AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.941

någon som vet nåt om dena bil + varför

Sida 2 av 2
Jag gillar också fälgarna. Det ska vara "kant", eller vad det nu heter...

I övrigt känns ju 79 ök inte så superbilligt om den e lite halvstrulig. Om den nu e det...?
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Dawwe, mfl!!!!

Tag detta på rätt sätt nu...men.... Erik G har rätt!!!

HUR kan Ni säga att M5 3.6 original, smidda, SVINDYRA fälgar är fula????????????

Det är de vackraste fälgar man kan sätta på en BMW. Andra vackra fälgar är M5 3.8 "skovel-eker"...(för övrigt samma fälg som 3.6).

Sedan är det ju "sallads-tallrikarna" som vinner alla priser i min skönhetstävling!

Fälg #3 är E28 535i original smidd, TRX-salladstallrik, med svart centrumkåpa! Bland det ljuvligaste man kan lägga blicken på...

Mvh
Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Hur? Jo dom är fula helt enkelt, smaken är väl delad? Sen spelar det ju för f*n ingen roll om dom är dyr eller ej!? Finns många dyra fälgar som är apful..

Fast`n Loud Turbo Proud.
marre86
Pratade med killen som äger bilen jag frågade om han fixat som den går jämnt på tomgång + i lägre hastigheter, han sa att m5,orna ska gå lite ojämnt på tomgång å så bara för att dom är uppskrämda trimmade eller va han nu sa. men en m5 ska väl gå fint på tomgång dom med?

jag är lite sugen på den men är de någon som vet nått mer om bilen så är jag tacksam för svar.

Mvh

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Är det HCG9xx då? I så fall skulle jag passa mig lite, just med tanke på vad jag skrev förut i tråden och vad övriga konstaterat.

Den ska inte hoppa på tomgång, däremot har de en ettrig karaktär kan man säga, men den ska gå jämnt, jämnt men något bullrigt kanske man kan säga. Är du osäker, ta bilen till en BMW-verkstad. Defekta insugspackningar kan leda till ojämn tomgång, det felet hade jag själv på min M5.

En massa prat om trimmade osv är nog bara snack för att få dig att bortse från detta. På låga varv ska den inte hacka heller, däremot kan den rycka lite vid ca 1500 rpm, och det förvärras en del om de har kört för länge på stiften eller pajat stiften genom att bara starta upp och sedan nästan direkt stänga av bilen för många gånger.

När är senaste servicen gjord på den, ventiljustering, olja och tändstiftbyte? MYCKET viktiga punkter!

-M5 E34 Limousine register Länk
marre86
Hej hej!

den ska vara nyservad men den ska vara så säger han men de kan de ju inte vara antingen så är den inte nyservad eller så är de något fel de tror ja iallafall japp de är hcg 956

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
köp inte den, låter skumt och du är tveksam

///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum!
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Tycker att fälgarna är döläckra........

Fan hela bilen kostar ju mindre än vad ett litet kryss för extraläder kostar på en ny M5a, såg att det krysset för att få mjukare läder + dörrsida i läder kostar 85 tusen...

Då är ju detta rea...
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja... förlåt då, Perran_ :)

Jag är bara så "sjukt" förälskad i dessa fälgtyper... dessutom var det ju "out of topic..."

Det är inte för att de är dyra jag tycker om dem... Utan för att de är så välgjorda...och extremt effektiva vad gäller broms-kylning, vilket ju är av största vikt, när man har en högpresterande bil :)

"No hard feelings", hoppas jag :)

Mvh
Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
KRAFTWERK: Hehe nej då icke, inga hard feelings från din sida heller? :) Jag tog i för mycket :P

Fast`n Loud Turbo Proud.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.