AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.197

Ingen värme vid tomgång:(

Sida 2 av 2
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Robban B

Den ska sitta så att den lilla pilen som sitter på den ska peka rakt upp alltså kl. 12.00
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
ooooki där ser man! Vad har det för betydele om den sitter så eller om den e lite vriden? Tack så mkt för svaret iaf!
brattwurst
Robban B

Det med pilen gäller ej E30. Marconi har en E36:a
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Brattwurst

haha tackar, då sparade jag in lite arbete då:)
brattwurst
Hallå Marconi !

Hur gick det för dig, fick du ordning på värmeproblemen, hur löste det sig, vad gjorde du ?
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Brattwurst:

Nej, jag har inte kunnat fixa det tog av den nya termostaten och koka den och den öppnade sig som den ska göra men jag tyckte den var lite seg med att öppna sig om man jämför med min gamla som satt på innan, den öppnade sig med än gång. Satte tillbaka den igen fyllde på med glykol, luftade sytemet men icke samma j***a skit igen. Det kommer bara värme vid körning & icke vid tomgång. Håller på bli galen asså, inte nog med det efter jag gjort allt detta så skulle jag starta bilen men då hade batteriet urladdats. Varför? vet ej!
Men kan det vara så att termostaten jag köpt e sönder?
brattwurst
Marconi.

Vilken otur att det ej funkar, hoppas det löser sig för dig längre fram, håll ett vakande öga på tempmätaren.
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Ingen annan som har haft liknade problem?
ne
165
nedde
320i -06
Hmm jag har samma problem. Dock har jag värme mot rutan men inte när det blåser ut mot cupén. Skulle lufta systemet själv nu ikväll och det spruta ut vatten som fan från skruven så jag blev lite orolig och stängde igen efter 2 min. Att det sprutar ut vatten, tyder det på att det är luft i systemet och ska jag då låta den spruta ut tills det slutar? Måste jag öppna då å fylla på med glykol igen? Blir det luft i systemet igen då isf? *noob*
parolof
tvärt om, sprutar det vatten är det ok, om det pyser och "hostar upp" vatten är det luft i systemet. Har du värme på rutan men inte på golvet är värmeelementet ok. Kolla att spjällen som styr luften i kupén fungerar som dom ska.
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Precis, men kan ju också va nån värmeventil som hängt sig. Notera också att man måste varmköra ordentligt när man luftat systemet, tills den undre kylarslangen är varm.

/Krille
ne
165
nedde
320i -06
Får öppna och kika på det istället. Läste något inlägg om att det kan vara en sensor som sitter vid reglagen? Har pillat där förut så det kan vara det som är orsaken.
Ba
16
Bastard
325 Cupé -93
Marconi, har du fått ordning på problemet? Jag har exakt samma problem, värme kommer när jag kör men inte vid tomgång. Skulle vara intressant att veta vad felet var i ditt fall. Kanske kunde hjälpa mig en bit på traven. Jag har också en E36:a
Da
4
Damskii
525iA -93
535i -88
Lyfter denna tråden, har precis samma fel i min 325-93. Har bytt termostat, termostathus och vattenpump,

Det blåser iskallt på tomgång, men så fort man varvar cirka 1500 rpm så kommer det värme. Någon som har en lösning på problemet? håller på att bli galen på bilen.
sk
117
skaunepauen
320D GT - 14
När du fyller på systemet ordentligt, känn så att där är tryck i båda slangarna. Jag tog av en slangklämma på min bil och fyllde på därigenom med. Sen lite i luftskruven, vet inte hur pass bra eller smart detta är. Men det funkade i alla fall för min del. Dock efter haft bilen inne för reparation och utbyte av vattenpump m.m. så har de luftat systemet dåligt så jag ska lufta min till helgen. Har man otur tar det lite tid, men det är jäklar i det värt det när det blir minusgrader ute sen och man slipper varva som en tok för att få värme.
Ekin
har en kompis med en 316 e36 med precis samma problem. nån som vet vad problemet är ännu?
Ekin
kan de va vattenpumpen som inte orkar pumpa runt vattnet till coupen men att den nog orkar pumpa runt den i motorn..och när man varvar den lite så börjar den pumpa mera och det orkar cirkulera..? ideer?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.