AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.658

M3 e30 eller M3 gt

Sida 3 av 3
E30 alla gånger. Hur ofta ser du en dylik ute på gatorna? Ok, M3 GT är en frän och sällsynt bil, men lite väl lätt att förväxla med en "318i -93, full M3-optik". Å andra sidan uppskattar konessörer båda sorter. Av M3 alltså.
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
M3 GT tillverkades i 396 ex mellan Januari och Maj 1995.
Siffror som jag hämtat i "BMW M series - Chris Rees" han anger
BMW M Gmbh som källa.

M3 GT är en cool bil, Hur många andra bilar har fotot i försäljningsbroschyren tagit i stora karusellen på NurburgRing.

När det gäller valet av bilmodell så måste du prova båda två det är en milsvid skillnad. Och jag hade gärna haft en av varje i garaget. När det gäller M3 E30 så tycker jag att den behöver rätt så mycket tuning för att komma till sin rätt mer väghållning mer effekt.
/ John
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Håller med John John, prova båda två, då blir det enklast för dig.
Här kommer det finnas tusen olika åsikter om saken. Jag själv gillar Gt:n också och hade jag råd så skulle det stå en sådan i garaget också.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
gällder det en bil att åka lite med på vägar osv...så ta GT:n...men ska du rasta den på banor osv. så är M3 E30:n ett självklart val.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jag har org. försäljningsbroschyr hemma med ressmeddelande M3 GT från BMW Moroesport :)

Den borde nästan en GT-ägare ha! HiHi

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jaha det var dom batterierna i tangentbordet :\

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Visa användare
49
M3PutteGT
Volvo V70R
M5 -05
Olof Ovenholm

Jag tror inte det stämmer jag har en GT och alla som jag har talat med och även kollat upp med BMW så är det 350 Ex. som är tillverkade. Visst absolut att det finns M3:or med alu dörrar och huv med det är endast dom som fått reserv delarna från BMW, så en renrasig GT från -95 tillverkades i endast 350 Ex.

Jag är 100% på detta.

Ingen kommer ihåg en fegis!! Så se till att ge järnet!!!

M3PutteGT #283
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
beror på vilka krav du har...

som det redan har nämnts så är m3 e30:n mer en "köra" bil, medan m3 GT:n är en mer cruisa bil, då den e bekvämare, nyare osv... dock inte sagt att GT:n inte kan vara en "köra" bil...

sedan så om du vill få mycket uppmärksamhet på stan så tar du GT:n då de flesta inte "vet" vad en m3 E30 e för nåt.. de skulle tycka att den mest e en gammal bil som nån varit dum o lagt ner en massa pengar på osv (fälgar osv)..

MEN hade nån av oss på autopower sett dig med E30:n så hade du fått folk springandes efter dig på gatan ;)....

(med folk menar jag inte bara tjejer alltså ;) )

Om jag hade valt tror jag att jag hade tagit m3 E30 då du kan få en helt sjukt fin e30 för priset av en GT...

och som oxo tidigare nämnts.. kolla i tyskland oxo...

lycka till..

........ HAHA ;p .....
Letar M-technic II paket *mums*
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
några m3 E30 från tyskland:

Länk
gått lite långt kanske...men sjukt grym

Länk
ingen info om milen, men oxo jäkligt grym

Länk
dyr men 230mil.. eee antingen fifflad eller så en den typ ny..

........ HAHA ;p .....
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
o några M3 GT:

Länk
very nice price, o snygg oxo, men omlackad

för sakens skull, ajajaj
Länk

Länk
som den ska se ut

........ HAHA ;p .....
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Den som gått 230 mil, dörr sidorna, ratten, växel spaken ät inte original, byter man sådan på en så låg milad bil? Sen är det nyans skilnad på fram skärmen och dörren. Bilen var fin ändå.

Mvh Abbe

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Deb gula går bort, den had för liten vinge!!! :-)

Mvh Abbe

M3PutteGT:

Jag presenterade bara en källa. Jag vet inte säkert hur många som har tillverkats. Men 396 ex, som John John säger, låter troligt. Som nämnts så är det möjligt att det också tillverkades GTs till racing som inte såldes till privatkunder.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Endast motorn som gått 230 mil.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.