|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gör som många andra, ställer mig läääääängst bort på parkeringen och över två rutor, men lite mer i den ena, så att det "ser snyggt ut". Väljer av helt andra orsaker att aldrig åka och tex handla om det är tvärfullt på parkeringen för det betyder ju att även affären är tvärfull. Återkommer hellre till en både tom parkering och affär vid ett senare tillfälle. Samtidigt är det ju faktiskt bara fråga om en pryl, det finns viktigare saker att fundera kring än bilar och parkeringsskador! Fast jag slipper gärna bucklor och smårepor. Fransosen |
|
| Även om bilen bara är en pryl är det förenat med kostnader, tid och besvär att hålla på och fixa parkeringsskador, något som jag gärna slipper. | |
|
Delerium: kul att det var en E46 som stod dubbelparkerad =) Tror dock inte det var jag då jag har 55 mil till storstan... Men som jag skrev så ställer jag mig hellre längst bort och över 2 rutor än att få en massa bucklor på min bil, som ju bara är en bil... Tänk efter själv, hur mycket skulle du pruta på en bil som i mitt fall, E46 touring -01 i fint skick, om du fick se både 1 & 2 bucklor? jag hade då prutat minst några tusingar för det. Så det handlar inte bara om att bilen bara är en pryl utan som även magpie poängterade så handlar det om en massa penagr också. Och tid... Fransosen sa oxå en bra grej: är det fullt på parkeringen så är det fullt i affären oxå... bättre att ta det en annan dag. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
...och skulle nu någon form av tjurig person komma fram och börja skälla på mig för att jag dubbelparkerar långt bort från ingången, så blir mitt svar att jag parkerar som man ska parkera den dagen då folk lär sig att hålla i sina dörrar när dem öppnar dem. Ska oxå berätta att häromdagen när jag stod i kassan i en mindre butik i stan och packade mina varor, så fick jag se genom fönstret att en barnfamilj närmade sig bilen som stod bredvid min. Men mamman i familjen var så pass medveten om att hålla i bakdörren när barnen skulle in i baksättet så hon räddade min bil från buckla den gången. Vilket jag dessutom tackade henne för eftersom jag hann ut innan de hann åka iväg. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
magpie: Som sagt, det är ju bara en pryl! Skulle man vara nojjig över allting som kan hända, så kan man inte njuta fullt ut .Själv bryr jag mig inte så värst om var jag parkerar! Inga bucklor än! Den dagen den sorgen! /A |
|
|
Tydligen kostar det "bara" ca 2000 kr vid en skada. Det är väl genom Trafiksäkerhetsföreningen eller nåt sånt. |
|
| Jo, men 2.000 pix gånger två eller tre på ett år blir lite för mycket om man ska betala själv. När någon annan (typ företaget) står för fiolerna finns det ingen anledning att spara på kostnaderna. Har man mer än en bil som nyttjas dagligen, dvs frun är också ute och åker, ja då blir det dubbelt så mycket pengar med lite otur. Men som tarzan325 påpekar, det går ju att pruta på priset om man hittar för många bucklor. Om ägaren inte var så noga med bucklorna, vad kan det mer ha slarvats med, servicebok till trots? | |
|
Att få bucklor på bilen kan väl inte kallas slarv?Dvs om man inte själv orsakat dem. /A |
|
|
sigdarve: det är kanske inte så mycket slarv i att få bucklorna, men att inte åtgärda dem utan bara skita i dem kallar jag slarv. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Undvik att parkera vid en annan bils förarsida, kika inne i bilar efter barnstolar eller annat som gör att dörren eventuellt måste öppnas mycket. Rena bilar i bra skick visar förhoppningsvis på att ägaren är försiktig och omtänksam. Har en kompis som råkat illa ut ett par gånger och numera alltid skriver upp regnummret på bilarna bredvid - ut i fall att.. |
|
| tarzan325: helt rätt! Jag var lite snabb i tanke, formulering och skrift. | |
|
En bil är till för att användas och grejer kan hända. Vill ni va helt befriade från risker ställ in bilen i ett garage och släng nyckeln. Dubbelparkeringar,snedparkeringar ta en familjeruta fy fan vad omoget jag blir dubbelt förbannad om jag ser en bil som uppenbarligen står på fel ställe. |
|
| Min förre svåger skrev alltid upp regnummer+färg på bilarna som stod bredvid när han parkerade. Han menade att han då hade bättre odds att jaga rätt på den skyldige. | |
|
Men som sagt om dom nekar... Vad ska man göra? På min förra bil så var det jag själv som gjorde skadorna :) Jag försöker dock parkera på bra ställen och E60 har inga skyddslister på sidorna. När kommer första repan? :) |
|
|
Tom i norr: Den första repan är värst, sen vänjer man sig;-) /A |
|
| Ni kanske ska överväga att cykla istället.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.