|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena....hade tänkt höra om det är någon som vet om det finns fler reläer och/eller säkringar till elhissarna än dem som sitter i säkringsdosan....mina elhissar har tvärdött och har inte en aning om vad som kan va fel,har kikat dem säkringarna plus reläerna. mvh | |
|
Här har du en mycket bra tråd. Har inte mixtrat med mina egna än, väntar till sommaren men det borde nog lösa ditt problem. Hjälper om man söker lite i forumet.. ;) Tråden: Länk |
|
|
grejjen e den att BÅDA elhissarna TVÄRDOG.Dem går inte o flytta en millimeter,hur mkt man än trycker.Så jag tror inte att det är ngn magnet,men kan vara värt att kolla upp.Kan också till lägga attt det är en e30 |
|
|
Hade samma problem + takluckan och där var det en kallödning i relät. Det var bara att löda fast den igen så funkade dom. Kanske kan det vara det felet! |
|
|
tjena! jag s¨åg att takluckan och elhissarna gick på samma relä,dock har jag ingen taklucka.MEN om det skulle vara en lödning i reläet som har jorffat ihop så borde de ju ha funkat med ett nytt relä ? :S |
|
| chobbe: Vilket relä syftar du på? Det som sitter kopplat på taklucksmotorn bredvid eller någon annan stans? | |
|
nedde...det relä jag syftar på är det som sitter i säkringsdosan....finns det fler så får ni gärna säga till fort..ska nämligen precis ut i garaget =) |
|
| Det var det jag också tänkte på. Men på min 320i 92:a så sitter det ett extra relä på takluckemotorn som är kopplat till den enbart, men tänkte om det ändå inte samverkade med dörrarna, men när jag tänker efter så är det inte möjligt då det bara går en strömkälla till motorn och inga fler kablar. | |
|
okej...fortsätter hoppas på att ngn kan klösa mitt problem...va enkelt allt hade vart om man kunde trolla |
|
brattwurst |
chObbe. Testa med att ta bort el-hiss relät och bygla med en kabel istället. Har för mig att du byglar mellan: 30 samt 87 (ev,87a) Jag tar inte ansvar för om det är fel. Finns säkert någon bättre vetande här på forumet. |
|
brattwurst...dem siffrorna du nämde för mej nu....dem fattar jag inget av....där reläet satt i säkringsboxen,den platsen har jag för mej hette typ f4 lr nåt..(obs osäker) |
|
brattwurst |
chObbe. Om du plockar bort el-hiss relät och kollar i botten på det..så ser du dessa nummer intill kontaktstiften, sedan byglar du bara en liten el-kabel mellan plats: 30 & 87. |
|
Är det en E30 (uppdater gärna din profil)? Det finns en automatsäkringen, har du återställt den? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
erik w japp det är e30...var finns den automatsäkringen...springer iväg o uppdaterar nu! |
|
brattwurst |
Finns ingen automatsäkring på E30. |
|
brattwust....vet du om det förutom dem säkeringar och reläer i säkringsboxen finns nåra andra säkringar eller reläer då ? |
|
brattwurst |
Mig veteligen finns det inga andra säkringar eller reläer som är relaterade till just el-hissarna. Säkringen till el-hissarna är nr: 17. skall vara en 30Amp säkring. Byt den även om den ser hel ut. Reläet är: K5 det som sitter längst ned till höger om du står plac rakt framför säkringsboxen. Just det reläet styr bl.a el-hissar, stolsvärmen, samt ev, taklucka. |
|
jo precis..får testa o bygla...hejs' |
|
brattwurst |
chObbe. Kolla istället om stolsvärmen funkar..iså fall är ju reläet helt. |
|
Säkringsknappen på mittkonsolen då? Den stängde av mina elhissar helt. Men den har du väl säkert redan provat kanske... Lycka till med problemet! Mvh David |
|
brattwurst |
Se där ja....helt rätt den hade jag totalt glömt bort. Dock så sitter den knappen ej som standard på alla E30. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.