AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.411

Termostatbyte... instruktion

Sida 2 av 2
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
2,8ans är väl inte rostfria till att börja med?!? Eller?? De är iallafall väldigt rostiga snabbt om man inte putsar på dem...

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Caspar: Dom som satt på min förra var ditskruvade (tidigare ägaren) och visst man såg inte att det var nåt ditskruvat så extremt tydligt men eftersom jag haft en Z innan som jag polerat rören på så kändes det helt fel.. och det blev snyggare att bara ha polerat. såg lite billigt ut men det finns väl kanske snyggare.

När det hade suttit extrarör utanpå originalrören så hade det faktiskt blivit rostigt... men när man har bara originalrören så har jag aldrig råkat ut för mer än att dom blir skitiga och lite gula av allt vägskit så man e tvungen att putsa på dom med autosolen igen för att få tillbaka glans i dom.

Men från början är dom ju gråa av nån slags skyddsbeläggning.

Säg att man kanske får polera lite lätt var 3'e månad för att hålla dom i bra skick... men det är ju bara första poleringen som tar lång tid eftersom man i princip ska ha bort det där gråa skiktet.
Caspar: hur menar du att dem blir rostiga av stålull? kan rostfrtt stål bli rostigt? det handlar väl om legering och inte finish? eller har jag helt fel?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Om Du tittade på mitt senaste inlägg, så betvivlar jag att de är rostfria, Magnus inlägg bekräftar detta. Dvs är det bara ett skyddslager av någon "rosttålig" legering så skrapar man lätt sönder det med stålull.

/Caspar
men då måste det funka på mina? dem ska vara "garanterat" rostfria. Ferrita gör ju inte annat...

____

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Funkar bra på mina original-rör oxo ju... va dom nu e för material =)

Men jag har inte fått nån rost på dom sålänge jag inte haft några äckliga extrarör fastsatta ovanpå.
jag menade med stålull...Caspar antydde att det skulle göra dem rostiga först men det visar sig att vi inte pratade om samma sak.

____

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Tänkte inte på att Du hade Ferrita systemet...

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.