AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.254

e30, bästa bmwn:)

Sida 3 av 3
SpineKracker
Vad grundar du detta uttalande på?
Felet med E36 är att de var alldeles för försiktigt enligt mig. Tycker absolut inte den är ful men de har blivit för vanliga för att kunna uppskattas.
Ser man en V70 i Sverige tänker man; trist bil.
Ser man en V70 utomlands tycker man den är jäkligt fin.

E30, för att man vill.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
theprophet: Ja det var ju ett litet lustigt uttalande. E36 har blivit för vanlig det är därför man inte uppskattar den så mycket. Sen kanske den är lite slätstruken vad vet jag.

Mercedes har ett starkt varumärke. Mercedes för 10 år sen var ruggigt slitstarka! Bilarna idag har väl blivit snäppet sämre.

Sen kan jag bara hålla med SpineKracker: Bodde jag utomlands vore jag helsåld på Volvo/Saab. Inte lika vanliga utomlands. Dessutom är det inte lika kul att åka E30 i Tyskland... Då tar alla en för att vara tysk och det vill man ju inte vara! :)

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Stavros: Min högst personliga synpunkt, så jag förstår inte hur den kan vara lustig? Tänkte mest på designen, inte hur lyckad modellen var försäljningsmässigt.

SpineKracker
Du skrev ju "Sen att Mercedes finns kvar som tillverkare är för mig en gåta..."
Nog är det lite lustigt att skriva så?
Att finns kvar som biltillverkare beror på följande:
1. De bygger bra bilar (visst, de var bättre kvalitetsmässigt för 10-15 år sedan)
2. De har ett mycket starkt varumärke
3. De producerar helt enkelt något som efterfrågas av marknaden.

E30, för att man vill.
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Har själv haft 2 E30 och kör nu E36! Gillar båda modellerna skarpt! Har alltid gillat bmw:s 3-serieprogram mest av alla.

Däremot tycker jag inte E36 ser tråkig ut. Man får ju jämföra med vad andra märken tillverkade 1991 då E36 kom.
Volvo tillverkade väl fortfarande 740 och Saab körde väl på 9000! Hur mycket moderna känns inte E36 än dessa?

Att man idag kanske inte höjer ögonbrynen är ju en annan sak, då massa nya modeller tillkommit!

Men smaken är olika, detta är min uppfattning!
MVH

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
SpineKracker: Där har du rätt! Det är helt klart ett lustigt utalande! Men det jag sa kvarstår, jag har svårt att förstå ändå, men förvisso är det ju mest köpstarka herrar som har tyckt om dessa bilar så på sätt ovh vis förstår jag. Men jag tänkte återigen på design och där är mercedes inget som jag kallar lyckat. Fast vissa verkar ju betala nästan vilket pris som helst bara för att få en stjärna på huven...

SpineKracker
Tycker personligen att de ihop med alfa utan tvekan har de snyggaste personbilarna på marknaden för tillfället. BMW har ballat ur lite tycker jag.. Kunde slå av lite på att gå in för att vara så space:ade..
Återigen, du har din, och jag har min åsikt. Tur är väl det =)

E30, för att man vill.
Fyra former som står sig är M3 med E30-kaross, Ferrari 328, Porsche 911 (tom -97) samt Jaguar XJ serie 3. Spännande att köra alla fyra, men i olika avseenden.

Även Alfas 156 är vacker, men den kommer nog inte att uppskattas på samma sätt förrän om 20 år.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
SpineKracker: När det kommer till Alfa är vi överens! Deras 156 Sportwagon? Är en riktigt lyckas skapelse, har funderat några ggr på en sådan, men kan dock inte med deras instrumentering... Ja nån måste ju vilja köpa de nya BMW:bilarna =D

Tjaba! Ja e30 är go den. Helst 325:an då... :) Tyvärr räcker inte ekonomin till en sån riktigt än. ;) Räcker knappt till min nuvarande, förästen... :/

//Fredda
SpineKracker
Fredrik_86:
325 är inte dyrare i drift än 320.. drar väl aningen mer bränsle men det är försumbart i sammanhanget.

theprophet:
Älskar Alfa 156 både i sedan och kombi. GTA är ju så ruskigt snygg! Skulle Ferrari bygga en "familjebil" kan jag tänka mig att den skulle dra sig däråt =)

155, GTV (den gamla), 164, 75 är fler exempel på snygga alfor..

Är det någon mer än jag som tänkt på hur lika Maserati 222, 224 är E30? På lite håll är det lätt att mista sig om man ser dem bakifrån..

E30, för att man vill.
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Spinknacker>> Försäkringen till 325 är inte så billig precis, tror den är rimligare till 320.

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Spinekracker ska det givetvis stå...

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
SpineKracker
ingen nämnbar skillnad i stortsett vad jag minns

E30, för att man vill.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.