|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Crusty |
Vilket väljer man? jag e så jäkla sugen på Coupén men jag köpte en sedan bara för att ofta har jag 3 eller fler i bilen, och tidigare hade jag en Celica (usch!) och det var ett jäkla jobb! men jag gilllar formen baktill på coupén mer! What to do? "The Blue BMW" |
|
Håller med i ditt resonemang, coupén är form före funktion. Inser du att du dragit igång en maratondiskussion? :-) |
|
Jober |
Coupé....så klart....Man får leva med "bök"....Talesätt; Vill man vara fin får man lida pin... he he :-) JoHan |
|
Coupé = snygg Limo = Lite mer praktisk, lättare (!) Mvh //Bruno, Uppsala Aplina B8, Limo (sommar) 320i, Coupé (vinter) |
|
|
Bytte nyligen från sedan till coupé. Visst är det mer bökigt och svårare att lasta prylar, men vem bryr sig, det är väl inte du som sitter bak? Har inte ångrat mig hittills! |
|
| Har haft några coupeer och har haft en del problem med elhissen som är lite speciell på coupen. Åker nu 4-d istället. Jag tycker alltså du ska satsa på 4-d, men visst är coupen snyggare. | |
Bmwdavid |
Finns ju ingen snyggare bmw en e36 m3 sedan |
| m3 coupe menar du väl;-) | |
|
bruno har väl sammanfattat ämnet på ett korrekt sätt tycker jag. Kan man bortse från några praktiska saker som tillgängliget till baksätet, det där med rutorna och några få saker till är ju Coupen det vackraste alternativet (oftast). Saknar min E36 Coupe för att den var så vacker, men det nya garaget rymde bara 2 bilar så någon var tvungen att flytta ut. |
|
Crusty |
Coupén ser ju sportigare ut ju!Men den e ju skapligt mycke dyrare! jag skulle kunna tänka mig att byta till coupé om nån skulle vilja ha min 4 dörras istället men risken e väl liten! "The Blue BMW" |
swemho |
Hallå !?!?!? BMW 330Ci E46 Coupé, det spritter i snoppen |
Crusty |
Visst e E46 vacker men den har liksom lite för mjuka linjer enligt mig! En E36 gör saken! En annan sak bara! M3:an är ju oftast en coupé men sällan sedan. BMW tävligsbilar brukar ju vara sedan! Är detta av någon speciell anledning eller tycker BMW bara att sedanen är snyggare elller bättre? "The Blue BMW" |
|
Ja alla visar vi vår uppskattning för en snygg bil på olika sätt men....... ....men visst är e46 coupé en jäkligt snygg bil. mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
|
Själv så äger jag som sagt en 320 Coupé och jag är totalnöjd. Funderade på en Sedan först men Näe fastnade inte.. men däremot så är det problem med elhissen (förar sidan) på min coupé. den går ner en bit och sen så stannar den, släpper knappen och sedan trycker på den igen så åker den ner lika mycket igen och stannar där. vad är felet??? mvh: JOhan |
|
|
Hej, Gå in på "Sök Inlägg" och leta efter en äldre tråd med rubriken "Fönsterhiss" på 3-seriens forum. Där hittar du lösningen på ditt problem! //Rickard |
|
|
Anledningen till att Bmw oftast tävlar med sedanen handlar nog mer om vilken typ av klass man tävlar i (ex.BTCC bara 4-dörrars "salooncars") och inte vilken bil som är bäst lämpad original (bilen byggs ju om till nåt som knappt kan liknas en originalbil iaf). Iof så är ju själva grundkonstruktionen i en coupe mindre vridstark än en sedan då den saknar mittstolpen. Men som sagt, i tävlingssammanhang handlar det nog inte om det. Mvh Anders S. |
|
|
Coupé = snyggast En sportbil ska man köra ensam eller två ändå. Om nån annan ska med så får dom böka. Ps: skule sätta mig i en s70 efter min bil och kom knappt in genom dörren. Och nej, jag e inte tjock!!!!!! Charlie |
|
|
E36 ska vara coupé eller cab, sedan=oattraktiv. E46, helst coupé men den sedanen går an, inte like ful som E36 sedanen. |
|
|
Hej Coupe`n är snygg - men en sänkt sedan med schyssta fälgar är inte tokig heller, Och bra mkt mer praktisk mvh |
|
warbus |
Helt klart en SEDAN, dem går att göra mycket snyggare och är inte alls lika vanliga som stylade couper! Dom är oxå mer lämpliga för passagerarna och sig själv! Ett dj-vla jobb för att få ut bakpassagerarna! LARSH |
Crusty |
Visste inte att det var så många som tyckte att sedan var ful! Fast jag kan ju hålla med att en sedan som inte är nedlackad är lite hmmm..osnygg! Min sedan är sänkt och ned lackad i en ovanligt snygg färg att jag dessutom inte har orginal fälgar är ju osså plus! "The Blue BMW" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.