat ett inlägg av typen "Öh, kolla, värsta måsvinge-M3:an med aluminiumvinge och dubbla överliggande riegerpaket!", typ. Jag menar, säger man att man gillar nåt tänker man väl någonstans att andra inte gör det, och därför vill man övertyga dem? __ When in this charming car, this charming man... |
Philly |
jag tycker kanske inte heller det är så fint med så stylade bilar, BMW |
SpineKracker |
den blev visst fulare ju fler vinklar man såg den från... E30, för att man vill. |
|
kanske var lite väl hård mot bilen.. :) så ful är den inte. har ju sett massor med bilar som är värre. men kommer ihåg i somras när jag såg den. Mina kompisar tyckte bilen var asschysst. jag tyckte inte alls den var lika schysst. ville se vad ni tyckte. verkar som de flesta tycker den är snygg. några som håller med mig iallafall. |
|
| Tycker den såg riktigt bra ut.... | |
|
jag håller med, man förstör en klassisk bilmodell, men alla gör som de vill. JAG och åter JAAAAGGG (räcker det så Philly?) tycker att allt sådant styling är fult, hör hemma på racerbanan på "riktiga" racerbilar. Lite diskret styling kan dock vara ok, sedan kan man se det från ett annat håll, de här killarna är besatta, de kan tyvärr inte hjälpa det, så det får man ändå respektera att det är det bästa de vet, att lägga enorma summor och massa jobb på det, men så är det med all hobby... det är värre med bonnstyling á la bushen, det är de som verkligen förstör bilarnas rykte + ziggestyling á lá Bergsjön (Nu blir det liv, hahaha) ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
en sak till varför jag inte stylar min bil: då sticker den inte ut lika mycket när den står dygnet runt parkerad mitt i skiten, en så hottad bil skulle inte överleva en natt där min står parkerad.. jag vågar inte ens montera vita blinkers... ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
SpineKracker |
besatta av styling-demoner? hehe E30, för att man vill. |
|
"gillar inte folk som säger så att dem är fula, säg att DU/NI TYCKER den är ful!" När vi nu diskuterar hur man ska uttrycka sig tydligt; menar du inte egentligen att du ogillar vederbörandes _beteende_ snarare än de som personer ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Ja första bilden framifrån var inte så tokig, men sen såg jag resten av bilen i annonsen. Ingen höjdare direkt. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
FD-ormen, "tycker att allt sådant styling är fult, hör hemma på racerbanan på "riktiga" racerbilar." Sulle vara kul att se Rickard Göransson utsmycka sin Stcc-bmw med Realcar ögonlock och neonljus haha!=D=D=D OC såna där blinkande ventilhattar! HAHAHA Nedå jag håller med, en bil är till för att köras, inte för att utsmyckas som nån julgran... Fast jag skulle oxå skita i vad alla andra tycker och göra som jag vill. Fler kurvor åt folket! |
|
|
Ohja ! Nu lägger sig en gubbe med i debbatten/diskussionen. Jag tycker att alla skall ha rätt tilll sin egen smak och jag personligen tycker sådäär.... Alltså den är överstylad helt klart ! Dessutom tror jag att det har med åldern att göra, är man runt 20-30 år så kanske man tycker det är läckert men ju äldre man blir ju mer schizzofren blir man :-) Dvs ju mer ändrar man smak o tycke. Detta gäller nästan allt enligt min mening. Men jag tycker att man ska visa respekt för ägaren. Han eller hon har lagt en del koosing på projketet. sedan är det naturligtvis upp till betraktaren att dömma hur det ser ut! Att det sedan får konsekvenser säger sig sjlälvt. |
|
| Tänk om alla tyckte lika! Hur skulle de se ut? Alla åker runt i en grön fiat uno tex? skulle de va skoj! ?? själv tycket jag de var lite förmycket på vissa ställen men låt killen va! vill dom köra en m3:a på vintern låt dom göra de! vill du bara ha den på sommaren är de okej med! eller bara kolla på den! | |
|
Fan, vilka diskussioner, altså! Jag tycker att bilen e varken fin eller ful. Den e ok om ägaren tycker så. Själv gillar jag inte kupeer iöverhuvudtaget men kan acceptera att alla har sina egna smakar. |
|
| Smaken är delad, men själv går jag igång på andra saker | |
|
JonnyB: Vad jag menar är att trenden kommer från racerbilar, allt det där med dtm läpp, ögonlock(riktiga såna har jag sett på äkta dtm bil, de skulle täta ännu bättre mot att inte luft kryper in i motorrummet), "flygplansvinge" mm. jag menar bara att man apar efter racerbilar en hel del, sedan för att göra det billigare kommer allt den skiten som Micro mm. säljer, skräpet så att säga... men alla gör som de vill, och även om jag inte gillar extrem styling så respekterar jag alltid någon som visar ett sånt enormt intresse för bilar.. speciellt om de har gjort det själva... ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
Njae... Jag tycker att original är bäst i alla lägen, det där var verkligen inget vidare... Mvh. |
|
|
personligen tycker jag den är alldeles för överstylad men smaken är som baken Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.