|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
nu tycker ja änna att vi kommit ifrån själva frågan... går det o ställa upp pumpen manuellt???? ska just gå in på kcr o kolla oxå, men de e ju helt klart billigast för en som har dålig ekonomi o ställa upp pumpen!!! |
|
|
Camata.. Den tid jag har varit intresserad (om än inte överdrivet engagerad) så har jag alltid trott att en pysventil är precis samma sak om en dumpventil. Hur en dumpventil fungerar är jag helt medveten om. Uppenbarligen har jag haft fel... ber alla parter om ursäkt! // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
Dingle-Tobbe >> Åter igen är jag inte säker, men jag tror att din går att ställa upp manuellt. Men jag vägrar säga att jag är säker. Som sagt, kontakta DieselMeken på forumet! Han har haft en bil, just som din och trimmat den. Gjorde väl höga 14 på strippen tror jag. nåväl, allt står på hans hemsida! // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
Det enda som går att "ställa upp" pumpen är att öka på matnings mängden,det utförs genom att föra ställverket mot spridar rörs anslutningarna(dvs.mot kupen)men det är mycket känsligt(ska helst göras i en provbänk/eller med en dator ikopplad)värdet ska vara ca 4-8,låg siffra=mera bränsle,men det är inte mycket det gör i efekt,samt att du ska ha en fräsch pump,fast ett chip är att föredra helst om det ska bli nå effekt. Till:jocke E ,skaffade du chipet INNAN du hadde köpt bilen? förstod av ditt inlägg att du fixade ett chip som var kopia på superchip,av en polare som höll på att trimma volvobilar? eller missförstod jag dig,hur viste du vilket chip du skulle ha isåfall? |
|
|
nej skaffade det ca 1 vecka efter jag köpr bilen, kille ifråga som fixaed chippet hade gjort några sånna förr, fråga mig inte hur han fick tag på "koderna" eller vad man ska kalla det som ligger i chippet. Joakim E |
|
|
Ingen som vill/kan svara på mina frågor??? Tar dom igen! Kan man ställa upp laddtrycket vid montering av en KCR box?Hur mycket? Vad är det för ladd original? Hur fungerar det med automatlåda? Hört att den börjar varva mycket innan den växlar, eller? Blanka däck AB |
|
|
Ck3 >> Fan PitePääääääär, kan inte du sånt dära med turbo? :P Du borde väl veta vad man kan å inte kan... Jag har absolut ingen aning, men jag säger som jag sagt till dingle-tobbe... kontakta DieselMeken här på forumet. Länk Saknar du F21 ölhund.. förlåt Öhlund? ;D // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
c36get! ”Det enda som går att "ställa upp" pumpen är att öka på matnings mängden,det utförs genom att föra ställverket mot spridar rörs anslutningarna(dvs.mot kupen)men det är mycket känsligt(ska helst göras i en provbänk/eller med en dator ikopplad)värdet ska vara ca 4-8,låg siffra=mera bränsle” Jag har bytt packningen mellan pump och ställverk och vid locket över ställverket. Pratade innan med en pumprenoverare som sa att jag kan ju alltid prova att byta men, det är på hundradelen som ställverket skall passas in på pumpen för att få rätt tryck och mängd. Alltså som du skrev i sitt inlägg. Jag måste väl säga att jag lyckades hyfsat, om möjligt blev den lite för snålt ställd men som vanligt om det blir billigt tenderar man ju att kunna acceptera saker som inte är 100%-igt. Min fråga är dock, kan man korrigera en inte helt perfekt montering( som blir vid montage utan justering i bänk) elektroniskt? |
|
|
Heinz_Keller:Men nu är det ju diesel vi snackar=) F21? Va e det för nå? =) Ja skulle lätt kunna jobba där. var inte alls farligt tycker jag! Hälsena....förlåt hällseeen=) Blanka däck AB |
|
|
Jonne mek:Tyvär så går det inte,prova ställa på ställverket,enda lösningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.