AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.242

Vad ska jag välja BMW eller Audi ?

Sida 2 av 2
Tux Thunderbird
Visserligen ser compactarna ut som de har tappat något, men de är inte värre än att det går att vänja sig (tror jag). Själv tycker jag de ser lite ledsna och vilsna ut, ungefär som om de rullar omkring och letar efter sin bakdel :( (tänk er strålkastarna som två lessna ögon). Tycker faktiskt rätt synd om de små krabaterna när jag ser dem. Å andra sidan kommer jag inte riktigt överens med Audi A3 design heller, så jag hade valt en 328 touring :) Gott om plats ifall hunden skulle växa!

/TT

"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
helt klart Compacten

MVH//Anton

BMW - Die Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
prova om du nu har pengar till en 1-Serie?

MVH//Anton

BMW - Die Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
Nää 1 serien är för dyr för mig än, är ute efter en bil för 80-90k.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja,finns många fördelar med en pigg compact>>>T.ex flexibiliteten vid lastning(iom halvkombikonceptet),snabbtvättad ;),rolig(ja,jag har kört en 318Ti dock ej någon 316compact),sambon skulle kunna tänkas köra en sådan STORT + :),verkar som en billig krabat att äga också+att den är en äkta BMW som får golfar o dyl att "falla platt" i körkänsla...

Utseendet kan man dividera om länge, men ful det tycker inte jag att den är iaf.

Funderar faktiskt på en dylik själv,men tycker i nuläget att dem är alldeles för dyra i förhållande till andra roliga/större BMW's :)

Mvh Janne.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Gluecifer:
Något i stil med denna kanske?
Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Gluecifer,

Givetvis är en E36 touring ett både bättre, snyggare och mer prisvärt val oavsett vilken modell du väljer. För 90k säkrar du en väldigt fin 328i Touring, och en sådan väljer jag SJÄLVKLART framför vilken Audi som helst, vilken dag som helst. Men det kanske är just bara compacten som är intressant?

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Kalle:
E36 328 touring framför en RS6 avant? ;)

Mvh,
/Wille
WilleW,

Ja, om jag måste betala själv :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Hej

Japp det är compact som är intressant för oss, tycker det är jobbigt att han en för stor bil... iaf när man bor i stockholm. Samt att vi är bara 2 + hund så känns lite overkill med en touring...

Verkar vara rätt svårt att hitta någon fin Compact faktiskt, men får leta vidare.
Tack för all input !

// Glue
Ekin
Välj BMW, ja har haft både BMW och Audi, men jag går ALLDRIG tillbaka till VAG, dom försöker bara hitta på lösningar på hur dom ska få sina kunder att bli beroende av verkstad!!! Du kan inte göra nåt själv på en Audi, åtminstone e de inte meningen, och servicen och reservdelarna ska va skitdyra..de e min åsikt...ni avgör själva om ni lyssnar!!

ha de gött!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.