|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Udo, Undrar om det var hans BMWCS-medlemsnummer... :DDDDDD Skämt åsido så tycker jag inte att man kan säga att det finns något märke vars förare generellt sett kör sämre eller mer omdömeslöst än andra. Personligen upplever jag att de som har mest övertro på sig själv och sina fordon är de som kör turboladdade Volvo och SAAB av nyare årsmodell (tjänstebilar). De tycks tro att de bara för att de har över 200 "turbo-hästar" (vilket löjligt uttryck) så är de störst, bäst och vackrast. Därför behöver de inte flytta sig för någon, definitivt inte använda blinkers och absolut INTE bli omkörda av en BMW :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Precis Kalle Hansen! Och att de sedan är otroligt nöjda när de kört ifrån en original BMW med sin estrellanysande fegfläktsbil bevisar väl kanske lite hur de funkar... Bilen: Länk |
|
|
"estrellanysande fegfläktsbil " :-) ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
Det sista decenniet så har väl Bmw sålt så många bilar att det bara måste finnas ett antal idioter även bland "oss"? Detta hände mig, körandes en tidig Volvo245 med runda lampor(av alla bilar...): För några år sen passerade jag en E38 på motorvägen mot Strängnäs, han höll 110, jag ca120. Inget konstigt då, förutom att han ökade farten till min fart när jag passerat, för att så småningom falla tillbaka till sin ursprungliga. Sen blev det några km 90/70-väg som avslutas av ett rödljus innan det blir en lång 90-raka. Lagom tills det blev grönt hade han (och ett antal andra bilar) kommit ifatt (jag stod som första bil) Jag gasade iväg så mycket som det gick, och var snart uppe i 120 igen(fast nu var det 90-väg) Hela tiden låg han klistrad bakom, va f-n nu då, han hade ju inte bråttom för 5 min sen?? (därför gick jag inte ut på vägren) Helt plötsligt försvinner han och övriga bilar bakom honom ur backspegeln...Jag tror han stampa på bromsen när han plötsligt såg på mätaren(med tanke på hans tidigare körning)...iaf så blev det totalstopp i trafiken bakom mig, när jag kommit ca 500m så såg jag dörrar öppnas och folk på vägen = dagens kandidat för fina bortförklaringar...? |
|
|
Dålig attityd har inte så mycket med bilmärke att göra, utan snarare med vilka som har råd med nya exklusiva bilar. Nya Audi, BMW, MB liksom toppvarianter av SAAB, Volvo för att inte tala om alla SUV'ar är bilar som lockar folk som ofta har klivit på många andra för att komma upp sig. De beter sig likadant i trafiken. Givetvis är inte alla förare av premium bilar denna typ av människor, men dessa bilar lockar till sig dessa människor, tyvärr... Det är ju inte entusiastbilar direkt. Säger han som sitter på en nästan fullsmetad E60... men för mig är det en andrabil. Vill där bara ha komfort och ett mekfritt ägande eftersom den riktiga bilen behöver all tid den kan få!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.